[Algemeen] Mass Effect 2 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fiasco, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Porunga NL

    Porunga NL zo laat alweer?

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    17
    Begrijp me niet verkeerd hoor, ik vond het extreem irritant/pittig, de CPU heeft in ieder geval geen medelijden meer vanaf het moment dat je start indrukt. Het is vooral irritant, omdat shepard zo'n idiote animatie doormaakt als hij geraakt word (en dan dus weer geraakt word voor je weer de controle terug krijgt) Ik bedoel schiet me dan in 1 keer af! Had een hoop irritatie gescheeld bij mij.

    Ik had alleen punten geïnvesteerd (op het einde dus allen op 4) in de klasse zelf voor sterkere biotics en snellere cooldown, Warp (unstable) en singularity (area) Als bonus power ofwel armor piercing rounds of Warp ammo. Warp ammo heeft mijn voorkeur omdat het meer allround is. Vanaf collector ship ook sniper training.

    Vond het namelijk extreem irritant dat bij barrier (weet niet hoe tech shield is) je als je hem aanzet een cooldown tijd krijgt voor al je powers en dan zit je dus te wachten terwijl je eigenlijk liefst meteen een singularity of warp zou gebruiken.

    Wellicht bekende kost, maar als je een vijand met singularity de lucht in krijgt (als ie geen shield of armor of meer heeft dus) dan kun je door hem in de lucht met een warp te bestoken een soort extra ontploffing creëren. Hiermee had ik de meeste vijanden in één (laatste) klap dood, of zo goed als dood.
    Had uiteindelijk beter heavy warp kunnen nemen als evolution, dan waren ze vast nog sneller dood geweest, maar het werkt heerlijk en de cooldown na een singularity is niet lang, dus je hebt de warp al snel zelf weer klaar staan.

    Wellicht ook handig als adept tip voor het bevechten van
    Harbinger
    aangezien hij je altijd rusht is het erg handig om hem stil te zetten met een singularity. Het lift hem niet als ie nog barrier of armor heeft, maar hij stopt wel op zijn plek, waardoor je tijd hebt wat kogels (liefst sniper) in zijn lelijke kop te jagen. Kwam hier zelf pas achter nadat ik al 100 keer dat laatste gevecht in het collector ship overnieuw had gedaan. Misschien heb je er wat aan.

    Als teamgenoten had ik meestal miranda en Garrus bij voor hun overload, warp en concussive shots. Alleen op collector levels nam ik mordin en Thane mee, omdat je dan flink los kunt op barriers en armor. de laatste missie was relatief een eitje met Thane en Mordin in vergelijk met de eerdere missies.
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2010
  2. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Je bent dus opnieuw begonnen met een Adept op Insanity i.p.v. een 2de playthrough?
    Ik heb ook voor sniper training gekozen maar op playthrough 1 heb ik amper (behalve voor m'n plezier dan soms) geschoten met dat ding, alles ging met biotic powers, dat is nu wel even anders.

    Energy drain heb ik maar gekozen om zelf ook iets te kunnen doen aan die enemies met shields in geval m'n teammembers (weer eens) neer zijn. Maar misschien is inderdaad AP/Warp ammo wel een betere keuze. De vervelendste stukken vind ik als je echt in een hoek wordt gedreven en ze komen naar je toe, zoals sommige Krogan shotgun wielders, in zo'n gevallen ben je met Barrier misschien wel iets, ook al is de (all skills) cooldown erna inderdaad echt vervelend.
     
  3. Porunga NL

    Porunga NL zo laat alweer?

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    17
    Ben met een totaal nieuw character begonnen, wou toch het gevoel hebben net even anders te spelen en ik had op normal al wel door dat mijn Vanguard uit sessie 1 het niet zou halen op insanity.

    Heb energy drain nooit gebruikt, dus kan daar niet over oordelen maar ammo powers blijven gewoon non-stop aan staan, dus dat is wel extra handig vond ik. Sniper is wel extreem handig, vooral dat tweede model met 12 kogels in het magazijn en semi-automatisch.

    Ik had dus ook het meeste moeite met de vijanden die maar naar je toe blijven komen lopen. Maar daartegen werkt de singularity dus het beste.
    Ze blijven dan stil staan, waardoor je even tijd hebt om op adem te komen of andere powers (evt. door je teamgenoten) af te schieten.
    Daarom zou ik niet weten hoe ik met een ander soort character erdoorheen had moeten komen. Singularity was echt mijn lifesaver.

    waar zit je nu ongeveer?
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2010
  4. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Nog niet zo heel ver, heb enkel Garrus, Mordin, Zed (?)'s loyalty mission, Grunt etc nog maar gedaan. Heb je alle loyalty missions ook terug opnieuw gedaan?

    Ik gebruikte enkel Singularity als hun shields down waren omdat ik dacht dat het anders niets deed, maar als ze ook gewoon (even) stil blijven staan zelfs met protection is dat meer dan genoeg voor mij!

    Moelijkheden heb ik tot nu toe even gehad met Garrus's missie dat je die shutters moest closen met maar 1 teammate aangezien de enemies daar continue respawnen als je niet snel bent, en op het einde van de mercenary loyalty missie bij die YMIR mech. Voordien had ik er nog zo'n tegengekomen en was hij een eitje, tenminste als je ergens kan rondlopen omdat hij zo traag is en hem rustig kan afwerken, hier kwam hij echter telkens af terwijl ik vastgepind was in een hoekje bij m'n laatste save.
     
  5. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Had de IFF zender opgehaald, alleen nu kan ik niet verder... De missie door de relay zou nu moeten starten, alleen hij zegt dat ik moet wachten tot ie geinstaleerd is :confused: Of moet ik soms meer mensen loyal maken? Ik wil nu het einde zien dat je dood gaat dus wil niet teveel mensen loyal erbij hebben. Heb nu 4 loyal.

    Weet iemand hoe dat zit? Of moet ik Legion soms Loyal hebben oid?
     
  6. Harry Henkel

    Harry Henkel Member

    Berichten:
    43
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je niemand wilt verliezen van je team moet je in elk geval zorgen dat iedereen loyal is. Zoek op een de mass effect wiki op welke teamleden welke taak moeten uitvoeren. Doe eerst alle loyalty missies en andere missies die je wil doen en ga dan pas de IFF ophalen. Ga direct daarna Legions loyaltymissie doen en ga dan door de relay. Anders ben je je hele crew kwijt.
     
  7. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Nee ik wil ze juist allemaal kwijtraken. Ik hem mn eerste playthrough al gehaald met iedereen levend. Maar ik wil nu dus iedereen dood hebben omdat ik dat einde ook wil zien. Dus ik wil juist niet iedereen loyal hebben, dat weet ik namelijk al ;)

    Las net dat het een bug in het spel is dat als je meteen met legion praat dat de missie vast zit tot je Legion's loyalty missie gedaan hebt en dan pas weer de main missie het doet. Dus zal die vanavond even doen, speel ik em morgen wel uit.
     
  8. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Was ik zo lekker bezig en dan komt er opeens die collector missie tussendoor die ik moet doen, ben ik alsnog een stuk opgeschoten in de campaign, terwijl ik daar juist mee wilde wachten. Ook wel jammer dat ik voor de Krogan shotgun ben gegaan in dat schip, klikte op de verkeerde en had geen zin om opnieuw te laden.

    Wel al heel wat droge momenten gehad, echt die typische Mass Effect humor. Bijvoorbeeld wanneer je de keuze hebt om
    Conrad te negeren, een klap te verkopen of in zijn poot te schieten. Ik ben Paragon maar ik kon het gewoon niet laten en schreeuwen dat die deed :lol:

    Of wanneer
    je voor dat raam staat en die alien die is irritant bezig en je weet gewoon dat er dan een RT moment komt waarin je hem door het raam kan gooien, blijft briljant.

    En natuurlijk dat moment niet te vergeten in het begin waarbij
    één zo'n gast je drankje vergiftigd en je de keuze krijgt om hem door zijn hoofd te schieten of gewoon een oproer te veroorzaken. Het beste is nog wel dat hij dan alsnog door zijn kop wordt geschoten en je er gewoon Paragon punten voor krijgt _O_

    Heerlijk spel <3 Alleen weet ik zeker dat ik weer die Paramour achievement niet ga halen, bij ME1 had ik hem ook gemist en ook hier wil het niet echt goed lukken in de dialogen. Elke keer negeren ze me.
     
  9. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^Collector schip missie is de kutste die er tussen zit, dus als je die gehad hebt weet je dat het vanaf dat niet meer moeilijker dan dat wordt :)


    Heb em net uitgespeeld op Insanity met mn Vanguard class :cool:

    Die algemeen bekend als de slechtste class die je maar kan kiezen voor een Insanity run omdat de Vanguard geen extra powers heeft die je kan gebruiken. Dus ben er wel trots op dat ik er toch doorheen ben gekomen met mn Vanguard. 25 uur op de teller op mn Insanity run, valt me nog best mee, had nog wel korter gekund zonder dat stomme scannen van planeten :D

    Kom maar op met de eerste DLC! :thumbs:
     
  10. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ok mooi, want ik was namelijk weer 2 keer dood gegaan 8) 5 keer doodgaan bij een spel, na de N64 generatie, op normal is me echt nog nooit overkomen. Alleen 1 keer omdat ik ruzie had met het muurtje waar ik achter wilde schuilen, werkt ook niet altijd even goed. Ik heb er nu 14 uur opzitten en ga nu beginnen met alle loyalty missies om zo veilig naar het einde toe te bouwen. Als ik die allemaal gedaan heb dan ga ik nog alle side quests doen, daar staan er ook nog een stuk of 20 van open en nog alle Anomaly missies. Pas op het laatst ga ik de campaign uitspelen. Dus hopelijk word ik nu niet meer onderbroken waardoor je perse een bepaalde missie moet doen. Ik bepaal liever mijn eigen tempo.
     
  11. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^:D Dan ga je nog wat beleven als je die missie op Insanity gaat proberen ;) Waah die is echt irritant, vooral dat stuk dat al die platformen met Harbingers en Collectors bij je komen. Erg irritant op Insanity.


    Tip voor het neerhalen van Scions (die grote vliegende gasten). Zoek een hoog object waar hij omheen moet vliegen en ga aan de andere kant van het object staan. Zet je teammates ver weg, en loop om het object (Pilaar/vrachtwagen etc) heen, en de Scion volgt je. Houd hem steeds aan de andere kant van het object en laat je teammates op em schieten. De scion zal alleen jouw volgen maar jij zit achter de pilaar en loopt rondjes eromheen en hij volgt je terwijl je teammates hem afmaken. Erg handig op Insanity als je er niet voorbij komt. Zowel op Horizon als Collector schip kan je dit truucje uithalen. ;)
     
  12. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Jong, ik pak gewoon die beam en in 3 seconden zijn ze neer :+ En insanity ga ik niet proberen. Achievements maken me niets uit en dat zou dan de enige reden zijn om het eventueel te doen. Bij de 2de playthrough speel ik ook gewoon weer op normal, of eventueel ééntje hoger. Maar insanity gaat hem zeker niet worden, echt helemaal geen trek in.
     
  13. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^Vindt altijd dat als je em moeilijker/est zet dat je veel meer uit de game haalt. Moet je echt nadenken wat je gaat doen ipv overal doorheen te rushen. Beetje tactisch nadenken waar je je teammates neer gaat zetten, wat absoluut noodzakelijk is op Insanity anders zijn ze in no time allemaal dood. Manieren bedenken om ergens voorbij te komen, dat is juist leuk. Vooral als je dan trucjes bedenkt, zoals die hierboven en het dan ook nog gewoon werkt. Dat vindt ik juist leuk :cool: Maar snap als mensen er geen trek in hebben, hij is pittig :D
     
  14. Badstreak

    Badstreak Veteran

    Berichten:
    2.519
    Leuk Bevonden:
    6
    De romance begint pas nadat je hun loyalty hebt gedaan. En verder is het nooit zeggen dat je het onverantwoordlijk vind(Ik heb het nu voornamelijk over Tali - maar dit geld ook voor de rest)
     
  15. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.034
    Leuk Bevonden:
    5.850
    + die Praetorian die je op een gegeven moment krijgt. Damn, ging daar al dood op Normal. Uiteindelijk maar een nuke op afgevoerd. :lol:
     
  16. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Haha ja die zijn ook leuk, vooral in combinatie met harbingers. Kom je in een constante barrage van shock attacks en attacks van de harbingers.

    Advies is schiet die Praetorians niet helemaal dood, maar dat ze nog een klein beetje health hebben. Want zodra je 1 dood maakt komt de volgende wave van Harbingers en collectors. Schiet ze dus bijna net niet dood en schiet ze dan bijna tegelijk dood, dan komt de volgende wave collectors maar ben je van beide Praetorians af en hoef je daar niet meer voor op te passen. En op Insanity heb ik nooit mn nuke meegenomen alleen maar mn collector laser. In nood gevallen dat er een harbinger vlak voor je staat heb je nog een kansje om het te overleven door snel je laser te pakken.
     
  17. Porunga NL

    Porunga NL zo laat alweer?

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    17
    nee, heb alleen de loyalty missies gedaan van mensen die ik in de laatste missie een rol van betekenis wou laten hebben, dus uiteindelijk 4 stuks van gedaan. Jacob, Miranda, Samara en Thane (Samara en Thane zijn makkelijk scoren, want geen fights)

    Verder de missies waarvan ik wist dat er heavy mechs (en weinig dekking) voor zouden komen lekker vermeden. Collector ship en Horizon waren al pijnlijk genoeg, had geen zin in extra problemen.

    Vind ik ook ja, kan nu in ieder geval echt het gevoel hebben dat ik alles uit ME2 heb gehaald en gespeeld.

    Voorwaarde vind ik wel dat de game bestuurbaar is en nog wel enigszins speelbaar op de hoogste moeilijkheidsgraad. Sommige games zetten de skills van de AI alleen maar omhoog (zoals altijd headshots etc.) en dan irriteert het wel enorm.
    Zo vond ik die animatie als shepard geraakt word en hij stumbled op insanity grenzen aan game-breaking hoor. Zoals ik hierboven al zei: schiet me dan gewoon in 1 keer af aub:mad:
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2010
  18. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^ Haha ja, idd om die manier vaak dood gegaan. Kan je absoluut niks aan doen. Zijn bijna Japanse game taferelen, die hadden dat vroeger ook altijd. Animaties van bv eindbosses waar je niet uit kon komen. Maar op het laatst weet je het wat meer te vermijden. Maar vond het bij ME2 nog best meevallen.
     
  19. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Gebruikte je dat standaard armor? Daarvan kan je ook veel delen upgraden/bijkopen maar het leek me dat het nooit zo goed was als de bonus van het blood dragon armor..
     
  20. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Als ik kijk naar alle extra's die ik heb met mn gecustomizde N7 armor dan heb ik veel meer voordelen dan zo'n "vast" armor waar je niks meer aan kan veranderen.

    Zo heb ik alle onderdelen van mn armor aangepakt. Visor, borstplaat, beenplaten, shouderplaten. Elk daarvan brengt een voordeel met zich mee. Terwijl zo'n "vast" armor als Blooddragon armor maar 1 of 2 voordelen heeft, die je ook nog es niet kan kiezen. Speelde in het begin wel met die armors, maar wilde toch mijn eigen voordelen kiezen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina