De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens jouw haalt een Samsung B650 een ANSI van 187:1 en de B750 2000:1 terwijl ze hetzelfde paneel hebben. Wanneer ik een meting doe dan meet ik mijn zwart- en witwaarden op een 8x8 checkerboard. Mijn zwartwaarden hierbij zijn dan 0,043cd/m2 en mijn witwaarden zijn dan 123cd/m2. Wanneer je dan een berekening uitvoerd: 123cd/m2 gedeeld door 0,043cd/m2 krijg je een ANSI contrast van 2860:1. Wanneer ik zo'n zelfde test uitvoer op een Pioneer KRP-500a dan kom ik op 0,0019cd/m2 zwartwaarden en ongeveer op 95-100cd/m2 witwaarden watvoor de ANSI contrast ongeveer betekent 50000:1. Er is niks mis met mijn eigen metingen maar er is iets mis met die reviews waar jij naartoe linkt. Op zich vond je www.tweakers.net ook goede reviews hebben terwijl mijn moeder nog beter kan reviewen. Trouwens www.hdtvtest.co.uk is normaal gesproken wel goed wanneer Vincent de review doet.
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2010
  2. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks voor je antwoord , ik heb hem net weer neergezet en aangesloten het scherm , en bij de scalings opties geweest en heb hem van underscan iets naar overscan gedaan, en het is alleen maar of het beeld vult of niet , en heeft helaas ook niet het goeie effect.. ik zette trouwens net een 720P film op en dat zag er wel gewoon netjes uit .

    Maar de letters hier .blijven een beetje alsof je Hz's niet goed staan zeg maar , het is niet wazig maar ook zeker niet scherp.

    Misschien nog een idee of tip ?


    Edit : zou het kunnen omdat dit geen full hd scherm is maar HD ready en dat als je hem op 1920x1080 zet dat hij maar max 30iHZ aankan ,dat het beeld daarom niet scherp kan worden ?
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2010
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Dus al die reviewers doen de calibratie verkeerd en alleen jij doet het goed??

    Ik heb 2 verschillende ansi metingen gezien/geplaatst waarbij de Pioneer wordt gemeten op zo'n 3200:1-3500:1 uitkomen, terwijl jij op 5.000:1 uitkomt.
    Dat verklaart dan toch meteen waarom jouw eigen meting op jouw Samsung te hoog is?

    Dat t Samsung paneel uit de B7 serie dezelfde dan die van de B650 zegt niks. Het gaat om de aansturing.

    Ikzelf claim helemaal niks. Ik link naar professionele reviewers en die tonen hele andere waardes dan dat jij doet.

    Hier heb ik er nog eentje: http://www.flatpanelshd.com/review.php?subaction=showfull&id=1267447473

    Zij hebben de nieuwe Panasonic G20 plasma gecalibreerd op 2150:1, maar jij beweert nog steeds dat jouw Samsung A656 hier bijna 30% hoger scoort? Of jij meet het fout of 3 verschillende professionele reviewers meten het verkeerd.


    -----

    Proceela:


    Heb je de pc via hdmi aangesloten?

    Kijk ff in de handleiding van je tv. Veel hdtv's accepteren alleen de 1280x720 en de 1920x1080 resoluties!
    Het is ook heel belangrijk dat je de overscan op de tv kunt uitschakelen!

    Als dit niet kan dan weet ik nog wel n foefje :)
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2010
  4. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Je moet een HD-ready scherm ook niet op 1920x1080 zetten, maar gewoon op 1280x720. 1920x1080 ziet er verschrikkelijk uit op mijn HD-ready tv, gewoon niet doen dus.
     
  5. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb hem nu zeg maar op 1280x720 staan , maar dan blijft het feit dat het niet "scherp" is

    @ Ferry , ik kwam idd op tweakers en daar las ik al jouw antwoord over underscan op je tv uitzetten , ik ga heel ff kijken of ik kan kijken bj JVC waar dat zit , want ben alle menuutjes doorgegaan op deze tv maar ben die optie niet tegengekomen

    En ja hij zit vanaf me pc hdmi naar tv hdmi en de tv accepteerd gewoon 1080i en geeft zelf ook als aanbevolen "1920x1080"

    En wat is anders dat foefje ? O-)

    Edit : handleiding doorgelezen en kan er niks over terugvinden helaas
     
    Laatst bewerkt: 25 feb 2010
  6. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Heb ik ook een beetje, onder windows 7 kan je nog ergens je scherm calibreren met cleartype techonologie, ik weet niet of dat met andere OS'en ook kan. Maar dat veranderde ook niet heel veel bij mij. Films en series zien er wel gewoon goed uit, dus daar gebruik ik hem dan maar voor.
     
  7. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    jawel ,maar ik heb hier wel een goeie iiyama 26 Full hd voor de pc en ook de xbox enzo ,en deze 32 inch staat in de slaapkamer ,maar ook wel vet om hier te gebruiken , maar ik kan me niet voorstellen dat er geen mogelijkheid is omdit scherm gewoon scherp te krijgen.

    Ferry waar blijf je :9
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 feb 2010
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    ik heb zelf alleen ervaring met Nvidia omdat mn vorige hdtv, een hdready plasma, ook de overscan niet kon uitzetten.
    De tv rekt t beeld iets uit/blaast t op en daardoor zijn de letters net niet scherp.

    Het foefje: kijk op de vorige blz naar mn 2 plaatjes. Zorg dat de resolutie van je bureaublad op 1280x720 staat.
    Als je n Nvidia hebt, klik je wanneer je dat scherm ziet op Resize my picture.
    Dan verschijnt er een scherm met 2 sliders waarmee je de pijlen dichter naar de hoek kunt schuiven.
    Schuif beide pijlen precies naar de hoe en klik op OK.

    Bij ATI werkt dit ook ongeveer zo.

    Succes
     
  9. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou , dat hielp dus ook niet .

    Damnn , nu pakt deze de 32lcd geen beeld meer :confused: !!

    ik was iets met de tekstgroote aan het spelen ,en toen viel het beeld uit.
    net ff me andere scherm erbij gepakt en krijg daar gewoon beeld op ,en alles weer teruggezet zoals ik dacht dat het stond , maar als ik de hdmi in die LCD stop dan blijf ik geen beeld krijgen ,Hoe de fuck kan dat nou weer ?!! hahah

    Soms word ik echt moe van apparatuur !
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Geef trouwens s wat info;

    - welke tv heb je nu precies? Merk en type
    - met wat voor kabel heb je je pc aangesloten op de tv?
    - welke videokaart zit er in je pc? Nvidia of Ati?
    - wat is de resolutie van je pc/bureaublad?
    - hoe staan de beeldinstellingen van je tv? (niet per ongeluk op Zoom ofzo?). Meestal zit er een pc-mode op de tv.

    Ook is er vaak maar 1 hdmi input geschikt voor gebruik met een pc. Ook moet je de scherpte niet te hoog zetten. Het verbaast me nogal dat het met de sliders niet is gelukt om de letters scherp te krijgen.
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2010
  11. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Nah ik heb hem nu aangesloten via vga op ee reso van 1360xnogwat en dat is wel scherp..

    Maar het gaat om een JVC lt-32r70 en hij is via een dvi/hdmi naar de tv aangesloten.
    En draai met een ati HD4890.

    En welke resolutie ik ook deed via hdmi geeneen is er scherp.
    En bij de instellingen van de tv kon ik niks anders instellen.

    Maar wat je zei over die sliders , ik heb alleen maar de optie om hem naar overscan of underscan te krijgen , dus het beeld kunnen verkleinen of vergroten.
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Kijk ff in de handleiding welke resolutie via hdmi wordt ondersteund icm een pc.
    (ik kijk zo dadelijk ook wel ff)

    Het lijkt me dus dat jij de overscan niet kunt uitzetten en dan moet je het foefje met de sliders doen, anders wordt het niet scherp icm hdmi.
    Ik kan je alleen niet stap-voor-stap wijzen zoals ik dat bij Nvidia wèl kan, omdat ik geen ervaring heb met Ati.
     
  13. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is het ding , ik heb maar 1 slider links gaat naar overscan en rechts naar underscan..

    dit staat er in de handleiding :

    480p 720p en 1080i
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2010
  14. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Op tweakers.net zei iemand dat bij hem in de winkel de nieuwe 42X20 voor €549 was binnen gekomen.

    Als dit waar is zou het wel een mooie prijs zijn, dan zou de 37" dus voor ongeveer € 500 te vinden moeten zijn.

    Dan weet ik dus al meteen wat in maart/april m'n nieuwe aankoop word. *)
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat is balen. Ook niet bij de optie hdtv ondersteuning?

    Bij Nvidia heb je 2 sliders op de breedte en de hoogte op de mm goed te zetten. Als je dan op OK drukt zijn de letters helemaal scherp.
    De videokaart past dan automatisch de resolutie van het bureaublad aan. Hij verkleint het iets en door de overscan klopt het dan perfekt.

    Jammer als dat bij Ati niet zou werken, want als je alleen die ene slider hebt dan wordt het moeilijk.

    Iemand hier verstand van Ati?


    Wat is dat voor instelling die jij op je tv bij hdmi kunt doen? Er staat een keuze uit Resolutie 1/2 Auto, Audio (Digitaal, Analoog, Auto) ?
     
    Laatst bewerkt: 26 feb 2010
  16. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja daar zat ik net ook al naar te kijken , die optie van Audio dat is duidelijk ,maar van de 1/2 en auto kon ik gisteren niet aankomen ,en nu hij via vga aangesloten zit staat hij ook standaard op Auto en kan er niks aan veranderen.

    Ik kan wel in de service menu van de tv komen alleen kan nog echt wat vinden over evt Overscan of iets dergelijks.
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    wees erg voorzichtig in het sevicemenu als je niet precies weet wat je doet.

    Ik heb destijds voor een groot gedeelte de overscan in het servicemenu uit kunnen zetten, maar niet alles.
    Probeer ff op google te zoeken.
     
  18. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik kan niet eens in het service menu vinden waar ik met de overscan kan spelen ofzo , en ook helemaal niks nuttigs kunnen vinden via google helaas , Nah ik geef het op na 2 dagen , ik zet me 26 full hd wel weer hier :9
     
  19. apjekills

    apjekills Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ik wil binnenkort de Samsung le22b450 kopen. Is dat een goede tv of zijn er betere voor dezelfde prijs. Ik game nu namelijk op een beeldbuis van samung met diogonaal 36 cm :eek:. Beetje slechte tv dus daarom.

    Gr
     
  20. xbox360fan

    xbox360fan Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is je budget?
    Samsung is de beste keuze op LCD gebied in de lagere klasse.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina