Final Fantasy XIII [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Ik ook, maar dat komt wel weer goed. Beetje grinden en je hebt er zo weer een zooi. :)

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Wat toch zou moeten betekenen dat je na het verhaal dus gewoon verder kunt met het spel of niet? :x

3. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Natuurlijk.

4. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Dat zouden ze vaker in Westerse RPG's moeten doen. Grootste voorbeeld van wat jij en ik bedoelen is Oblivion.

On-topic: Vegeta stuurde me een PM en heeft aangeraad naast de game ook de guide te kopen mocht ik tot aanschaf overgaan. :9

5. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Voor de mensen met de guide. Is hij het waard om voor 5 euro te kopen?

Edit: Fuck, de guide is al uitverkocht bij FRS :mad:

6. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Als ik Vegeta mag geloven wel, maar wat is 5 euro nu? Guides kosten nieuw al gauw 20 euro. :cool:

7. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Wat ik trouwens nog het beste punt aan FF XIII vind zijn de save points. Echt om de tien minuten heb je wel een save point, itt andere RPG's. Perfect als je even een half uurtje wilt spelen!

Ik zou trouwens weinig nut in Potions. Ik heb er nu 47 en gebruik er nooit een. Als je even wilt healen kan je net zo goed naar een healing paradigm gaan (als het je niet uitmaakt wat je uiteindelijk battle-tijd wordt).

8. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik vind het een mooie guide. Helaas is het niet zo uitgebreid als vorige delen, maar dat ligt aan de game op zich.

Deze is ook 20 euro, maar je krijgt 50% korting als je hem bij de game koopt en mensen kregen nog eens een bon van 5 euro van de FRS omdat de game ineens 5 euro gekoper was geworden en zo kwamen ze de mensen te gemoed die de game al gekocht hadden.

Tja als je meer als een uur moet spelen om een nieuwe SP tegen te komen haken de mainstream gamers al snel af....en dat wil SE natuurlijk niet (meer) ;)

Is bij de meeste jRPG's toch? In het begin heb je ze soms nodig maar zodra je een healer in de party hebt gebruik je ze niet meer. Heb ik ook bij Star Ocean. Bijna alle items heb ik 20. Gebruik ze alleen om BT's te halen maar dat is een ander verhaal.

Laatst bewerkt: 12 mrt 2010
  9. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    J force: maar heb wel het gevoel alsof hij de complete game behandelt. Niet zo als de guide van 9 waar je nog op internet moest zoeken of andere guides waar de sidequesten niet doorverwezen worden. Guide geejft prima aan wanneer je wat moet doen!

10. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Maar dat is ook niet zo moeilijk als er totaal geen sidequests zijn (tot aan het einde van de game dan ;))

11. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Het is wel een guide waarin ook precies vertelt wordt hoe je de achievements kunt halen. Heb ik tot nu toe nog niet in een guide gezien!

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Blue Dragon. ;)

Daar geeft ie zelfs momenten aan waar je een missable voor een achievement tegenkomt met een achievement icoontje op die pagina.

13. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
    Doel ook op dingen als Wanneer het handig is om te levellen. Wanneer je iets aan kan pakken enz. Guide zit goed in elkaar

14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Ja, maar dat haalt de challenge uit de game. Ik vind een guide alleen iets voor endgame content/missables.

15. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ben ik wel met je eens. Ik hoef niet uitgelegd krijgen wat ik moet doen. Dat moet jezelf uit vinden. Dat haalt dan ook de hele essentie weg uit het spel. Wel als je bv iets kunt missen is dat fijn als dat op een pagina staat.

16. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    914
    Dat vind ik nu juist het hele heikele punt aan spelen met guides. Aan de ene kant wil ik natuurlijk niet een quest missen waardoor ik de grootste end-game uitdaging uit een game niet kan doen (Grr The Last Remnant:mad:). Maar aan de andere kant wil ik wel alles zelf uitvinden met betrekking tot de gameplay, het verhaal en de gevechten.

Als je dan toch zo nu en dan spiekt in een guide, zie je toch altijd meer dan je wilt.

Vandaar dat ik de guides toch maar oversla! (behalve als de game mij genoeg boeit voor een tweede playthrough, dan komt de guide op schoot)

17. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
    Ik gebruik de guide het volgende.

Ik lees de special berichten en kijk naar de map waarop de items aangegeven staan.

Lees daarnaast kort de tekst door zodat ik weet of ik daar niks mis en ga dan gewoon lekker spelen. Zo bepaal ik alsnog zelf me strategie maar heb ik wel alle items!

18. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    914
    Opzich best handig. Echter zou het voor mij zo zijn: Ik zou graag willen weten waar de schatkist staat (als het een missable betreft). Alleen wil ik dan weer niet weten wat erin zit. :)

19. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Wat maakt dat nou weer uit.......?

20. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
    inderdaad!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.