Formule 1

Discussie in 'Algemeen' gestart door Sognare, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus jij krijgt wel een racegevoel als je dikke (pixel)tieten in de pits ziet. Maar niet bij een formationlap, waarin je je banden en motor op warmt, je grip test en je zelf klaar maakt voor de race?

Vreemd.

Bovendien, je zegt, je klikt het weg. Nou dan, dan is het toch perfect? De mensen die dit niet willen klikken het weg. En mensen die dit wel willen klikken niet.

Laatst bewerkt: 10 mrt 2010
  2. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Tuurlijk hebben ze wel zin om een safety car situatie te bouwen, maar ze hebben er geen tijd (deadline) en geld (budget) voor.
    Marketing. Ze gaan echt niet alle sterke punten een half jaar voor de release in een verhaaltje opsommen. Rustig de hype opbouwen zodat iedereen enthousiast bij de release.

Een beetje om je heen kijken. Op genoeg plaatsen worden wekelijks (multiplayer) races georganiseerd in serieuze auto's en een stuk langer dan 3 rondjes.

Klinkt perfect, maar als je je geld maar 1x kan uitgeven is het toch een van de eerste dingen die sneuvelt. Vind je het gek dat ze er geen geld en tijd aan besteden aan en warming up ronde wanneer ze op voorhand al weten dat 99% het wegklikt.

3. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Nee dat denk ik ook niet. Ik bedoel meer als je games will hebben met safety car etc moet je op de PC zijn. :)
    En tuurlijk kan je op de PC dedicated servers instellen.
    Verder zal dit voor mij een goede game worden zeker als CM mod tools vrijgeeft kan dit een toppertje worden op de PC. :)

Daar sla je spijker op zijn kop. De "gewone" gamer (ga vanuit dat jij dat bent) zit er niet op te wachten, terwijl de simracers het teleurstellend vinden.
    De eerste is veel groter, dus ik kan het wel begrijpen dat ze het niet doen, en iets gaan doen wat de grote groep leuk vind. :)

Verder hoop ik dat we binnenkort wel echte screens krijgen en niet zo gephotoshopt. En wat iemand anders zei op een andere site.
    "I want to see the real Bahrain and not the one that just has been nuked" :D

4. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mazda somt het goed op inderdaad.. geen safetycar is jammer, maar haalt dat nou echt zoveel weg van de hele ervaring?

Nogmaals:

- We krijgen nieuwe physics die veel beter beloven te worden dan hun vorige racers.
    - Dynamische weerseffecten.
    - In harde regen moet je de goede lijn aanhouden.. de droge lijn anders ben je de sjaak en heb je minder grip en verlies je banden temperatuur.
    - Laser gescande tracks.. je zult plassen water op plekken zien op de baan (in geulen/deuken in de baan bijvoorbeeld) zoals dat ook gebeurt in het echt op de baan.
    - pitstops vanuit de coureur bekeken.. rijdt je te hard de pits in, kun je bijvoorbeeld de lollipopman omver rijden.. en geen button bash mini-games.
    - schade model van GRID en DIRT (kunnen forza en GT nog een puntje aan zuigen).
    - realistische wegomstandigheden..(rubber van de banden blijft liggen en zorgt voor meer grip, maar ook steentjes, stof, olie en water blijft liggen).
    - Regen zal ervoor zorgen dat je minder ziet, maar ook dat er een grotere kans is op het falen van electronica.

Als je als sim fan hier geen strakke piet van krijgt, dan weet ik het ook niet meer.
    -

5. B Tender

B Tender Robot Unicorn

Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik had gelezen dat de tracks niet laser gescand worden.

EDIT: het was zelfs hier op XBW :)

-Laser Scanned Track Data – Considered early on in the project we assessed for our needs and decided against its inclusion in favour of other features. Our track creation pipeline has been further developed and we’re now capable of producing extremely authentic environments, track surfaces included, without the need for this data.

6. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    :)

Jammer dat het er niet inzit. Maar kan het ook wel begrijpen. Omdat het heel duur is en heel erg tijdrovend. (Kijk naar iRacing)
    Maar het blijft jammer want een verschil met een track dat gescand is en niet is best wel groot. :)

7. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ah shit.. lees dat ook net.

Ik vindt trouwens die screenshot van CM zelf minder mooi dan die magazine scans.. raar, en weer die verdomde bruine GRID/DIRT filter... bah.

8. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Uhmmm. JAZEKER!!!!!!!!!!!!!

Kijk, die andere zaken zijn leuk hoor. Maar een safetycar is een essentieel onderdeel van F1 racing.

Dat er een stroompje water over het asfalt stroomt niet. Wel vet, maar je kan makkelijk zonder om dezelfde vette race ervaring te krijgen.

Zonder safetycar haal je een hoop regels en tacktiek weg uit de game. Dus dat zit er allemaal al niet meer in.

Wel relaxed hoor, dat stof blijft liggen. (eerst nog eens zien hoe dat allemaal werkt, maar goed) En om iets te maken waar niemand om heeft gevraagd kost natuurlijk geen ontwikkelingskosten. 1 extra auto op de baan met een simpel AI programmaatje, waar al jaren om gevraagd wordt, dat zou dan ineens zoveel geld kosten. En de grote massa zit daar echt op te wachten, dat dat stroompje maar zo realistisch over de track heen rolt....

Onzin dus.

9. X-Junk

X-Junk GT: Reflex Xeros

Leuk Bevonden:
    197
    Geen safetycar is spijtig en had anno 2010 er wil in gemogen.

Dit hoort gewoon in een F1 game :mad:

10. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vraag me af of deze game daadwerkelijk iets nieuws gaat doen.. Laat twee jaar op zich wachten, en ipv nu eens echt met een volledige F1 game te komen, komen ze toch weer met half werk, zo lijkt het..

En ik hoop niet dat het allemaal gefocust is op pitstops, want als er 1 ding is wat een coureur niet zelf moet doen, is die pitstop.

Ik ben benieuwd hoe de start procedure is, het zal wel weer de gasknop inrammen zijn en automatisch wegrijden zodra die lampen uit zijn.

Maar goed niet te vroeg gaan huilen, maar gezien de mooi bruine kleur van de game verwacht ik een bak met stront.

11. X-Junk

Leuk Bevonden:
    197
    Dat is allemaal wel erg pessimistisch gedacht.

CM riep dat ze de een sim racer zouden maken , maar zonder safety car kan dat natuurlijk niet.

Ik verwacht dat de rest : gameplay , sound en graphics niet zal teleurstellen.

Laatst bewerkt: 12 mrt 2010
  12. coen the stig

coen the stig Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik vraag me af of de gameplay wel echt zo goed gaat worden. Hij draait op dezelfde engine als dirt 2 en grid. Ik vond grid alles behalve realistisch aanvoelen. Had meer het idee dat de auto's soms over de baan heen zweefde. Ik hoop mee dat het als een directe besturing aanvoelt zoals forza. IK hoop dat ik er helemaal naast zit maar het is altijd maar afwachten bij codemasters.

13. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Dirt 2 gaf, voor een arcade georiënteerde racer toch een redelijk sim gevoel. Ik denk dat Codemasters in een gepimpte Dirt 2 engine het spel wel degelijk als simulatie aan kan laten voelen.

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Wat was er godsnaam sim aan Dirt 2? :D

15. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Niks. ;) Maar in vergelijking met GRID hebben de auto's in Dirt 2 een bepaalde reactie op de baan die 'realistisch' is te noemen. Het geeft aan dat Codemasters met de engine wel sim kan bouwen.

16. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Hmm dat ze eindelijk een game hebben gemaakt dat de auto eindelijk normaal reed wil niet zeggen dat ze een sim kunnen maken. :)

En wat ik al eerder zei. Je moet in het begin kiezen als ontwikkelaar of je het Sim of Arcade maakt. Je kan niet zeggen dat als je de assist uitzet dat het dan Sim is en als je ze aandoet dat het een Arcade is. Zo werkt het helaas niet. Meeste sim games spelen belabberd met assist. Omdat de gedachte vanaf het begin was we maken een Sim. :)

17. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ben het helemaal met je eens. ;)

18. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Dat is fijn. ;)
    Daarom ben ik nogal sceptisch over het spel. Ze willen de grote massa aanspreken maar er is ook een grote groep die wat realistischer wil. Dus het gevaar is dat ze beide tevreden willen stellen en dan gaat het fout. Waar beide teleurgesteld zullen worden. :)

19. X-Junk

Leuk Bevonden:
    197
    Ik verwacht toch echt niets dat F1 2010 op dat vlak zal teleurstellen.
    Er zijn ontzettend veel fans van dit genre die te lang op deze title hebben moeten wachten.
    Dit weet CM.

CM had aangegeven dat er misschien volgend jaar een SF en formation laps aangewezig zouden kunnen zijn.

20. Martijn NL

Martijn NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Formation lap zat toch ook in de laatste versie van de ps3?

Safetycar zou helemaal gaaf zijn , kwa pitstrategie en goed bij bijblijven bij de voorganger ,benzine sparen en de banden op temp houden.

Gemiste kans imo.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina