Ik merkte dat hier geen apart topic over was en dat dit toch wel losstaat van de PC onderdelen thread. Correct me if I'm wrong..
Ik heb er laatst aan zitten denken om een mediaspeler als een Popcorn Hour te kopen. Nu verklaarde een vriend me bijna voor gek en vertelde dat je voor dat geld, of iets meer, een mooie HTPC kunt bouwen. Ik wist niet precies wat dat inhield, maar heb me wat beter ingelezen. Nu zie ik er zeker wel wat voordelen in.
Een probleem is echter dat ik op dat gebied niet zo heel bekend ben en niet weet wat de mogelijkheden zijn.
Wat wil ik ermee doen:
(HD) videomateriaal afspelen op mijn tv (Samsung LE32B530).
Programma's van TV opnemen. (Kabel)
Een beetje kunnen browsen/streamen.
Downloaden
Opslag (moet toegankelijk worden voor mijn laptop/xbox360)
Aandachtspunten:
HD materiaal zonder problemen afspelen (las dat je voor een htpc waarop niet wordt gegamed vaak geen videokaart nodig hebt, mits je een redelijke processor hebt (dual core))
Genoeg opslagruimte (2x1TB)
Besturing met afstandsbediening?
Bluetooth?
Eventueel Blu-Ray speler
Niet teveel geluidsproductie
Zal via kabel op mijn router aangesloten worden (Linksys WRT150n) En moet om kunnen gaan met hoge internetsnelheden.
En dan zijn er vast nog punten die ik gaandeweg tegen kom. Ik hoor graag ervaringen van anderen of hulp bij het samenstellen.
Als iemand een nette startpost met algemene info wil maken dan zou dat natuurlijk super zijn
Klik om te vergroten...