Home Theater PC

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door harm_ltc, 15 mrt 2010.

1. harm_ltc

harm_ltc Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik merkte dat hier geen apart topic over was en dat dit toch wel losstaat van de PC onderdelen thread. Correct me if I'm wrong..

Ik heb er laatst aan zitten denken om een mediaspeler als een Popcorn Hour te kopen. Nu verklaarde een vriend me bijna voor gek en vertelde dat je voor dat geld, of iets meer, een mooie HTPC kunt bouwen. Ik wist niet precies wat dat inhield, maar heb me wat beter ingelezen. Nu zie ik er zeker wel wat voordelen in.

Een probleem is echter dat ik op dat gebied niet zo heel bekend ben en niet weet wat de mogelijkheden zijn.

Wat wil ik ermee doen:
    (HD) videomateriaal afspelen op mijn tv (Samsung LE32B530).
    Programma's van TV opnemen. (Kabel)
    Een beetje kunnen browsen/streamen.
    Downloaden
    Opslag (moet toegankelijk worden voor mijn laptop/xbox360)

Aandachtspunten:
    HD materiaal zonder problemen afspelen (las dat je voor een htpc waarop niet wordt gegamed vaak geen videokaart nodig hebt, mits je een redelijke processor hebt (dual core))
    Genoeg opslagruimte (2x1TB)
    Besturing met afstandsbediening?
    Bluetooth?
    Eventueel Blu-Ray speler
    Niet teveel geluidsproductie
    Zal via kabel op mijn router aangesloten worden (Linksys WRT150n) En moet om kunnen gaan met hoge internetsnelheden.

En dan zijn er vast nog punten die ik gaandeweg tegen kom. Ik hoor graag ervaringen van anderen of hulp bij het samenstellen.

Als iemand een nette startpost met algemene info wil maken dan zou dat natuurlijk super zijn ;)

Laatst bewerkt: 15 mrt 2010
  2. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138

Alles over HTPC

3. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Hoeveel geld moet het kosten?
    Je moet al snel rekenen op zo'n €500 voor een beetje een relaxte HTPC..

4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Inderdaad. En voor €200,- heb je een Popcorn Hour die alles out-of-the-box doet.

5. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
  6. harm_ltc

harm_ltc Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, 500 euro was toch wel ongeveer de richtlijn. Als ik een A-200 zou kopen moest er ook nog een 2TB schijf in die op t moment ook weer 150 euro kosten..
    Ik zal ook eens posten op HTforum.nl, maar alle xboxworld forum bezoekers kunnen hier natuurlijk terecht :9

Ziet er netjes uit. Zit erover te twijfelen of ik een mooie case wil of een wat mindere.. Ik kan ook gewoon een rechtopstaande systeemkast naast mijn tvmeubel zetten, in een hoekje. Als die gewoon zwart is ziet dat er ook nog goed uit denk ik.

Laatst bewerkt: 15 mrt 2010
  7. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
  8. harm_ltc

harm_ltc Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zo tentamens voorbij.. Tijd om wat geld uit te geven 8)

Intel Core i3 Processor
    Scythe Big Shuriken (nodig?)
    Casefans (nodig?)
    MSI H55M-E33
    Western Digital Caviar Green WD15EARS
    Logitech Cordless Mediaboard Pro (Qwerty)
    Sony AD-7240S
    MS-Tech MC-400

395.92 + 64.80 = 460.72

Probleem is nog een beetje de case. Ik wil sowieso 2 harde schijven kunnen installeren, hoewel ik begin met 1tje. En er moet een afstandsbediening bij zitten. Ben van plan XBMC te gaan draaien en hoorde dat er ook mogelijkheden zijn om je oude Xbox remote te gebruiken als AB, maar ik weet niet of ik zin heb om vanalles te gaan modden/instellen..
    Er zijn dus nog andere opties, maar ik ben voor het goedkoopste gegaan. Hopelijk gaat dit een beetje lukken zo.

Als ik iets over het hoofd zie of zijn er dingen die ik anders zou moeten doen dan hoor ik t wel ;)

Laatst bewerkt: 28 mei 2010

Deel Deze Pagina