Apple / Mac [Deel 5]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 8 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Ebay. Wel even kijken hoe betrouwbaar verkoper is.

2. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
  3. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    In Windows kon je altijd zien welke programmas/services nog draaien. Ik merk wanneer ik in OSX een programma sluit (itunes,etc) met het X'je, dat ie dan dus blijft draaien. Hoe kan ik ervoor zorgen dat X gewoon echt het programma gelijk volledig sluit?

Als dat niet kan, kan ik via een toetsencombi bekijken welke programmas op de achtergrond nog draaien?

4. Furies

Leuk Bevonden:
    6
    Een programma helemaal afsluiten doe je met CMD + Q, of via het findermenu of rechtermuisknop op het icoon van het programma in je dock onderin -> Stop.

Als je wil kijken welke processen er draaien, ga je naar Programma's -> Hulpprogramma's -> Activiteitenweergave.

Laatst bewerkt: 24 feb 2010
  5. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    En je moet afleren om programma's volledig te sluiten. Dat hoeft in OS X namelijk niet. Je kunt met een gerust hart programma's laten draaien. Het is geen Windows. :)

6. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    En je kan in je dock zien welke programma's draaien. :)

7. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Bij een macbook kost het wel batterij als je ze gewoon laat draaien :)

8. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ben dus niet de enige met dat irritante probleem.

Wat bedoelen je eigenlijk met Tap the Apple stem ???

9. Furies

Leuk Bevonden:
    6
    Opgelost!

Heel erg lullig: Kijk de allereerste optie bij MagicPrefs. Disable Middle Mouse!

10. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Die had ik 2 weken geleden ook al een keer uitgeschakeld , toen had ik het probleem dat Dashboard steeds opgestart werd.
    Waarschijnlijk heeft de laatste update van Magicprefs deze functie weer ingeschakeld.

11. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
  12. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    ^Controleer over een paar maanden voor de zekerheid je applecare even. Zijn veel grapjassen op ebay die de applecare terugvorderen die ze aan mensen verkocht hebben. denk je dat je applecare hebt en dan is ie teruggevordert en heb je het niet meer.

Niet dat dat bij jouw het geval zal zijn, maar zou het wel even controleren ;)

13. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    CRAP:mad: nu begint net mijn accu moeilijk te doen (hij is sneller leeg en geeft aan dat hij gecontroleerd moet worden) en er zit een punt in mijn beeldscherm die iets lichter is als de rest (en dan heb ik het niet over 1 pixel ofzo, nee echt een vlekje)
    Had ik toch eerder aan moeten denken, denk er ook echt nu pas aan:9

14. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Apple Care is toch alleen software matig? Dus met een kapotte accu kun je niet aankloppen.. Heb ook gelijk Apple Care aangeschaft, voor het geval dat. Morgen maar eens bellen over mijn brander..

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Apple Care omvat zowel software als hardware. Wat moet er software-matig kapot gaan aan een MacBook/iMac/Mac Pro? Het gaat juist om de garantie van de hardware.

16. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb even een vraagje, ik heb een witte macbook gekocht in aug 2009, (dus niet die nieuwste white macbook).

Er zit 2GB 800 Mhz DDR2 SDRam in, en ik wil graag uitbreiden naar de 4GB. Aangezien ik veel 'zware' apps gebruikt en vaak zoals nu mijn page ins/outs zo eruit ziet: 688.1MB/548.2MB..

Maar uit welke rijtje moet ik (links) dan kiezen van de DDR2 Ram, DDR2-800? Of is dat niet precies de SDRam :confused:

17. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    Mooi dat ik dat weet:).. En schade door val, wordt dat ook vergoed? Laatst wilde iemand zijn laptop oppakken maar mijn mac lag er nog op, zag die kneus niet maar gelukkig zat hij nog wel in de hoes maar zit nu een deuk rechtsboven in de hoek, sluit daardoor niet goed af... Hopelijk kan ik dat ook verhalen want ziet er nogal storend uit..

18. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    nee, daar heb je niks aan. dan moet je een verzekering afsluiten bij jou verzekeringsmaatschappij.

19. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Hmmm Steam for Mac? :D

20. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Komt dat :eek:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.