Final Fantasy XIII [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Net Barthandelus neer gekregen (eind chapter 9). Langste battle tot nu toe. Je kunt dat ding bijna geen schade toebrengen en hij daarnentegen maait je elke keer bijna dood. En als het 'em te lang gaat duren cast hij ook nog doom en komt er zo'n leuke counter boven je hoofd.

Voor mensen die daar in de buurt komen; zorg voor de juiste upgrades in het Crystarium en zorg voor een healthy team.

Ik kan inmiddels kiezen met welke characters ik speel, dus je eigen team van 3 samenstellen ^^

2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    8 minuten is niks :)

Hoelang ben je nu bezig in totaal?

3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ik zal het nog een keer posten.
    Ik ben echt wat RPG of achtige games betreft, een pro westers iemand.
    Nu heb ik altijd wel gedacht eens een Japanse game te spelen, mits deze voor iemand die westers speelt ook goed of makkelijk te begrijpen en spelen is.

Kan iemand mij misschien over de game toelichten in dit topic.
    Heb ik wat aan het spel, naast het verhaal en de filmpjes, of is dit nog te Japans dat ik het beter kan laten zitten?

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Als je ooit eens een jRPG wilt spelen is deze de way to go.

5. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    Moet zeggen dat de game me echt goed bevalt. Ben einde chapter 4 en ben blij dat ik een guide bezit. Enigezins wel relaxt om te weten welke paradigms te gebruiken.

Game is stoer maar ben blij voor die encyclopedie want sommige dingen zijn beetje onduidelijk (que verhaal en locaties)

6. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Ik zit nu ook in chapter 4, maar ik heb totaal nog geen problemen gehad met Paradigms. Zo'n simpel systeem.

Tot nu toe ook nog steeds, op twee keer na, alles 5 sterren gehaald.

7. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ben nu in Chapter 5, maar het vechtsysteem wordt steeds uitgebreider hoe verder je komt. Ook steeds meer rollen zodat je meer verschillende paradigms kan kiezen.

En dat gepraat over Chapters is echt onzin, je hebt niet eens in de gaten dat je een chapter verder bent. Het is dat ik de Datalog steeds blijf lezen, dus op die manier zie ik dat ik een chapter verder ben. Anders heb je het echt niet in de gaten.

Omdat hij maar blijft jammeren over de dingen die FF niet heeft, word ik ondertussen wel een beetje moe van. Het is gewoon 1 van de beste RPG's van deze generatie spelcomputers. En sommige noemen het een actiespel met RPG elementen. Vind ik ook een beetje onzin, want het systeem wordt steeds dieper. Maar het begint pas een beetje te komen bij Chapter 3, het begin is misschien saai voor een doorgewinterde RPG-er.

8. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    paradigms zijn ook niet het probleem. Gaat erom dat ik het altijd wel relaxt vind om te weten wat effectief is.

guide zegt ook dat 5 sterren in begin niet zo heel moeilijk is. Kan nu net me wapen upgraden dus ga lekker verder!

9. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    In principe is het qua opbouw wel een actiegame met rpg elementen. Filmpje - battles - filmpje - battles - filmpje - battles - filmpje - puzzel - filmpje - battles. Totaal niks mis mee, maar het is gewoon niet te ontkennen. Natuurlijk gaat het bij de meeste jRPG's zo, maar toch zit daar af en toe nog: verkennen - dorp - dingen kopen - sidequests doen, etc tussen.

Maarja, nogmaals: Het neemt niet weg dat het gewoon een topgame is. :cool:

10. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Geen idee eigenlijk. Denk zo'n 25 uur.

Niet te Japans imo. Gewoon verschillende verhaallijnen van verschillende characters (die niet met stokjes eten) en gameplay varieert van battles naar cutscenes, naar (verschillende soorten) upgrades, naar battles etc.

Ik ga nu naar chapter 10 en als ik de guide mag geloven gaan er nu echt veel dingen veranderen en dan doel ik op de upgrades, die gaan véél meer cp kosten, dus verstandig kiezen. De upgrades van je wapens gaan een belangrijke rol spelen en ook de samenstelling van je team en welke character je voor welke rol wilt gaan ontwikkelen.

Voor dat ik verder ga blader ik op m'n gemakje even naar de vele verschillende mogelijkheden die je met je wapens hebt zodat ik even kan kijken wat ik het leukste vind om mee te spelen. ^^

Tussen de chapters 9 en 10 wordt de guide ook onderbroken om de verschillende opties die je dan hebt te bespreken. Misschien iets om in je achterhoofd te houden op het moment dat je klaar bent met 9 :)

11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Er is qua achievements niks missable, heb ik al gelezen, dus zo schokkend zullen de opties niet zijn qua impact op het verloop van de game. Daarnaast kan je makkelijk CP farmen om alle roles volledig te vullen. ;)

12. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    So far wel ja. Totdat elke upgrade 10K aan CP gaat kosten, dan moet je wel keuzes gaan maken, of uren gaan grinden.

13. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Ik heb Star Ocean gespeeld, dus dat is totaal geen probleem. :+

Overigens:

- Estimated Difficulty: 6/10
    - Approximate Time: 100-120 Hours
    - Offline: 35 (1000 (G))
    - Online: 0
    - Minimum number of playthroughs needed: 1
    - Glitched Achievements: 0
    - Missable Achievements: 0

14. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Ik weet niet wat dat laatste inhoudt, maar goed :+
    Achievements/Trophies zeggen me niks en doen me niks, wilde alleen maar even aangeven dat het nog een flink stukje gaat veranderen dan dat je tot nu hebt gezien. Misschien een makkie voor jou, misschien handig voor een ander ;)

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Dan valt het inderdaad allemaal wel mee. Maar er zijn sowieso achievements voor volledig vullen van de roles, dus ik moet wel grinden. :p

Zometeen lekker verder. De game is erg verslavend.

Maarja, dit is natuurlijk wel mooi:

16. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Ik wil ook zo snel mogelijk zo de verschillende moves toevoegen, dus ik ga ook nog wat farmen, alleen soms wordt het een beetje vervelend. Gisteren 2 uur heen en weer gehuppeld tussen 2 locaties om alle upgrades tot dat moment te halen :+

En voor latere upgrades zullen de benodigde uren wel een stukkie toenemen. 8)

*doet bier pakken en FF aanzetten* :)

17. Killamonkey

Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.959
    Das vroeg :p Maar toch: cheers!!

18. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Dus ik zou er wel mee overweg kunnen denk je?

Wil nou wel eens een keer overtuigd raken van de Jappen en als een pro-west-rpg speler als ik dat kan raken, dan volgen wellicht meer games in de toekomst.

Ik heb opzich niet zoveel problemen met turnbased, maar van de demo van Eternal Sonata kon ik mij herinneren dat het om het hutje mutje pompoen achtige dingen verslaan was. Ik wil ook wel eens mijlen kunnen lopen zonder gevechten in deze game.

Misschien dat ik hem nog wel eens haal als die afgeprijsd is.

Hoe zit het mer achievements: Zijn die SP en MP of alleen SP zoals het hoort met een RPG? En zijn ze een beetje te doen? :eek:

19. DraiMeister

DraiMeister I am the Night

Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees zoveel negatieve berichten over deze game op buitenlandse forums. Dat het spel te lineair zou zijn, geen ruimte voor exploratie e.d. Ik heb de game nu hier liggen (nog in plastic). Dit is voor de eerste keer dat ik een JRPG speel. Ik heb wel Blue Dragon gespeeld, maar die vond ik iets aan de kinderachtige kant, dus die heb ik opzij gelegd. Wat vinden jullie nou van Final Fantasy XIII wat geeft voor jullie de doorslag om door te spelen? Wat is er zo speciaal aan deze game? En is dit wel een goede aankoop geweest voor mij? Kan ik bijvoorbeeld net zoveel genieten van deze game als dat ik van Mass Effect en Fable heb kunne genieten? Bedankt voor jullie reactie!

20. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel chapters zitten er eigenlijk in deze game?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina