Laptop Advies [Deel 2]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Pegas, 20 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Bij mijn Acer 9303 staat er SPdif bij de audio-uitgang !

SPdif = Sony Philips Digital InterFace.

2. sneaky snake eye

sneaky snake eye SneakySnake Eye

Leuk Bevonden:
    0
    Het prijs verschil van die 3 laptops die jij gaf lijkt hem vooral te zitten in de kloksnelheid van de proccesor die verschilt van 1.4 tot 2.3. In hoeverre merk je dat verschil?

En ik heb bijna 2 dezelfde laptops gevonden. Zelfde videokaart en processor het enigste verschil is 1 gb werkgeheugen meer en het verschil in harde schijf (320 en 500 gb) prijsverschil 70 euro is dat het waard?

Ik heb nou 2 laptops gevonden
    http://tweakers.net/pricewatch/247524/toshiba-satellite-l500-1c7.html#tab:info
    http://tweakers.net/pricewatch/251695/msi-cr500-087nl.html#tab:info

Bij de toshiba heb ik gevonden dat daar zon spdif aansluiting opzit bij de ander niet. Is dan bij de andere de enigste mogelijkheid om een losse geluidskaart erbij te kopen?

Vind het maar raar dat er echt nergens duidelijk wordt aangegeven of er een optische uitgang opzit maakt het nogal moeilijk zo. Hopelijk heeft er iemand advies?

Laatst bewerkt: 21 feb 2010
  3. JeePee

JeePee Guest

Ik heb zelf ook 5.1 geluid uit mijn laptop, doormiddel van een USB geluidskaart. Heeft me ongeveer een jaar gekost om de juiste drivers ervoor te vinden (Creative hè...) maar nu heb ik ook wat :)

Zo'n SPDIF gaat 'm volgens mij niet worden i.s.m. Z5500. Heb ik toendertijd ook naar gekeken, maar niks passends kunnen vinden. Geluidskaarten in laptops zijn sowieso bout, dus gewoon lekker een externe kopen, óf een voor in de sluif, óf via USB.

4. Chorus

Chorus youtube.com/CH0RUS

Leuk Bevonden:
    2
    Hallo,

Ik ben van plan volgende week een laptop te gaan kopen.
    Mijn budget is €900,-. Ik heb niet echt software nodig, die haal ik wel van nieuwsgroepen af.:+

Ik ga de laptop alleen gebruiken voor internet, MSN, school, muziek etc., Belangrijk is dat ik hier goede 3d tekenprogramma's op moet kunnen draaien (AutoCAD, ArchiCAD, Sketchup). Omdat je voor de nieuwere software steeds betere computers moet hebben, heb ik wel een goede nodig die min. 4 jaar mee gaat en dus een goede grafische kaart heeft.
    Waar ik vooral om geef is dat de laptop snel, stil en zuinig is. Dat houdt dus in (voor zover ik er wat vanaf weet :p) een goede processor met kloksnelheid, minimaal 4GB werkgeheugen, windows 7 en een goede accu. Verder heb ik mij laten informeren dat op laptop gebied Acer, HP, Toshiba en Sony goede merken zijn?

Anyways, Ik ben bepaald geen kenner op dit gebied, dus ik dacht misschien hebben jullie nog wat tips/goede laptops die ik moet weten!

Dit is iig de laptop die op basis van bovenstaande "eisen" mij het beste lijkt:

http://www.laptopshop.nl/product/85698/acer-aspire-7738g-664g64mn.html

5. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Ik heb ook niet zo heel veel verstand op dit gebied maar ik kan je wel 2 dingen vertellen:

- Acer word over het algemeen als een matig merk gezien, is laatst ook nog bij Kassa geweest over allerlei problemen.
    - Laptop is te duur voor hetgeen dat je er voor krijgt. Er zijn nu nieuwe 'Arrandale' processors (i3, i5, i7) en die zijn een stuk sneller dan de Core2Duo processors. En in de door jou uitgekozen Acer zit nog een relatief langzame Core2Duo.

Ik denk dat je voor die 3d tekenprogramma's meer hebt aan een goede processor dan aan een goede grafische kaart (gamekaart heb je niet zo veel aan, je hebt eerder goede processor + werkgeheugen nodig).
    Ik weet daarom ook niet of je voor een 'high-end' Core2Duo (T9xxx), Quadcore cpu of een Arrandale cpu kunt gaan. Dit laat ik aan de experts over. :9

Misschien ook eens kijken naar de Tweakers.net Notebook Best Buy Guide: februari 2010
    http://tweakers.net/reviews/1542/1/...k-best-buy-guide-februari-2010-inleiding.html

En een selectie laptops met een Arrandale processor, minimaal 4GB RAM en prijzen tussen €0-900:
    http://tweakers.net/pricewatch/cat/...edFHV1PwUPwQN2iDAVHpSSlUVegxa1VBf5B_SVrqGU8gc

Laatst bewerkt: 23 feb 2010
  6. Chorus

Leuk Bevonden:
    2
    Ik zie bij processor staan:

AMD Athlon Neo
    AMD Athlon X2 Dual Core
    AMD Mobile Athlon Dual Core
    AMD Mobile Turion 64 X2 Dual Core
    AMD Sempron
    AMD Turion X2 Dual Core
    Intel Celeron
    Intel Celeron Dual Core
    Intel Celeron M
    Intel Core Duo
    Intel Core 2 Duo
    Intel Core 2 Duo ULV
    Intel Core 2 Quad
    Intel Core i3
    Intel Core i5
    Intel Core i7
    Intel Pentium
    Intel Pentium Dual Core
    Intel ULV Pentium M

Wat hiervan is snel en wat niet, ben echt een complete retard als het hier om gaat:p

7. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Het snelste momenteel te krijgen zijn Core i7.
    Maar Core i5 en Core i3 zijn ook snel zat.

Aan de AMD kant maakt het volgens mij weinig uit of je een Turion of Athlon neemt.

8. Chorus

Leuk Bevonden:
    2
    Deze heeft dan een 2,53 GHz Intel Core i5-430M processor met een NVIDIA GeForce GT325M grafische kaart. Is dit beetje een goede?

9. Mr Xen0

Mr Xen0 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is wel behoorlijk ja. Alleen lijkt me de prijs wel 100 euro te duur.. Maar dat weet ik niet zeker. Is gewoon wilde gok n.a.v. de specs.

10. Maluku-Ak

Maluku-Ak Active Member

Leuk Bevonden:
    35
    Is de volgende laptop iets voor mij.
    Ik wil hem meenemen op mijn 3 maanden durende reis door Japan, Thailand en Indonesië. Vooral om op te internetten en dingen op te schrijven en dergelijke. Op deze manier ben ik niet zo afhankelijk van internetcafés en kan ik gewoon mijn eigen zaakjes op orde houden.

Het gaat om de volgende laptop.
    http://tweakers.net/pricewatch/249307/packard-bell-dot-s-punt-nl-310.html#tab:info

11. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Jawel is prima, je kan 'm nog wel goedkoper krijgen.

Ja dan is een netbook natuurlijk prima. Je kan ook any other vergelijkbaar model nemen. Let er wel op dat de resolutie op die dingen niet echt je van het is.

Als alternatief kan je misschien een kijken naar een 11" met wat hogere resolutie, zoals deze. Maar ligt er natuurlijk aan wat je ervoor over hebt qua €'s

Laatst bewerkt: 25 feb 2010
  12. Chorus

Leuk Bevonden:
    2
    Laatste vraag:+ Deze vind ik opzich ook wel wat hebben. CPU-type Intel Core i7 720QM, Snelheid 1,6GHz. Maar is een Videochip GeForce GT230M een beetje goed? Ik heb btw nu ook een laptop (shitty 4 jaar oud ding) en deze heeft ook een snelheid van 1,6GHZ. Hoe kan dat?

13. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
  14. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Kloksnelheid zegt niet alles. Je hebt nog meerdere factoren zoals bussnelheid, geheugensnelheid, aantal cores, hoeveelheid cache, hoeveelheid instructies etc. etc. etc. :+

Maar die Core i7 720QM is ongeveer het snelste wat je kan krijgen zonder er meteen €2000 voor te moeten betalen. Dus daar kan je niet op falen ;)

15. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    M'n pa is onze oude laptop helemaal zat. Kan dat wel begrijpen want dat ding is zo traag als dikke stront door een trechter.
    Nu kwam hij vanmiddag thuis met het idee om deze laptop te kopen.
    http://hardwareoutlet.nl/pages/page.aspx?c=productdetail&aid=7378
    Iemand enig idee of dit een beetje een fatsoenlijke laptop is of dat je (helemaal voor die prijs) betere laptop kan kopen.
    Zelf ben ik een beetje terughoudend om weer een ACER te nemen gezien al die extra onzinnige software die erbij zat. Het opstarten duurde al 10 min bij de oude8)

16. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Vraag is natuurlijk: wat doet hij ermee. Als ie een beetje gaat internetten e.d. heb je echt geen mobiele HD5650 nodig, kan hij beter voor een quad core processor gaan, bijvoorbeeld een Core i7 720QM zoals in de laptop een post boven je.

Wat voor laptop heeft ie nu?

17. Chorus

Leuk Bevonden:
    2
    Is deze zo slecht dan, omdat het een Acer is?

Processor 2,66 GHz Intel Core i7 620M
    Werkgeheugen 4 GB
    Harde schijf 500 GB @ 5400 rpm
    Beeldscherm 17,3 inch met 1600 x 900 resolutie
    Besturingssysteem Microsoft Windows 7 Home Premium

18. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    weet niet of het slecht is. Specs zijn idd niet verkeerd alleen ik hoef geen Acer meer.
    Opstarten gaat zo traag als het maar kan.
    Je krijgt een shitload aan onnodige software mee van van Acer dat ik er maar niet afkrijg omdat het gekoppeld zit aan drivers die ik wel nodig heb.

19. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Heb je geen last meer van met Windows 7 ;)

20. Chorus

Leuk Bevonden:
    2
    Maar zit nu toch wel te twijfelen of ik deze Acer Aspire 7740G-624G50MN ga halen of niet. De CPU-type, snelheid en videochip zijn allemaal goed, maar dan hoor ik dan hier verhalen dat Acer zwaar kut is en dat de software de pc veel vertraagd:eek::'-(

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina