Final Fantasy XIII [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DraiMeister

DraiMeister I am the Night

Leuk Bevonden:
    0
    Hoelang duurt het om dit spel uit te spelen?

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Nope.

Het is idd wel de ideale jrpg voor mensen die er nooit een gespeeld hebben, zoals Dulle. Hij wilde dit zijn eerste laten zijn, en deze dient daar perfect voor. :)

3. Alpine

Alpine Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Er zitten wel steden in maar niet zoveel je gaat de hele wereld rond waardoor je alles te zien krijgt.
    Oerwoud,Soort van Woestijn en nog meer van dat soortige dingen.
    Dit is me 1e FF die ik gespeeld heb en waar je met andere RPGs huizen binnen kan lopen kan je in deze FF dat niet

4. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Dit gaat ook mijn eerste echte jrpg worden (Kingdom Hearts is niet echt een jrpg). Ziet er toch wel tof uit, pik hem wel een keer op als ie wat goedkoper is.

5. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Dat haalt dan toch de hele essentie van een jRPG weg? Ik durf deze game niet eens een jRPG te noemen....misschien niet eens een RPG aangezien de meeste elementen gewoon weg gehaald zijn. Misschien dat ik daar te veel aan vast houd. Het is gewoon een turnbased action game en meer ook niet...

6. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Zoals ik zeg: Het is een action game met RPG invloeden/battles. Punt.

Maar het is wel een heel vette game. :cool:

7. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Dat moet ik ook tot me door laten dringen. Toevallig vandaag de game van mijn vrouw gekregen voor de PS3. Zal er na Star Ocean een keer mee beginnen denk ik. Waarschijnlijk had ik de game stukken beter gevonden als hij niet Final Fantasy had geheten.

8. Brocade

Brocade Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Iemand met tips voor Odin? :mad:

9. Ebrithil

Ebrithil Active Member

Leuk Bevonden:
    39
    Hij wil veel attack chains, dus dual caster paradigm gebruiken ofzo, en niet vergeten op de juiste knop te drukken :+

10. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Ik twijfel echt heel erg tussen deze en Resonance of Fate.

Hoe zit het hier eigenlijk met wapens, outfits en upgrades etc?

11. gunmaster

gunmaster Active Member

Leuk Bevonden:
    0

zo heb ik het gedaan:
    je moet deze paradigms hebben:
    commando - medic
    medic - ravager
    medic - medic
    commando - ravager

je moet beginnen met commando - medic, op een gegeven moment gaat odin of lightning of hope aanvallen. Als hij hope gaat aanvallen dan moet je snel overschakelen naar medic-ravager. Als hij lightning gaat aanvallen dan snel overschakelen naar commando - medic. Wanneer odin, url's shield(zo heet het toch?) gebruikt moet je overschakelen naar commando-ravager.
    (op het begin zul je misschien ook medic-medic moeten gebruiken, maar doe dit niet te vaak want dit kost tijd)

Laatst bewerkt: 10 mrt 2010
  12. Tha Great One

Tha Great One Satu

Leuk Bevonden:
    1
    ik heb mezelf ook ingepraat dat dit geen final fantasy is:p en nu is de game ineens een stuk leuker:)

maar toch kan ik niet wachten op een echte FF en misschien wel de remake van deeltje 7_O_ met de juiste muziek,world map,summons etc.

13. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Is dit echt weer een typisch Japanse game of heeft een pro westerse gamer hier ook wat aan?

Ben wel een beetje benieuwd.

14. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik begrijp nog steeds niet wat die chapters met de definitie van een RPG te maken hebben.

Maar het is wel zo dat als het puur om role playing gaat, ja dan valt er weinig bij FFXIII te zoeken. Of het moeten de rollen zijn die je de karakters in een battle toekent.

Niet dat ik er op dit moment zo mee zit. 5,5 Uur achter elkaar gespeeld, dat is nog eens lang geleden. En morgen weer meteen verder. :)

Totaal lineair van opzet en de opties in battles worden maar langzaam uitgebreid. Maar het is het verhaal en de filmpjes die mij aan mijn LCD kluisteren. Voor mij voelt FF nu aan als een mooi sprookjesboek. Gewoon induiken en genieten van wat er op je afkomt. En niet teveel druk maken over allerlei RPG omissies.

Laatst bewerkt: 11 mrt 2010
  15. J-E-N-O-V-A

J-E-N-O-V-A Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het nu 4 uurtjes gespeeld en moet zeggen dat het verhaal typisch final fantasy is. De enorme aandacht aan details overal en zeker in de filmpjes is echt super.

Alleen wetende dat er geen echte shops zijn, overworld en side quests ben ik toch een beetje teleurgesteld.

Het vechtsysteem is op zich vernieuwend maar ik hou toch liever van de ouwerwetse stijl, dit gaat me soms iets te vlug. teveel getalletjes die rondvliegen tegelijkertijd en soms zelfs buiten beeld..

16. Alpine

Alpine Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    OMG ben ongeveer bij het Einde van Chapter 7 en kwam daar een 400.000 HP Boss tegen.
    Jezus wat een spanning zeg ben iets van 10x bijna doodgegaan maar werd steeds op nippertje gehealed en uiteindelijk na 8 minuten ging hij down _O_

Hoe verder je met met de game bent hoe beter hij word!

17. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    8 minuten. :lol: Dan al? :+

18. Excalibur

Excalibur Advanced user

Leuk Bevonden:
    0
    Idd, had net een battle van 30 minuten:)

Na chapter 10 komt er een open world:D

19. Alpine

Alpine Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Tuurlijk ik ben goed toch :cool:
    Nah Stagger Mutiplier gaat van 300% tot 700%.
    Maar 8 minuten is veels te lang als de gemiddelde battle rond de 1 minuut ligt en dat bij elke hit je Leader maar 50-100 hp over heeft.

Dus vond het best lang na al die cake-walk battles

@Excalibur bij welke Chapter ben je precies ?

20. Jelmen

Jelmen Capo

Leuk Bevonden:
    0
    Kijk ik allebei naar uit, nog geen tijd gehad om verder te spelen dan halverwege chapter 3 :{
    Mensen die me kunnen vertellen of je nog wapens kan kopen die je niet vindt? of af andersom? Kocht bijvoorbeeld laatst iets, vind ik het 10 sec later..

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina