[Wii] [Wii]Super Mario Galaxy 2

Discussie in 'Games' gestart door Modder-Eter, 2 jun 2009.

1. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Hij heeft wel gelijk. :+

2. Godsmack257

Godsmack257 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Release bekend. 11 Juni!

Laatst bewerkt: 26 feb 2010
  3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    De kans is zo'n 0.99 dat dit de boxart wordt:

4. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.956
    meeh STFU! :+
    boxart is wel gaaf!

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    U R MY ALY ipv U R MR GAY?

6. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Hi hi , Mario Galaxy 1 was voor homos :lol::lol: ......

:{

Deel 1 was super, nooit de tijd/ energie gehad om alle sterren te verzamelen. Ik had er 104 ofzo. In het begin verzamelde ik steeds alle sterren in de werelden maar later werd ik Mario Galaxy moe en vond ik 't wel leuk allemaal.

Deel 2 gaat gewoon vet worden, meer van het zelfde maar das geen probleem als hetzelfde nog erg leuk is :thumbs:

7. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
    [yt]iiRKP5zJqQE[/yt]

Woooooow! _O_

* Hoopt dat het niet alleen 1 level is, maar verschillende planeten met Mario 64 levels erop.

8. Dyonko

Dyonko Duke

Leuk Bevonden:
    6.168
    hoe vet_O_

Mario 64 blijft briljant, onlangs ook op de ds dat spel weer uitgespeld. Dat muziek je alleen al!

9. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Ho! Misschien's de Wii onder de meter hoge berg stof vandaan trekken, komt de hele SM64 op Galaxy2?

10. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Hey, dit topic leeft weer. Mijn Nintendo Wii heeft echt al te lang gestoft. Beter zelfs, hij is al iets van 6 maanden niet aangesloten geweest. Eind vorig jaar stond hij een paar keer in de woonkamer met de kerstdagen. Daarna nooit aangezet. Wii maar in mijn kamer gezet en de draden beneden gelaten. Ik vraag mij zelfs af of hij het nog doet (aangezien ik verhalen heb gelezen dat de dvd laser gevoelig is voor stof/ rook, dus ik ben benieuwd).

Mario 64 was een geniaal spel, toen der tijd alle 120 sterren gehaald. En legaal op het dak van het kasteel gekomen. Qua muziekjes vind ik het misschien wel de leukste Mario game. Vooral liedjes zoals Dire Dire Docks zijn leuk, dat soort muziek gaf echt het gevoel van totale ontspanning in een andere wereld.

Ik moet zeggen dat ik bij Mario Galaxy 1 de latere planeten een stuk minder leuk vond. Misschien had ik het gewoon al teveel gespeeld (c.a 60 uur platform gameplay) maar ik had weinig met de vulkaan levels etc. Toen ik Bowser versloeg in het laatste gevecht vond ik 't ook wel weer mooi geweest.

Dat er een retro level uit Mario 64 in Mario Galaxy 2 zit is erg leuk. Zelf had ik echter gekozen voor het spookhuis, Bo-omb field of Rainbow Ride maar ach. Gegeven paard maar niet in de bek kijken ;)

11. Aernhem

Aernhem Wilfried Daddy Cool

Leuk Bevonden:
    7
    _O_ die kan ik op piano \o/
    http://www.youtube.com/watch?v=qdr3Mu-P2U0

12. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik luister het nu, schitterend _O_. Heb zelf een jaartje pianoles gehad en dit klinkt erg goed. Als je dit zou spelen met bezoek dat het spel niet kent dan zal je toch horen dat het een mooi muziekje is :)

Toch kan hij niet op tegen iets als:

:)

Laatst bewerkt: 21 mei 2010
  13. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    True :D

Of check deze gast (meteen mijn favoriete SMG nummertje);
    [yt]hQlsDLecN8M[/yt]

ziek

14. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Nice, je weet ze eruit te pakken. Mooi dat op dit Xbox forum nog wat echte Nintendo fans zijn. Tot de Xbox zat ik jaren alleen maar op Nintendo fora en daar heb ik veel gepraat over de games geschiedenis en dingen die terug kwamen.

Gusty Garden Galaxy vat het hele spel eigenlijk samen. Een spel dat terecht 10'n kreeg omdat 't gewoon tegen perfectie aan zit. De muziek vertelt al dat je een spel speelt waarbij je door de levels heen zweeft waarbij de moeilijkheidsgraad goed past bij de sfeer etc.

Toch, het volgende nummer heeft echt dat "epic gevoel"

En dan vanaf 1 minuut. Ik ben echt benieuwd wat er in Mario Galaxy 2 gaat gebeuren. Een paar lava levels vind ik leuk maar bij een Mario Game wil ik vooral veel vrolijke levels in combinatie met een "feel good sfeer".

Voor het tegenovergestelde speel ik: Gears, Alan Wake, of Fallout wel weer :)

Edit: maar even voor de 5de keer Dire Dire Docks draaien :D

15. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Bij Good Egg Galaxy ging ik pas bij 0;56 zegmaar via die ster op het eerste planeetje de ruimte in 8) vliegen met dat orkest op de achtergrond echt epic _O_

Wel vind ik het persoonlijk jammer dat sinds Mario 64 eigenlijk weinig aan de formule veranderd is (losse levels --> opdrachtjes --> altijd dus een water,zand,vuur level etc.).

Ze zouden is een Mario moeten proberen in een echte wereld á la Zelda :)

16. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm daar verschillen onze meningen dan weer in. Wat geen probleem is en juist interessant voor een goed gesprek. Ik vind juist dat de klassieke thema's horen bij dit soort games. Dit werd al gedaan bij Mario bros, later ook Mario Bros 2 etc maar ook bij dergelijke platform games in het algemeen.

Voor de afwisseling is het erg leuk om eerst een tijd te spelen in een omgeving met het water thema, om later in de sneeuw te spelen. Vervolgens even opwarmen bij de vulkaan (maar niet te lang) en dan ineens een "Rainbow Road achtig level". Dat vind ik echt heerlijk. Het is ook hierom dat ik Super Mario Sunshine echt één van de mindere mario games vind in de serie. Niet alleen had ik al snel geen zin meer erin om voor schoonmaker te spelen, ik miste gewoon de verschillende thema's. Leukste levels in Sunshine waren voor mij de retro levels maar das weer een ander verhaal.

En opdrachtjes vind ik ook niet echt bij Mario horen. Mario hoort qua missie structuur ontzettend simpel te zijn. Zonder teksten hoor je al te kunnen weten wat je moet doen. Het enige dat in Mario mag terug komen van Zelda is een open wereld/ hub waarin je vervolgens weer je level kiest. Dit is echter uit Mario Galaxy 2 gehaald om het weer terug te brengen naar Super Mario Bros 3....

Missies bij Mario moeten een beetje op het volgende neerkomen:
    - wedstrijdje
    - boss verslaan
    - muntjes verzamelen
    - paar evenementen waarbij je binnen een bepaalde tijd iets moet doen (maar niet teveel van dit soort missies) en thats it :)

17. Aernhem

Leuk Bevonden:
    7
    Hmm nee ze zijn al 3 generaties in hetzelfde systeem blijven hangen.
    Hub --> subwereldjes, opdrachtjes (veelal gelijkwaardig) voor sterren.
    N64 - Cube - Wii.

Liever zie ik bijv. om voorbeeld te nemen de bomb omb battlefield van n64 als bijv. beginwereld en al die andere werelden als het ware eraan "geplakt". Maar dan natuurlijk wel met een goede overgang á la Zelda, niet dat je dus van bomb omb afloopt rechtstreeks de sneeuw in ;)

En met die levelstructuur dan weer opdrachten e.d. en uiteraard veel geplatform ;)

18. Ravage

Ravage Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er een paar uur van gezien op streams en het blijft een meesterlijk spel, al is er weinig vernieuwing ten opzichte van SMG 1. Mooie, inventieve levels, gepaard met frustratie wanneer iets weer eens niet wil lukken. Geweldige game, niet vernieuwend, maar dat heb je meestal met vervolgen en daar hoor je ook weinig mensen over zeiken.

/edit: Het is wel tamelijk kort though (qua verhaal uitspelen dan) en het laatste eindbaasgevecht was nogal mweh. Maar goed, daarna kan je nog dingen verkennen en andere (geheime) sterren halen.

Laatst bewerkt: 22 mei 2010
  19. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
  20. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Wat is Gametrailers toch een goede site, niet overdreven etc en geeft precies aan wat goed is en wat niet.

Pluspunten volgens GT:
    - geen zorgen over wat je moet doen
    - veel pittige sterren
    - solide gameplay

Minpunten volgens GT:
    - camera kan je niet zelf besturen (was in deel 1 ook zo en daar was het slechts een enkele keer irritant)

Terecht dat het spel van hen een 9,7 krijgt :)

Deel Deze Pagina