Apple / Mac [Deel 5]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 8 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Thx.

Al tijden op zoek naar een Mac Pro, nu contact met iemand om hem te komen bekijken. Laatste generatie Mac pro dual quad 2,26 GHZ Nehalem Mac Pro van Juni 2009. Alleen wel een smak geld. Kan je ook de duurste 27" iMac voor kopen :+ Maar een iMac is voor mij geen optie door het glossy scherm. Ben benieuwd hoe het gaat lopen O-)

2. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Vorige week een splinternieuwe Macbook Pro 13'' 2,26 Ghz gekocht voor 800 euro. Mooi deal vind ik zelf.
    Is mijn eerste Apple, erg wennen in het begin maar het is allemaal net wat beter dan bij andere laptops.

Alleen de duur van de accu varieert enorm. De ene keer haal ik 4,5 uur, de andere keer maar 2,5 uur.

7 uur zoals wordt gezegd haal je geloofijk alleen als je de laptop op sluimer zet. :p

3. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Zeker niet!. Als de mijne vol is. En ik ben met niet zoveel dingen bezig staat hij best vaak op 7-8 uur.

4. RaouLioo

RaouLioo Active Member

Leuk Bevonden:
    1.443
    Heb je dan de resolutie op het hoogst? Dan vraag ik me af hoe je dat voor elkaar krijgt.

Als ik msn aan heb, internet en muziek luister haalt die zo'n 3,5 tot 4 uur. Download ik erbij is het 2,5 uur.

5. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Hij is er eindelijk na 2,5 jaar!:cool: :cool:

Morgen even eigen pics maken als het licht is :cool:

6. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik heb dan wel de 17" versie. Ja resolutie op 1920x1200. helderheid wat lager. toetsenbord verlichting uit. geen usb apparaten. Beetje muziek luisteren met externe speakers. Beetje msnen. Internet verbruikt meestal wel wat batterij.

@ Grave! Very nice!. Dat ding is zeker reeteee snel

7. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    :+ Dunno, heb nog nergens op hoeven te wachten iedergeval. Ben eerst nog druk bezig al mn programma's aan het overzetten naar mn Mac Pro, dan kan ik em pas op zn flikker geven :p Meerdere zware programma's tegelijk zware bestanden aan het bewerken zetten, zien hoeveel processors hij gebruikt. Krijg ze nu niet verder dan 2% ;)

8. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Hmm weet niet of ik dat zo snel zou doen, zou gelijk het gevoel hebben dat ik al outdated hardware heb.. Daarnaast zal er binnen niet al te lange tijd een update komen..

//edit oh en je draait in 32-bits mode, zonde van je geheugen :+
    //edit2, ook nog 2ehands? Pfew..

9. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Outdated hardware? Haha noem mij es een mac die 2 Xeon quad cores heeft, 16 threads tegelijk die tot 64 GB geheugen ondersteund, je iMac zeker ;) _0/ Single threads kan de nieuwste Quad iMac idd meekomen doordat die een hogere clocksnelheid heeft, maar zodra je meerdere programma's tegelijk gaat draaien kan zelfs de nieuwste iMac stof happen. En daar gebruik ik hem voor. En als ze binnenkort eindelijk meer programma's multicore gaan ondersteunen gaat ie helemaal wegvliegen ;)

Updates komen er altijd, alsof jouw iMac over 7 maanden niet weer vervangen wordt door een nog beter model _0/ Dan moet je die zeker ook weer hebben omdat je niet met de gedachte kan leven dat je niet het allersnelte hebt, terwijl je er nauwelijks snelheid mee gaat winnen.

Deze Mac Pro blijft hier 5/6 jaar staan en wordt daadwerkelijk voor werk gebruikt, ipv er mee op te scheppen tegen vrienden ;) Succes met het kopen van een nieuwe iMac over 7 maanden, want je zal maar "outdated" hardware hebben _0/

32 bit my ass:

"Tabelletjes zijn leuk, maar vrij zinloos in echte-wereld-situatie. Zeker weten dat de nieuwe iMacs sneller zijn dan de basis modellen Mac Pro's. Maar dan wel alleen in de single threaded activiteiten, dit is puur omdat de kloksnelheid van de CPU hoger is. Een 8 core Mac Pro zul je altijd verder kunnen pushen dan een 4 core iMac. Zeker gezien het feit dat het logicboard van een Mac Pro een snellere pijp heeft van RAM naar CPU. Bovendien ligt het thermisch dynamisch punt van de Xeon chips een stuk hoger dan de i5 en i7, waardoor ik me echt af begin te vragen hoe ze deze tests willen valideren..."

http://www.appleinsider.com/articles/09/11/12/review_apples_27_big_screen_imac_late_2009.html&page=2

Blijkbaar moet je je iMac nu maar verkopen, want je hebt "outdated" hardware...

Laatst bewerkt: 6 mrt 2010
  10. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Zo! Voelt er zich iemand aangevallen.. Outdated omdat de laatste Mac pro update in maart 2009 was en er dus binnenkort een nieuwe versie zal komen. Dus zonde om nu veel geld uit te geven als je binnenkort voor hetzelfde geld meer performance kan krijgen. Dat is alles wat ik bedoel.

Om nu gelijk over mijn iMac te beginnen slaat natuurlijk ook nergens op. 8) Toevallig gebruik ik hem ook daadwerkelijk naar zijn kunnen. En ja ik draai ook meerdere programma's tegelijk en dan niet safari en transmission...

En ja 32-bits (zie iStat bij je memory, totaal = 4) omdat Snow Leopard daar standaard in opstart, kijk maar bij Meer Info en dan Software: 64-bit Kernel and Extensions: No
    Opstarten in 64-bits mode doe je door tijdens het booten 6 en 4 in te houden.

Oh en trouwens:

11. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Je spreekt jezelf een beetje tegen hier. Eerst een sneue opmerking maken "/edit2, ook nog 2ehands? Pfew.." Dus blijkbaar had je gelezen dat ik hem niet nieuw gekocht heb voor 3000 euro, maar voor een veel redelijker prijs, waar ik nooit een nieuwe Mac Pro voor zou kunnen halen en ook niet zou willen omdat ik de prijs/prestatie verhouding dan niet evenredig zou vinden. Maar door hem zo te kopen is hij dat wel.

En zoals ik zei, alles krijgt een update. Tuurlijk de nieuwe Mac Pro komt over een paar maanden uit. Maar ik ben niet bereid er 3000 euro voor neer te leggen, bovendien is de snelheidswinst in real life bijna nooit merkbaar. Zie als voorbeeld maar de vorige gen Mac Pro, die eigenlijk even snel nog is als de nieuwste gen Mac Pro. Alleen tabel hoeren zien een snelheidswinst, waarvan je in real life helemaal niks merkt.

En ik had net ook al aangegeven dat er nog helemaal niks op de Mac pro staat en eerst alle programma's erop moeten worden gezet, dus beetje flauw.. transmission en safari. Of wou je zeggen dat je niet een beetje sneu reageert?

En die tabel is voor een single thread zoals ik al zei en niet multi thread. Dus leuk als een tabelletje maar je hebt er helemaal niks aan irl. Zie stuk wat ik poste van appleinsider en de comment, die bij jouw tabbeltje weg komt.

12. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    "Alleen tabel hoeren zien een snelheidswinst, waarvan je in real life helemaal niks merkt."
    Aha dan zit ik iig goed met mijn imacje :+
    Nouja veel plezier ermee iig. Ik hoop dat je hem voor een mooie prijs gekregen hebt dan. :)

Heb je trouwens een portfolio?

13. Grave

Leuk Bevonden:
    520

Jammer dat je niet even reageert op de vraag of je jezelf niet een beetje sneu vindt door zo te reageren.

En het lijkt mij dat je met een mac altijd goed zit. Ongeacht welke. Maak ook nog steeds dagelijks gebruik van mn Powerbook g4 van tig jaar oud met "verouderde" hardware. Ik zou nooit afgeven op iemand om wat hij heeft of niet heeft, nieuw of tweedehands.. jammer dat dat niet voor iedereen geldt.. en niet de wijsheid heeft om een normale opmerking te maken.

14. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    Aahhhh, voel de liefde.8)

Maar ff serieus, ik heb de laatste tijd een probleem als ik met firefox 3.5 op mn Macbook pro een youtube filmpje bekijk. Soms kan ik met mn cursor niets meer aanklikken in het flash-venstertje aka video-player. De cursor verandert ook niet meer naar het handje, maar blijft het zwarte pijltje.
    Dit heeft waarschijnlijk niets te maken met het feit dat dit juist op een macbook gebeurt, maar misschien heeft iemand hier een oplossing voor.
    FF heb ik al opnieuw geinstalleerd, de flash plug-in daarvoor ook.

15. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Gaap, lees je eerste reactie met al je zwaaihandjes eens terug en je ziet dat je zelf net zo sneu reageerde. Mijn reactie m.b.t. tweedehands kwam wellicht wat sneu over, dat kan ik begrijpen. Maar afgeven op iemand, nee ik zei toch duidelijk hoe ik me zou voelen (ik == ik, niet jij).

Jij verwijt mij gelijk allemaal dingen (opscheppen/kopen voor de heb/ niet het allersnelste blabla).
    Zo ik ben er klaar mee.

@ Dokter Gonzo, sorry :9 hier hebben ze soortgelijke problemen. Er lijkt niet echt een oplossing te zijn.. Zal wel weer de gare ondersteuning van Flash zijn door OSX

16. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Je reactie van tweedehands komt niet sneu over, maar is gewoon sneu. Als iemand zich zo laat kennen door zich beter te voelen omdat hij "nieuw" spul heeft en iemand anders tweedehands dan ben je gewoon sneu. (En ja dat is mijn mening, niet die van jou)

Dus als iemand hier net een iMac van 3 jaar oud heeft gekocht zijn aankoop neerzet. Dan ga je hem ook even duidelijk laten merken wat een vergissing hij volgens jou heeft gemaakt. Ipv een normale reactie te geven en hem te feliciteren met zn aankoop.

Wees blij voor iemand, en ga niet alleen uit van jezelf.

17. Dokter Gonzo

Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

Leuk Bevonden:
    0
    thanks voor de link, die ga ik in de gaten houden. Moet toch wel te verhelpen zijn, zo'n bug |:-

18. Kortestier

Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

Leuk Bevonden:
    121
    Ik he b vandaag eindelijk een kabeltje aangeschaft waardoor ik een tweede scherm naast mijn imac kwijt kon. Mijn broertje had nog een oude 19" TFT staan waar ik het voorlopig even mee doe. Later kijk ik naar een 20" die overeenkomt met mijn imac. Maar voor nu erg tof om twee schermen te hebben, scheelt een hele hoop geneuzel met schermpjes. :+

19. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wel gaar dat de iPad niet soon in Nederland te koop zal zijn. Eigenlijk best een gemiste kans, aangezien veel 'jan modaals' ineens mega veel intresse in dat ding hebben.

Anyhow, ik ga dr 12 maart wel eentje bestellen. Volledig betalen desnoods als het moet. Pik ik em 8 april in Orlando (FL, USA) wel op. Heb dr best zin in ineens..

20. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb de iPad wel gereserveerd maar twijfel nog steeds of ik hem uiteindelijk ook ga kopen.
    Als er geen verschil zit tussen de NL en DE versie dan rij ik wel eventjes naar de MM in Nordhorn (<30 minuten rijden ).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina