De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. apjekills

    apjekills Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan je dat precies zien? Aan de kabel of aan de achterkant van de xbox ( output heet dat dacht ik) Ik heb mijn xbox sinds december 2008 dus dan zal er wel hdmi opzitten maar ik zakl even zoeken voor de zekerheid

    Ik heb het al gezien er zit hdmi op mijn arcade
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2010
  2. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Inderdaad, de onderste is het;

    [​IMG]
     
  3. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.777
    Leuk Bevonden:
    2.025
    Het was voornamelijk bij de TV uitzendingen het geval.

    Op de PS3 aansluiting kon ik ook wel weer verschillende zaken aanpassen, inclusief een 'game-mode', en sommige instellingen waren dan ook wel weer erg 'fel', maar ik vond het bij de analoge TV uitzendingen wat moeilijker om echt een goede setting te vinden. Kan ook zijn omdat de TV nog redelijk nieuw is en dus nog een beetje moet inspelen. Ik was ook bang om contrast enzo te hoog te zetten. Scherpte wel op 0 of 1 gezet natuurlijk.

    Ik had ook niet zo heel veel tijd om alles aan te passen en uit te proberen, en ben ook niet in het 'service-menu' geweest ofzo. :)
     
  4. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Heb het eigenlijk alleen bij deze TV, bij vrienden of op m'n oudsche SD bak heb ik nooit last.

    Merk dat het vooral bij Borderlands is, en dat speel ik vrij snel jah.

    Meh :)
     
  5. xbox360fan

    xbox360fan Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij die duitse site is alles fantastisch en wordt er zogoed als nooit iets negatiefs genoemd.

    Waarschijnlijk dat de review van HDTVtest.co.uk en AVforums nog een hoop interessants zullen toevoegen, die zijn doorgaans redelijk objectief en professioneel.

    De G20 zou zonder meer een tikkie beter zijn op een aantal punten, maar of dat het geld waard is . . .
    De G10 is nu heel aantrekkelijk geprijst.
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb t alleen als ik lang achterelkaar heb zitten gamen en daarna moet gaan slapen. Zodra ik mn ogen dichtdoe, zie ik de bewegende beelden weer en word ik misselijk.
    Een beetje zoals wanneer je bent aangeschoten.

    Toen ik nog veel Need for Speed Most Wanted en Carbon speelde, was het erger.
     
  7. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.777
    Leuk Bevonden:
    2.025
    Mjah, misschien dat de G20 straks 100 euro meer kost dan de G10, en aangezien de G10 wat kleine probleempjes heeft, zoals dus die terugvallende zwartwaarden na een x-aantal uren, wat Panasonic nog niet heeft opgelost, zou ik persoonlijk dan toch maar kiezen voor de iets duurdere G20.

    Daarnaast zie je sowieso trouwens in winkels nog vaak de wat oudere modellen nog steeds duurder staan, of gelijk aan, de nieuwere modellen.
     
  8. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    klopt iemand anders zij dat okal.
    maar als deze man iets ziet en tis goed dan zal er wel iets van kloppen.

    en zoals die test van flatpanelshd was ook geen goede review hoor.
    de tv was totaal niet ingespeeld en deze man gebruikte een colorimeter voor de black levels, en schijnbaar is deze erg onnauwkeurig en gevoelig bij lage zwartwaardes.

    verder zijn er meerdere goede tekens zoals super shaduw detail etc zoals phil okal zij.

    mensen moeteen niet zo snel vooroordelen hebben maar eerst kijken hoe het gemeten word en of het wel precies word gemeten etc.

    ja de review van avforums zal proffesioneler zijn maar dat word nog even wachten want volgens mij hebben ze de tv nog niet binnen
    de g20 is zowiezo stap voorwaarts t.o.v de g10 dat is zeker, hoe groot deze stap is moeten we nog afwachten

    en zowiezo een review dat echt perfect word gemeten is mooi natuurlijk, maar zegt niet alles iedere tv is anders en ieder mens is anders, die vind deze tv mooi en een ander vind die tv mooi
     
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2010
  9. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.777
    Leuk Bevonden:
    2.025
    Ach, als de G20 maar beter is dan de G10, is hij voor de meesten al goed genoeg. Dan is het alleen nog even afwachten wat Samsung er tegenover zet (misschien dit keer dus wel beter dan Panasonic), en dan kunnen we aan de hand van de reviews en fora waarschijnlijk wel een keuze maken.

    De Samsung B650 werd vorig jaar al door meerdere sites/magazines als een ongelooflijk koopje bestempeld, en wellicht dat de opvolgers er dit jaar nog mooier uitzien en misschien ook nog goedkoper zijn.

    Vervolgens nog even bekijken of LCD-LED een nieuwe grote stap heeft kunnen maken in kwaliteit.

    Ach, we zien het wel. We zitten in maart. Deze maand komen in ieder geval de Pana's uit, dus binnen een paar weken weten we al een stuk meer dan nu :)
     
  10. apjekills

    apjekills Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik had het gezien alleen er zit nu een normale kabel in en die steekt een stukkie over de hdmi input heen dus ik zag het niet.
     
  11. Dennis_88

    Dennis_88 Half Baked

    Berichten:
    254
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is nou een leuke TV om lekker MW2 te spelen.
    Zag een leuke staan bij mediamarkt, een 40inch Full HD.
    Aangezien me oude tv de geest gegeven heeft, welke raden jullie me aan tot de 750 euro?
     
  12. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk ook eens naar de 42S10. Full HD plasma van rond de 650 euro.

    Zeker voor die prijs een geweldige tv!
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    welke tv heb je gezien dan?

    Is t alleen om op te gamen met de xbox of ga je er nog meer op doen? Heb je n xbox met hdmi?

    Die tv die Loonens aangeeft is mooi, maar je kunt ook s kijken naar bijv n Samsung B650 lcd.
    Kijk maar s wat jij mooi vindt.
     
  14. xNetwerkkabel

    xNetwerkkabel Call of Duty 4 FTW

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik roep altijd dat grootte heel snel went en als je m te klein koopt, je binnen no-time een andere wilt kopen.

    Met zo'n 32 inch hdtv ben je meteen af van die irritante zwarte balkjes bij t gamen ;)
     
  16. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.777
    Leuk Bevonden:
    2.025
    Review van de G20 op flatpanelsHD.com

    Vrij positief. Beter dan de G10 in ieder geval, met nog een paar kleine minpuntjes.
    Meest opvallende is misschien wel dat de THX-mode van de G20 beter is (volgens deze reviewer) dan die van de V10 van vorig jaar.
     
  17. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    ja leuke review maar als je mij vraagt klopt er weinig van want want als je al kijkt naar de nieuwe s2 of s20 deze heeft een zwart waarde van 0.0065fl
    terwijl deze review over de g20 uitkomt op 0,04cd/m2 en deze heeft speciaal filter etc etc etc dus op dat gebied geloof ik die review maar weinig :x

    oja die zwart waarde op de s20 had d-nice gemeten
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2010
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik had de test al s gelinkt om een ansi-contrast aan te halen.

    Handig: de ene hdmi 1.4 die erop zit, detecteerd apperaten die worden aangezet, waarna de tv naar die source schakelt. De andere hdmi inputs zijn 1.3.
    Let op de foto van de scène uit Transformers 1. Als ik mn Pioneer laat zien, draai ik die scène :)


    Die zwartwaarde van 0,04 zal juist zijn.
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2010
  19. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    hoe komt de nice met de lagere type van panasonic dan op 0.0065fl ?

    andere reviewers zijden okal, licht eraan welke apparatuur etc want op lage getallen is het zeer moeilijk en is zo'n gewone meter erg onnauwkeurig zijden ze dan he

    d-nice zij zelf okal, licht er ook aan wanneer die de zwart waarde gemeten heeft, want als die eerst het contrast gemeten heeft dat je die 16vakken ziet( zwart wit) is het normaal dat de zwart waarde omhoog gaat dus

    achja we zullen het wel zien als er meer Goede reviews komen, altijd leuk om te lezen
     
    Laatst bewerkt: 8 mrt 2010
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Mn Pioneer doet 0,0031 en dus no-way dat een S-serie 0,0064 kan. om dit soort lage waardes te kunnen meten moet je serieuze apparatuur hebben. De V10 komt ook niet verder dan 0,04.
    We horen hier wel vaker dat mensen hier komen aanzetten met waardes die gewoon helemaal niet kunnen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina