Final Fantasy XIII [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    12 chapters (of 13 chapters).

@Drai: De characters spreken mij erg aan. Ze voelen echt aan, althans vind ik. Vooral Sazh is een goede en geloofwaardige personage. Ik kan niet wachten op de vrouw met haar speer :D. De voice acting is goed, het verhaal is overtuigend, het is één van de mooiste spellen op de 360 (vind ik) en de setting spreekt mij aan. Ook vind ik het combat system erg goed werken en het wordt ook goed uitgelegd. Het is wel geen free roaming (tot in de latere chapters), maar dat weerhoud mij er niet van om het niet te spelen. Echte SQs (of iets dergelijks) komen er wel pas nadat je verder in het spel bent. In ieder geval, het spel heeft iets, ongeacht of het FF is of niet (eerste FF, en als deze niet de beste is, dan ben ik benieuwd naar die andere), het houdt je gewoon vast bij de keel en laat niet los. Je speelt en speelt maar door.

Ik doe het maar even zo, wanneer kom je in die urbane gebieden? Ik vind het gebied in chapter 4 niet zo leuk en ik ben wat verder dan het stukje waar Hope een grote Pulse machine bestuurde. Hoe lang ben ik nog bezig ongeveer :eek:?

Laatst bewerkt: 11 mrt 2010
  2. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    13

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Zoals ik al 100 keer heb gezegd: Dit is de perfecte introductie tot de jRPG's.

4. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Spoiler gaat over een summon/Eidolons (op verzoek van Modder-Eter)

Odin net gehaald en met haar (denk ik?) gespeeld. Toen ik haar aan het 'vange was, had ik nog maar 60 van die rode cijfers over. In ieder geval, de summons zijn geweldig!

5. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Anders zet je er even bij waarover je spoiler gaat...

6. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Hem toch? En het zijn toch Eidolons en geen Summons?

7. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Het zijn inderdaad Eidolons, maar het is een Summon als je hem gevangen hebt. Pokemon style. :cool:

8. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb mijn copy ook binnen! Maar eerst nog ff Borderlands DLC uitspelen :)

EDIT:
    Ik vind de review van Gamer.NL wel een goede conclusie hebben en een bijpassende score...

9. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Altijd na het werk, dus ook als ik vroeger klaar ben O-)

-------

Het zijn idd 13 chapters, maar bij het eind van chapter 9 ben je pas op de helft van het verhaal 8)

Even over het grinden en de verschillende roles voor de characters:

De tering, ben nu in chapter 10 en vanaf dan kan iedere character elke role ontwikkelen en de CP-costs zijn fokking hoog!

Omdat ik elke character op volle stats wil, ben ik hier de komende uren (dagen) nog wel CP aan het farmen. Er is een mooie plek om dat te doen met een battle tegen 10 beestjes voor 640 CP per run. Gemiddelde battle tijd is 1 minuut 10 en maar een klein stukje heen- en weer reizen om ze te laten respawnen. Damn, dit gaat laaaaaaaaaaang duren.

10. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ben je nu al in de open wereld of nog niet (zeg maar als dit in spoiler moet :eek:)?

11. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Nee. En ik heb het nu alweer gehad met farmen. Kijk in een later stadium wel of ik meer CP kan krijgen want dit schiet niet op. 8) Het gaat nu van 10K per upgrade tot 21K. De groeten. ^^

12. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wow Goiz, jij hebt fucking veel zitten spelen of niet 8)

Edit: Oh wacht, ik verwarde je met een andere mod (Modder-Eter).. Ik dacht al, ben je in 3 dagen van chapter 2 ofzo naar chapter 11 gegaan :+

13. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Je krijgt straks van een mission een Egg die je dubbele CP geeft ;) Je 'role' kan toch nog niet lv5 worden. Daarom moet je eerst de game uitspelen.

14. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Tot welke level kan jij je wapen upgraden voordat hij veranderd?

15. Jelmen

Jelmen Capo

Leuk Bevonden:
    0
    Begrijp aan die wapens niet precies die components waarmee je kan upgraden, verschillen ze nou per wapen hoeveel XP ze toevoegen? en hoe krijg je voor elkaar dat elke upgrade bijv. 1,5x XP erbij komt, is dat altijd een zelfde component?

16. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    Zeker handig maar zat naar lightnings tabel te kijken en dat sterkste zwaard (wat de sterkste omega weopong kan worden (2de van links of derde, guide ligt hier even niet) moet je volgens mij niet upgraden naar Omega. Zag namelijk dat je speed daardoor zo vertraagt dat je zo weinig aanvalt!

@Yellow: achievements zijn te doen maar aantal kosten wel een hoop tijd (volledig geleveld iedereen kost veel en ook alle mark missions met 5 star rating kosten hoop.

Over dat grinden. Was zelf in chapter vijf even gaan grinden (nog geen eens een half uur) omdat de guide daar een goede tip voor gaf. Vind dat goed aangegeven in de guide maar nu kwam ik aan het einde van het chapter weer een vergroting van me crystarium tegen, alles gekocht en nog steeds heb ik een overvloed over. Had liever gezien dat je crystarium gewoon helemaal open was maar dat het gewoon aan de vijanden lag waardoor je niet meer verder zou gaan. Op een gegeven moment is het niet meer lucratief om te farmen.

Denk echter dat ze dit erin hebben gestopt omdat iedereen dan voor één rol zou gaan en nu kan je alle drie de rollen ontwikkelen per karakter wat echt van belang is.

Een vraag over de achievement. De achievement van treasure hunter geld die voor alle wapen en accesories of moet ik ook alle components en items hebben (key en normale) zat beschrijving in guide te lezen en hij zegt bovenstaande maar daarna verwijst hij door naar de hele sectie. weet iemand dit?

Als met al vind ik het tot nu toe echt een gigantische top game. Ben blij dat er een verse wind is gaan waaien door final fantasy. Verhaal is leuk maar ben blij voor de uitleg die je kan lezen in je menu soms. Geen open wereld vind ik niet zo erg aangezien dat bij 10 eigenlijk ook al was en 11 ook. Jammer dat je geen steden tegen komt maar tot nu toe mis ik ze nog niet echt (chapter 6) Heb trouwens ook nog niks gekocht want heb echt weinig gil.

Vechtsysteem is geweldig. Rollen zijn cool en switchen is ook leuk gedaan. Echt leuk om achter tactieken te komen over hoe te switchen en die staggercount op te bouwen. Geweldig gedaan en het blijft uitbreiden.

Voor iedereen zonder guide nog een tip over wapens levellen. Gooi eerst heel veel componenten met een klauwtje ervoor erin tot je een x3 bonus hebt (klauwtjes componenten bouwen multiplier maar hebben lage exp) gebruik daarna de componetnen met een hammertje ervoor in grote hoeveelheden (zorg dat je er echt veel hebt) dan is je exp het groots maar verdwijnt je bonus.

Laatst bewerkt: 12 mrt 2010
  17. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Leuk als je deze jongen tegenkomt:

Volgens mij heb ik nog wat uurtjes training voor de boeg 8)

18. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    volgens guide kan je die pas verslaan na de eindbaas te hebben verslagen!

19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Klopt aangezien je roles lvl5 moeten zijn en dat kan pas na dat je de eindbaas hebt verslagen.

Die grote moet je in etappes verslaan. Volgens mij eerst zijn benen in een paar etappes en zo verder. Lijkt me wel een leuke battle :)

20. Arrahant

Arrahant Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wow, ik heb waarschijnlijk veel mats verspeeld! :mad:

Heb 24 uurtjes in deze game doorgebracht de afgelopen drie dagen en ik blijf me verbazen over de grafische pracht en praal. Met name de belichting is zo ontzettend mooi gedaan. Gisteren kwam ik aan bij het huis van Hope; als je in de voortuin staat en je kijkt uit over Palempolum, met een zonsondergang die half langs een gebouw heen schijnt en lange schaduwen werpt, etc, etc. Ongelooflijk.
    Ook de gebruikte anti aliasing werkt zo ontzettend goed. Als je bijvoorbeeld een close up ziet van iemands' onderarm of de randen van Lightning's shoulderpads, het klopt gewoon!

Ik snap heel de ophef alleen niet over de lineariteit, als datgene wat je wel krijgt zo propvol zit met intense cutscenes en verschrikkelijk gedetailleerde omgevingen. Ik mis het in ieder geval geen moment, hoewel ik van te voren wel dacht dat ik het zou gaan missen!
    Mijn grootste probleem met de game is eigenlijk het plot. Teveel dingen moet je maar aannemen, of worden gewoon niet goed uitgelegd. Ik snap dat het fictie is, maar het zou bijvoorbeeld fijn zijn als eens werd uitgelegd wat nou precies de rol is van de Fal'Cie. Op welke manier zij bijvoorbeeld controle uitoefenen over de Sanctum, in plaats van dit alleen maar aan te hoeven nemen. Of: waarom L'Cie nou eigenlijk zo'n groot gevaar zijn wanneer ze uiteindelijk of in een zombie of in een kristal veranderen. Of: waarom mensen nou eigenlijk zo bang zijn voor de Pulse wereld. Of nog een mooie: waarom de party zich in hemelsnaam de hele tijd opsplitst terwijl ze elkaar juist nodig hebben! Op moment A verspreiden, en 20 minuten later zeggen: 'we have to find them'. Zo zijn er nog wat voorbeelden waar ik nu even niet op kan komen. Plus uiteraard al het familiedrama dat de revue passeert, maar dat is gewoon iets typisch Japans I guess.

Desalniettemin blijft het een indrukwekkend game! Over anderhalve week heb ik tentamens, ik moet deze zo snel mogelijk hebben uitgespeeld zodat ik kan beginnen met studeren! Het lukt toch niet om hem weg te leggen.

Laatst bewerkt: 12 mrt 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina