Hallo ik heb een probleem: Ik wil een PC die op het netwerk aangesloten is op de router via een STP kabel, en ik heb een windows 7 laptop die is draadloos verbonden. Ik wil via die pc alles delen met andere gebruikers zodat ik alles maar op 1 pc hoeft te zetten, soort klein netwerk met een server met media. Ik heb de experiabox van kpn als router. Groetjes
Zet alle PC's in dezelfde Werkgroep. Dan rechtermuisknop op een map > Delen > Volg de wizzard, of klik op Ok. Nu kan je bij Netwerklocaties de gedeelde mappen vinden.
moet ik op alle pc's die wizzard doen? want moet alleen op die pc delen en de rest doe ik geen mappen delen? kan dat gewoon?
Ik heb nu mijn windows 7 laptop en server pc in dezelfde werkgroep gezet, maar de pc ziet de server en laptop allebei wel in dezelfde werkgroep. Maar mijn laptop ziet de pc niet. Alles is lokaal gedeeld.
Ben ook wel benieuwd hoe je dit wilt gaan doen aangezien ik zelf nog altijd met dezelfde problemen zit.
Deel wat mappen op je server en ga op je laptop naar windows verkenner en typ in de navigatie: \\ipadres of \\computernaam En voilà je mappen op je server staan er.
Vreemd dat je niet gewoon netwerklocaties heb netals op windows xp, maarja hartstikke bedankt, LENNy ik kan nu lekker muziek luisteren en back ups maken in heel het huis hartelijk dank.
Jah dat heb je wel, maar het werkt sowieso kut omdat er altijd virusscanners en firewalls zijn die erdoor lopen te kutten. Dus gewoon via ip/computernaam benaderen dat werkt altijd. np
Als je connect met een Windows 7 machine? Ga naar netwerkcentrum -> geavanceerde instellingen voor delen wijzigen. Scroll wat naar onder tot je het volgende tegenkomt:
Nu heb ik nog een klein probleempje, Ik heb nu de printer gedeeld, deze staat in de meterkast via usb gekoppeld aan de router. Ik kan via de xp pc beneden en via de xp server zo printen, alleen lukt het niet via mijn windows 7 laptop. Heb je hier misschien ook een oplossing voor?
Wel geïnstalleerd op de Win7 laptop? Configuratiescherm->Apparaten en Printers->Printer toevoegen->Netwerkprinter toevoegen Heb zelf een oude printer op computer aangesloten, maar die drivers van dat ding werken niet op Windows 7 en Vista.. Misschien heb je hetzelfde probleem