Net voor de eerste keer uitgespeeld,:
Niet lezen dus als je hem nog niet hebt uitgespeeld.
Afgezien van Scott zijn alle speelbare personages nog in leven en is Shaun gered. Bij mij is Lauren gestorven nadat ze door die rijke pa samen met Scott in een zinkende auto is opgesloten. Scott overleefde de aanslag dus wel, maar haar kon ik niet redden. Ik heb er nogal lang over gedaan om erachter te komen dat Scott het was eigenlijk.
Ik zal even kort zeggen welke beslissingen ik had genomen en welke beproevingen ik had doorstaan met Ethan en hoe het allemaal geëindigd is:
Ik heb met Ethan de eerste beproeving niet behaald (tegen het verkeer in rijden, de tweede heb ik wel gehaald (met dat glas in die buizen en die stroom), bij de derde heb ik zijn vinger er gewoon afgehakt met dat mes, bij de vierde heb ik die dealer doodgeschoten in de babykamer en bij de laatste heb ik dat gif ingenomen.
Ik kwam erachter dat Scott het was doordat ik met Jayden mijn bewijzen bekeek en het filmpje bekeek waarin ik werd aangevallen nadat die eigenaar van die club was gedood door de Origami Killer (Scott dus). Daar zag ik dat horloge maar door die typemachine bij Scott wist ik gelijk dat Scott het was en niet Blake. Ik had overigens helemaal in het begin een van de verdachten gedood met Jayden in dat huis met al die kruisen)
Met Madison was ik dus in het huis van Scott (nadat ik bij de moeder was en haar geheugen had opgefrist dmv bloemen, origami’s enzo en zij mij de naam van Scott doorgaf), dat heb ik uiteindelijk overleeft door in de koelkast te blijven (hoewel ik eigenlijk overwoog om uit het raam te springen). Dat stukje met die gast die Madison wilde vermoorden was ook heel bruut, ik had overigens het drankje niet opgedronken maar werd neergeslagen omdat ik gesnapt werd toen ik aan het snuffelen was in die gast zijn huis. Ik heb hem uiteindelijk gedood.
Ik heb met Scott al die bodyguards gedood na die aanslag van die rijke vader van die zoon daarna wel die vader laten leven door hem zijn pillen te geven (DIKKE SPIJT VAN).
Ik had wel het verkeerd adres gekozen met Ethan waardoor ik toen dacht dat het over was, maar ik had hem met Madison gebeld nadat ik erachter was gekomen waar Shaun was. Uiteindelijk was de eindscene dat Ethan Shaun redde dmv reanimatie (ik dacht dat Shaun dus echt dood bleef) en Madison kwam ook binnen waardoor Ethan niet werd doodgeschoten. Het gevecht tussen Jayden en Scott werd in het voordeel van Jayden beslecht nadat ik Scott eerst nog redde maar daarna ging hij alsnog dood.
In de Epiloog ging Ethan met Madison een huis uitzoeken, kreeg Jayden bezoek van die tanks zeg maar.
Ik vraag mij dus af hoe je alle personages (ncl. Scott) in leven kan laten en het raadsel oplossen.
Dit is echt een geweldige game zeg, ik ga straks zeker nog een keer spelen