[PS4] [PS3] Final Fantasy XIII

Discussie in 'Games' gestart door CaptnCook, 6 nov 2007.

1. SnakeLiquid

SnakeLiquid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand hoe ik ringen en zo kan atributen, ik kan ze namelijk alleen sorten..:confused: Heb nu 7 uur erop zitten...vermaak me enorm met FF13!

2. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Via Equipment in het menu (driehoekje)

3. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Heheh, de rechtlijnigheid ook niet, en dat zit er nu ook in.:+

Ik vind een demo voor een RPG niet werken (van wat ik tot nu toe heb gezien) omdat het voor een RPG zo moeilijk is een goede demo te maken omdat het verhaal zo belangrijk is bij een RPG (oa).

4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    De webshop waar ik mijn CE had besteld kon hem niet meer leveren, maar ben de CE gelukkig nog tegen gekomen in een winkel (lagen nog een stuk of 10 :eek:). Prijs was wel iets duurder (€75 i.t.t €32) mja, waarom niet hé en het is nog steeds goedkoper als in de UK :+.

5. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Ik twijfel over deze game. Heb nog nooit een FF-game gespeeld... En qua RPG's eigenlijk alleen maar Europese RPG's... Zou FF wel wat voor mij zijn dan?? Wordt niet écht overtuigd door filmpjes e.d.

6. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Lees de thread even door in het 360 game gedeelte. Denk dat je dan een aardige indruk kunt krijgen over de voor- en nadelen. :)

7. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    Elke FF is te spelen zonder kennis van eerdere games, omdat er steeds een nieuw verhaal wordt verteld. Wel komen een aantal dezelfde thema's in meerdere games terug, maar je mist niks.

FFXIII is het meest gestreamlined en gefinetuned van alle delen. Sommigen vinden het juist daardoor niet het sterkste deel, maar daarmee is deze FF wel erg geschikt voor gamers met weinig JRPG kennis.

Ik ga genieten van deze game, of hem totaal vergruizen. Helaas was de voorraad op, dus mijn order heeft nog een weekje extra vertraging opgelopen.

Laatst bewerkt: 10 mrt 2010
  8. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Bron: Eurogamer

Ik had al gezien dat er een code bijzat voor een SE membership, maar ik dacht dat de FF XIV bèta Japan only was.

9. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Zag FFXIII voor 50 euro in de winkel liggen, dus heb mijn pre-order geannuleerd en heb hem alsnog in huis gehaald. Ik heb besloten om de lineairiteit van deze FF wat meer te negeren en gewoon te genieten van het spel... en dat lukt vrij aardig! Werd al meteen helemaal erin gezogen bij de intro en het openingsdeuntje.

Cast is goed neergezet, zelfs Vanilla die velen irritant vinden. Het is mij wel duidelijk dat zij een speciale rol te vervullen heeft. Ze gaat zo onwennig met menselijke emoties om... vraag me af of zij een androide is, of misschien wel een kind van de Fal'Cie?

10. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Vind al die characters best okay, zelfs Hope vind ik nog goed te pruimen.
    Alleen Snow is minder, omdat hij qua tekst wat vaak in herhaling valt.
    Dat overdreven gedoe van hem kan hem zo een rol opleveren in Goede Tijden Slechte Tijden ;)

11. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Ik vind Snow juist wel badass, terwijl Hope echt om te huilen is. Irritante emo gedoe van dat gastje.

12. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.960
    Ik vind Vanilla juist wel grappig eerlijk gezegd. Word alleen beetje gek van dat gezeik van Hope :p Probeer idd ook de hele tijd te bedenken hoe Vanilla in het plaatje past. Sazh is geniaal met zijn chocobo :D

13. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Sazh en Vanilla vind ik kut (Sazh is een loser zonder zelfvertrouwen en Vanilla is een teletubbie zonder pak) en de rest vind ik allemaal oké. Zelfs Hope :cool:
    Misschien omdat Hope de meeste groei doormaakt, althans, zo lijkt het.

14. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Moet zeggen dat de magie van deze game toch al een beetje begint te zakken.

Ik heb het spel nu 12 uur gespeeld (dinsdag gekregen) en ben nu net de White Forest Complex (of hoe het ook heet) uit en bijna bij de woonplaats van Hope.

Het ziet er allemaal fantastisch uit, erg slick ook allemaal. Het verhaal is leuk. De mate van regulering is echter in FFXIII zo hoog dat je zelfs geen geld meer kunt verdienen na gevechten en alleen uit de verkoop van items en een beperkt aantal schatkisten nog wat vermogen binnen haalt. Het lijkt wel een nieuw communistisch regime, zo weinig creativiteit verlangt FFXIII nog van mijn kant.

Maar kan iemand mij vertellen wat ik eigen tot nu toe zelf heb bepaald in deze game? Square Enix noemt dit natuurlijk "balancing" en "streamlining"... right. Ik hoop toch echt dat de mate van vrijheid wel iets omhoog gaat in deze game, anders wordt dit de tweede RPG die ik mij dit jaar misschien niet zie uitspelen.

Laatst bewerkt: 14 mrt 2010
  15. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    De vrijheid gaat wel een klein beetje omhoog. Maar niet bijster veel. Het is alsof je echt bij het handje genomen wordt en heel rustig en kinderlijk alles uitgelegd krijgt. Heb pas vanaf eind chapter 9 eindelijk de keuze in wie de groep vormt. Ook lijkt elke baas eigenlijk gemaakt om maar zo makkelijk mogelijk verslagen te worden, zodat niemand gaat zeiken dat het niet lukt.

Maar toch blijf ik spelen, het heeft tóch nog iets van die FF magie. Dus dat is mooi :thumbs:

16. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Als je voor het eerst Chapter 11 inloopt krijg je ze niet zomaar meer neer hoor. Zelfs reguliere enemies niet ;)

17. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    All is well. Inmiddels is de moeilijkheidsgraad omhoog gegaan (ben nu net na Hope's woning) en ik vind veel credit chips na gevechten (5 sterren tegen soldaten), dus ook het geldt stroomt binnen.

Verhaal blijft mooi! :)

18. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Ik ben nu ook onderweg naar Hope's woning.. ben heel benieuwd! Vermaak me nog goed met deze titel.
    Tevens kijk ik nu steeds meer uit naar XIII Versus! Wie weet dat ze de kritiekpuntjes hierin aanpakken.

19. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    en FF Agito niet te vergeten

het is een drieluik namelijk

20. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Eerste impressies na een uurtje of 4 gamen:

-Mooie graphics; niet anders verwacht van SE.
    -Interessant verhaal; ook wel aan gewend van SE....maar toch, het zou het wat makkelijker te volgen maken als ze er wat andere namen voor gebruikt hadden in plaats van er gewoon wat andere letters ervoor te gooien (daarmee doel ik dus op de variaties met l'Cie)
    -Meeste karakters zijn interessant en cool. Sazh is meteen ubercool vanaf het moment dat de Chocobo uit zijn haar tevoorschijn komt. Jammer dat Vanille zo'n irritant stemmetje heeft, maar toch is ze niet zo erg als Hope...wat een whiner!!!

Het lineare stoort me op het moment nog helemaal niet.

Straks weer verder \o/.

Laatst bewerkt: 21 mrt 2010

Deel Deze Pagina