Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 13]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    zou er dan iets meer aan besteden en voor de 5770 gaan. Prestatie gewijs stuk beter en niet heel veel duurder.
     
  2. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Jij en je HD5770 :+
     
  3. Deoxis

    Deoxis Coloris

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok ik ben dus op zoek naar een nieuwe (redelijk sterke) laptop, en nu heb ik rond gezocht en er drie gevonden.
    Nu zou ik van jullie graag ook een mening willen.
    Hij zal vooral worden gebruikt voor grafische software (Adobe Photoshop, Premier, Illustrator etc) en gaming (ja gaming op een laptop!).

    Nu hoeft het allemaal niet super high-end van mij, dus heb ik gesettled op deze drie.

    Nu denk ik vooral aan de tweede, aangezien de sterke processor. Het enigste nadeel is de grote en het gewicht van dat ding vanwege het grotere scherm.

    Als iemand soortgelijke laptops weet voor een prijsklasse tot 800 euro hoor ik het graag!
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2010
  4. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Is gewoon de beste kaart in die prijsklasse op het moment.
    Is toch zonde om de 5750 te nemen waar je voor 20 euro meer een betere kaart kan hebben?
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Die eerste heeft 'n betere processor, DDR3 geheugen én betere videokaart.
    Weet niet wat je er verder mee wil doen?
     
  6. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    De andere 2 hebben een beter processor. ;)
    Tussen die 3 is de eerste inderdaad de beste keuze.
     
  7. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Heeft de tweede een beter processor?!8)
     
  8. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Jaa, veeeeeuul beter :+
     
  9. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Die eerste heeft een beter processor dan de tweede ja. 8)
     
  10. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ik ben op zoek naar een nieuw scherm voor bij mijn computer. Momenteel heb ik de Samsung Syncmaster 931 BW, die momenteel nog prima werkt maar ik vind het tijd voor een iets groter scherm. Zelf zat ik te denken aan een 22 of 23 inch (breedbeeld) scherm met VGA/DVI en HDMI aansluiting.

    Iemand die toevallig zelf een scherm in bezit heeft of er één kent met deze 'eisen' en er ook positief over is?
     
  11. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2010
  12. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Tnx :) Ik ga denk ik voor die onderste, de LG. Ziet er goed uit en is goed betaalbaar.
     
  13. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Zoals sommige hier al weten is mijn huidige monitor het aan het begeven en zijn er ondertussen al 3 lijntjes (het 3de zit al net voorbij die knop van de takenbalk). Aangezien een breedbeeld scherm sowieso al te groot is voor mijn bureau ben ik van plan om ineens naar het maximum te gaan, namelijk 24". Nu ben ik echter wel aan het twijfelen tussen 3 monitors:

    Samsung Syncmaster 2494HM
    Samsung Syncmaster XL2370
    LG Flatron W2486L-PF

    De onderste 2 zijn LED, maar die LG is jammer genoeg spuuglelijk imo als is hij wel interessant door zijn prijs en aansluitingen. De XL2370 is dan weeral de duurste en heeft beduidend minder aansluitingen. De 2494HM is daarentegen de middelnoot wat betreft aansluitingen (al zijn de USB poorten zeer handig), de goedkoopste en imo de mooiste maar geen LED.

    Natuurlijk staar ik me niet dood op de LED gedoe (zonder dynamisch contrast aan heeft het niet veel meerwaarde qua beeldkwaliteit) en de 2494HM geniet dan ook mijn voorkeur. Iemand die ervaringen heeft met 1 van deze schermen (of een ander alternatief kan aanbieden)?

    EDIT: Net van mijn shop gehoord dat de LG een onbekende leveringstermijn heeft. Hierdoor valt die af en gaat het enkel nog tussen de Samsung's.
     
  14. Davey666

    Davey666 Dislocated Boy

    Berichten:
    4.611
    Leuk Bevonden:
    80
    Waar kan ik het beste een nieuwe PC halen?
     
  15. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Zijn er usb hubs voor externe hdd's? Want ik lees overal op internet dat deze hubs het niet aankunnen. Ik heb een LaCie Desktop Hard Drive van 500 GB, externe dvd-brander, printer etc wat eraan gesloten moeten worden.
    Ik heb voor mijn hdd en brander een aparte voeding die in het stopcontact gaat.

    Zou deze dan goed zijn?

    Er staat wel nergens bij of deze werkt met Windows 7 64-bit.
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    @Pegas: Hoe belangrijk vind je de aansluitingen, moet het in hoogte verstelbaar zijn, etc? Want die 1e Samsung heeft als extra een VGA aansluiting, is 1" groter, en is in hoogte verstelbaar. Die andere heeft alleen als 'voordeel' dat ie LED backlight heeft. Voordeel staat tussen haakjes omdat ik deze aflevering heb gezien van Hardware.Info TV.

    @-Xbox-Freak: Bij de goedkoopste. Lees de startpost eens ;)

    @Chorus: Verwacht niet dat het sneller gaat met een HUB ertussen. Zorg ervoor dat je externe HDD gewoon rechtstreeks op je laptop/pc aangesloten zit en dat je je printer en brander op een hub doet, daar maakt de snelheid toch weinig uit.
     
  17. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Het probleem is dat ik helemaal niet weet of het een voordeel gaat zijn :+. Ik zit nu nog met een 19" 4:3 monitor dus kan me totaal niet voorstellen wat voor impact een 23-24" 16:9 monitor gaat hebben. Denk dat ik maar best eens in een winkel moet gaan kijken. Wel rot dat ik de komende weken er niet echt tijd voor heb. Hopelijk houdt mn huidige monitor het nog zolang uit :+.
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Nou dat je heeel veel breder gaat en een klein beetje hoger. 19" is 1280x1024 toch, of is het 1600x1200?
    In het laatste geval lever je in op de hoogte (wat irritant is als je veel op websites zit), daar is extra hoogte toch wel handig. Vind het in dat opzicht jammer dat de 16:10 bijna niet meer wordt gemaakt (gelukkig heb ik nog wel een 16:10 24":+).
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2010
  19. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik ben ook van een 19" 1280x1024 naar een 24" 1920x1080 gegaan.
    De tering wat een verschil zeg8)

    Ben nu aan het dual screenen met beide schermen. Bevalt prima:)
     
  20. Razorraz

    Razorraz Active Member

    Berichten:
    21
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga voor een nieuwe processor samen met een nieuw Asus bordje. Hebben jullie ervaring met de Intel i7 860? Ik las dat deze betere benchmarks had dan de i7 920 die een stukje duurder is.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina