[PS4] Yakuza 3

Discussie in 'Games' gestart door Zifnap, 12 mrt 2010.

1. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.440
    In ieder geval een post om mee te beginnen.

Is deze Japanse GTA het spelen waard? Ik vind van wel.

[GT]62934[/GT]

Demo was aardig, maar ik kreeg het gevoel dat er nog veel meer te beleven viel. Gelukkig is dit ook het geval.

Niet meteen een must buy voor mij, maar Yakuza 3 wil ik op de lange termijn toch wel een keer gespeeld hebben. De sfeer is te uniek om aan mij voorbij te laten gaan. Me likes environmental finishers!

Laatst bewerkt: 12 mrt 2010
  2. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik begrijp niet waarom mensen dit een GTA game blijven noemen. Puur omdat je door straten loopt en MOET vechten? In GTA hoef je ten eerste niet eens te vechten. De gelijkenissen van de twee zijn....

Je rent door de straten en het voelt levendig aan, that's it.

In Yakuza 3 heb je geen autos of motors die je kunt jatten, je kunt niet willekeurig iedereen aanvallen of neermaaien, je kunt niet overal naartoe gaan door ergens op te klimmen of wat dan ook. Yakuza 3 is juist veel meer een soort Shenmue dan een GTA. Yakuza 3 is qua vrijheid juist aardig beperkt vergeleken met een GTA. Je hebt veel invisible walls, de wereld is ook veel minder levendig dan GTA. Yakuza 3 is eerder een japanse crime/drame action game met heel veel cutscenes en vechtstukken erin.

Juist omdat je de demo al gespeeld hebt, begrijp ik niet waarom je dit een japanse GTA noemt eigenlijk.... :)

Hoe dan ook,ik heb Y3 onlangs besteld bij FRS, hopelijk krijg ik de game gauw binnen. Aangezien er verhalen rondgaan dat de levering beperkt is en als ie uitverkocht is...het lastig gaat worden. Hopelijk heeft FRS em ook echt binnen nu.

3. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Waarom over die ene opmerking vallen? Het is juist een groot compliment dat deze game veel met GTA wordt vergeleken, ook al is de vergelijking maar heel los. Ik heb bij een maat een stukje Yakuza 3 gespeeld en het open-city gevoel deed me bij vlagen echt aan GTA denken. De rest eromheen weer niet, maar als je dan toch een game om mee te vergelijken noemt...

(Ik vond het ook wel een beetje op River City Ransom van de NES lijken, maar die kennen velen hier denk ik niet.)

Laatst bewerkt: 13 mrt 2010
  4. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Yakuza 3 is inmiddels gewoon nog leverbaar bij FRS. Zowel in de winkels als op de site.

5. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Ja klopt, maar ik heb de game besteld via hun webshop omdat ik op die manier 10% korting erop kon krijgen door mijn ANWB pas, plus 6 euro korting van addiscount. Dan is het geen 60 euro meer maar zo'n 48....het kleine nadeel is. Als je het dan naar een fililaal laat sturen, dan moet je even een dag langer wachten. In dit geval twee dagen...want maandag krijgen ze geen leveringen hoorde ik van iemand bij FRS. :)

6. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    totaal geen GTA kloon, wel een Shenmue kloon :)

ik vond de demo super, echter er schijnen echt veel missies uit de EU/USA versie geschrapt te zijn om de RD te halen.

@Zifnap: geef je de thread nog wel even het vaste format? ;)

7. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.440
    Geen zin. Plak iemands openingspost er wel in. O-)

8. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Nou vooral die hostess bars dus, nou in de demo vond ik dat al totaal niet boeiend, in zowel de Y3 als Y4 demos niet. Mahjong is eruit gehaald, kan ik me ook niet druk om maken. Maar ook inderdaad wat mini-games en in totaal 9 van de 40 side missies. Ik snap dat gewoon niet...wellicht zijn dit juist de dingen die de game uniek maakt. Maar ja....what can you do...onbegrijpelijk van Sega, dat zeker.

9. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    een voorbeeld is dat je in de game een travestiet tegenkomt die je wil pakken.. je kunt wegrennen (chase scene) of hij/zij grijpt je en dan ben je de sjaak. :)

Volgens sega "resoneren" dit soort dingen niet in het westen.. grappig is dat, want 90% die deze game gaan kopen hebben waarschijnlijk toch wel een liefde voor japan/tokyo en japan's cultuur/humor/etc.

Slechte zaak.. niet megabelangrlijk als je gewoon het verhaal wilt spelen en volgen, maar toch jammer.

10. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Inderdaad jammer, maar we moeten blij zijn de game naar het Westen is gekomen. De game zal die hier nooit hoge verkoopcijfers scoren en het is ook dan wel te begrijpen dat Sega er niet teveel geld wil aan wil uitgeven.

11. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ja maar shit eruit halen, dat is gewoon dom. Ze bereiken hier niks extras mee ofzo, en dat begrijp ik niet. Als ze de game gewoon intact hadden gelaten..niks aan de hand, maar ja.

Hoe dan ook, vandaag eindelijk de game kunnen ophalen bij FRS(Had em vorige week besteld) , nice dat er een soundtrack cd bij zit en 3 stukken DLC.

12. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Hm, dacht een Yakuza 4 topic aan te maken, maar als dit topic maar 11 reacties heeft, dan zal daar weinig animo voor zijn. Ik vond deel 3 iig een geweldige game, mijn favoriete die op de ps3 heb gespeeld. Deel 4 dus ook maar besteld (erg cheap bij zavvi), dus ben benieuwd :) 18e is release.

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    hoe cheap? En ik ben zeker geinteresseerd in een topic voor 4. Daar krijg je juist meer aandacht voor dit soort games voor ;)

demo is gewoon in het Engels toch?

14. Nukem 007

Nukem 007 Tots units fem força

Leuk Bevonden:
    453
    Ik ben nu de demo aan het downloaden van deel 4, ben benieuwd. Ik had eigenlijk gedacht dat Yakuza een soort van GTA zou zijn in Tokyo maar ik lees hierboven dat het niet zo is. Jammer want ik vind de Japanse cultuur echt tof. Maar ik denk dat dit toch nog veel in de game zit. :)

15. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    http://forum.xbw.nl/showthread.php?p=4174515

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    trust me er komt genoeg Japanse cultuur in terug. Dat staat verder los van wel of niet GTA zijn. Yakuza is qua game niet echt in een hokje te plaatsen

Deel Deze Pagina