[PS4] [PS3] Heavy Rain

Discussie in 'Games' gestart door egelhunter, 27 mei 2009.

1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

me likes ...me likes!!!!

Ik vind de sfeer ook geweldig, van vrolijkheid naar droevigheid...erg erg mooi in beeld gebracht. En ik heb ook echt medelijden met characters in de game, je kunt werkelijk zelf droevig...misschien zelfs down raken van de game. Dat is echt heel nice gedaan. Trouwens, zie die scene van maddison er nog steeds in? Ik bedoel die ze toen lieten zien tijdens de Games Convention in 2008?
    Toen de game voor het eerst werd gedemonstreerd. (huis scene)

Laatst bewerkt: 2 mrt 2010
  2. iRoy

iRoy Held op sokken

Leuk Bevonden:
    1
    Jup en je zal ze vaker zien ;)

xD ... Lees je verhaal nu goed... Lama.. Sorry voor deze post... Delete? :mad:

Laatst bewerkt: 2 mrt 2010
  3. BFR

BFR Active Member

Leuk Bevonden:
    402
    Die scene zit in de DLC die bij de SE zit.

Net uitgespeeld. Fantastische ervaring. Mijn 1e run ging zo:

Lauren stierf in de auto. Met de Ethan tests reed ik tegen het verkeer in, hakte m'n vinger af, nam geen gif, redde het niet door de electriciteit maar schoot wel die vent af. Ik kwam achter het adres door naar de telefoon te luisteren waar je de boten en meeuwen op hoorde en koos vervolgens het adres bij het water. Ook met Madison kwam ik erachter in het appartement van de killer. Alle karakters leefde nog aan het eind bij mij

4. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Ik keek gisteren tussen de DLC in het main menu en er stond eentje tussen. Toen ik naar PSN ging toen via dat...kon ie niks vinden. Daar heb ik dus een code voor nodig. Komt die later nog voor iedereen dan?

5. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Code voor de DLC zit bij de LE van Heavy Rain en komt later gewoon in de PSN Store (al is volgens mij nog niet bekend wanneer)

6. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Ow, ik dacht al!
    Maar ik wil die DLC ook, alleen er is geen datum :mad:

7. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Zal ie gratis worden of nog niet bekend?

8. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Gisteren m'n eerste vastloper gehad. Maar na het herstarten van de PS3 kon ik gewoon weer verder waar ik gebleven was. :)
    Daarna heb ik weer gewoon normaal door kunnen spelen, dus het was incidenteel.
    Heb de patch overigens niet geïnstalleerd.

9. BFR

BFR Active Member

Leuk Bevonden:
    402
    Nee, gaat dacht ik 5 dollar kosten, dus 5 euro.

10. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Speel ook zonder patch en heb tot het heden alleen last gehad dat in de eerste scene met Jayden (de crime scene die ook in de demo zat) telkens het geluid voor een seconde of 2 weg viel. Ben nu al een redelijk stuk verder in het spel en heb verder nergens last van gehad

11. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Voordat ie bij mij vastliep begon meestal het geluid te haperen, reageerde de besturing niet nauwkeurig en zakte de framerate spontaan in. Na het herladen van m'n save waren de problemen weer verholpen.

Inmiddels heb ik 'm bijna voor de 2de keer uitgespeeld, en heb tot nu toe gelukkig geen last meer gehad van vastlopers e.d. Patch 1.01 heb ik overigens wel geïnstalleerd. Vreemd dat de patch bij sommige mensen juist voor problemen zorgt terwijl het bij andere de problemen oplost. 8) Lijkt mij dat ze dergelijke dingen toch eerst goed testen.

12. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Net voor de eerste keer uitgespeeld,:

Niet lezen dus als je hem nog niet hebt uitgespeeld.

Afgezien van Scott zijn alle speelbare personages nog in leven en is Shaun gered. Bij mij is Lauren gestorven nadat ze door die rijke pa samen met Scott in een zinkende auto is opgesloten. Scott overleefde de aanslag dus wel, maar haar kon ik niet redden. Ik heb er nogal lang over gedaan om erachter te komen dat Scott het was eigenlijk.

Ik zal even kort zeggen welke beslissingen ik had genomen en welke beproevingen ik had doorstaan met Ethan en hoe het allemaal geëindigd is:

Ik heb met Ethan de eerste beproeving niet behaald (tegen het verkeer in rijden, de tweede heb ik wel gehaald (met dat glas in die buizen en die stroom), bij de derde heb ik zijn vinger er gewoon afgehakt met dat mes, bij de vierde heb ik die dealer doodgeschoten in de babykamer en bij de laatste heb ik dat gif ingenomen.

Ik kwam erachter dat Scott het was doordat ik met Jayden mijn bewijzen bekeek en het filmpje bekeek waarin ik werd aangevallen nadat die eigenaar van die club was gedood door de Origami Killer (Scott dus). Daar zag ik dat horloge maar door die typemachine bij Scott wist ik gelijk dat Scott het was en niet Blake. Ik had overigens helemaal in het begin een van de verdachten gedood met Jayden in dat huis met al die kruisen)

Met Madison was ik dus in het huis van Scott (nadat ik bij de moeder was en haar geheugen had opgefrist dmv bloemen, origami’s enzo en zij mij de naam van Scott doorgaf), dat heb ik uiteindelijk overleeft door in de koelkast te blijven (hoewel ik eigenlijk overwoog om uit het raam te springen). Dat stukje met die gast die Madison wilde vermoorden was ook heel bruut, ik had overigens het drankje niet opgedronken maar werd neergeslagen omdat ik gesnapt werd toen ik aan het snuffelen was in die gast zijn huis. Ik heb hem uiteindelijk gedood.

Ik heb met Scott al die bodyguards gedood na die aanslag van die rijke vader van die zoon daarna wel die vader laten leven door hem zijn pillen te geven (DIKKE SPIJT VAN).

Ik had wel het verkeerd adres gekozen met Ethan waardoor ik toen dacht dat het over was, maar ik had hem met Madison gebeld nadat ik erachter was gekomen waar Shaun was. Uiteindelijk was de eindscene dat Ethan Shaun redde dmv reanimatie (ik dacht dat Shaun dus echt dood bleef) en Madison kwam ook binnen waardoor Ethan niet werd doodgeschoten. Het gevecht tussen Jayden en Scott werd in het voordeel van Jayden beslecht nadat ik Scott eerst nog redde maar daarna ging hij alsnog dood.

In de Epiloog ging Ethan met Madison een huis uitzoeken, kreeg Jayden bezoek van die tanks zeg maar.

Ik vraag mij dus af hoe je alle personages (ncl. Scott) in leven kan laten en het raadsel oplossen.

Dit is echt een geweldige game zeg, ik ga straks zeker nog een keer spelen

13. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Hoe kun je trouwens de DLC spelen. Staat bij mij niet tussen Downloaded Content en ook niet bij de Chapters?

14. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Met Uncharted 2 kan ik geen DLC spelen omdat ik de Engelse versie heb van het spel. En dat kan dan blijkbaar niet met een Nederlandse account. Misschien dat dit ook zo is met de DLC van Heavy Rain.

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    eeeh dat zou wel erg bagger zijn. Kan iemand dit bevestigen?

16. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Dat is volgens mij bij iedere game zo.

17. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    Ik heb de LE versie bij HMV besteld, echter tot op de dag van vandaag heb ik het spel nog niet ontvangen. Heb ergens gelezen in dit topic dat iemand hem al wel van HMV had ontvangen.

Zijn er nog meer mensen die het spel (nog) niet hebben ontvangen?

18. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dat zou dan wel heel erg flauw zijn, aangezien ze in de winkels zowel de Engelse als de Nederlandse versie verkopen. Net beiden versies geprobeerd, en ze worden afzonderlijk van elkaar geïnstalleerd. Save van de NL versie wordt niet herkent door de EN versie en andersom. :confused: Hoop dat de DLC wel werkt, anders ga ik 'm even omruilen in de winkel.

19. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Ik heb Heavy Rain gisteren van HMV ontvangen en (ik meen) Ebrithil zaterdag al

De geïnstalleerde DLC doet het op een Uk account ook. Ga de DLC nu even verwijderen en opnieuw downloaden en dan installeren via een UK account. Kijken of dat werkt

20. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Hoop dat de DLC ook spoedig via de PSN Store beschikbaar komt!

Deel Deze Pagina