Final Fantasy XIII [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SnakeLiquid

SnakeLiquid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oke dan heb ik dat verkeerd opgenomen hier..verhaal begint nu toch wel stukken beter te worden dan in het begin..prachtig:)

2. Alpine

Alpine Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Krijg Dahaka maar niet meer in Chapter 11.
    Een van de meest frustrerende battles die ik tot nu heb gestreden.
    Ga steeds dood na 20 minuten wanneer hij minder dan 100.000 hp heeft :mad:
    En die gast heeft 2,5 miljoen HP en zonder Stagger gaat er bijna niks af maar Stagger bereikt wel makkelijk de 999%.

Iemand tips om hem neer te krijgen of ik een bepaalde accessory aan moet ?
    Stats van me Party :

Lightning (3050 HP) 754 Strength / 550 Magic
    Fang (3530 HP) 899 Strength / 279 Magic
    Hope (2320 HP) 330 Strength / 839 Magic

Ben nu een beetje aan het grinden en waarschijnlijk Fang me partyleader maken en Medic trainen tot ze Cure kan doen omdat ze toch het meeste kan incasseren van alle 3.

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    WTF???

Die Bartholomeus staat 8 minuten voor. Ik heb er echt 18 minuten over gedaan. Hoe kan die gast in godsnaam zo snel verslagen worden in de huidige staat van de characters? :eek:

Edit: Aah, ik ben nu dus op disc 3. :cool:

4. DraiMeister

DraiMeister I am the Night

Leuk Bevonden:
    0
    Dit soort spellen zijn vet omdat je op een gegeven moment sommige vijanden in een paar klappen wegveegt. Ik kan niet wachten totdat ik een paar duizend Hit Points heb! Het geeft je zo'n machtig gevoel!

5. Alpine

Alpine Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Haha daar deed ik 13 minuten over maar dat komt omdat de 4 koppen verschillende zwakheden en sterkheden hebben.
    Kop 1 is zwak tegen Lightning maar als je met de rest aanvalt halveert de Damage en de Stagger Procent gaat maar 50% omhoog dan normaal.
    Kop 2 is weer zwak tegen Water en ga zo maar door.
    Alleen bij het einde toen alleen Bartholomeus over was ging het moeilijk omdat ik haast geen damage eraf kon krijgen zonder Stagger

6. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Precies, en bij mij deed ie telkens toen ik hem had gestaggered die Destructo ofzo. Was z'n stagger gelijk weer over. :mad:

7. Alpine

Alpine Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Ja dat had ik ook maar bij mij deed hij dat steeds als ik nog maar 5% tot 10% moest.
    Maarja je hebt wel traint wel met Lightning als eerste Ravager en daarna Commando want anders kan alleen Hope de Stagger nog opkrikken want anders word het gewoon een vreselijk moelijke battle.

Lightning op Ravager,Fang op Commando en Hope op Medic.
    En dan natuurlijk ook wel een best redelijke Magic anders heb je daar ook geen reet aan aangezien je dan met Strikes moet vechten of het met ergste geval met Fire/Blizzard/Water en Thunder.

Maarja hij was toch niet niet zo moeilijk eigenlijk als ik moet vergelijken waar ik nu tegen over sta

Laatst bewerkt: 15 mrt 2010
  8. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wow, wij zijn precies even ver. Ik kreeg 2 minuten geleden het scherm "Please insert disc 3". Ik heb 16 minuten gedaan over Bartje. 2e try neer. 1e try killde Destructo me straight, haha.

9. J-E-N-O-V-A

J-E-N-O-V-A Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bartholomeus had ik ook even moeite mee, tot ik het door had.
    Als hij destructo doet moet je snel switchen naar rav/rav/rav of anders mixen met commander. Gewoon door hakken tot je hem hoort schreeuwen, dan doet die destructo veel minder damage :)

Wat bij mij heel erg hielp is aan het begin zorgen dat je een synergist hebt zodat je lekker in haste staat de hele tijd, werkt super goed bij deze baas om hem te staggeren en die destructo wat minder pijn te laten doen. Na die aanval direct switchen naar 2 medics en een synergist om even op te peppen en daarna vol in de aanval met 3 aanvallers :)

10. Alpine

Alpine Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Woohooooooo!!!!
    Eindelijk na 5x proberen en na dan 3x steeds dood gaan wanneer hij nog minder dan 15% van zijn leven overhad is het me toch gelukt om hem te beaten :D!
    Eindelijk is Dahaka neer na 16 minuten en 48 seconden terwijl me TT 4 minuut en 48 seconden was :/.

In de 1e helft van de battle is er niks aan de hand.Maar de 2e helft is gewoon te erg.
    Dan heeft hij een nieuwe attack waarmee al je stats omlaag gaan en hierbij zijn Slow en Shield Down het ergst voor je Party Leader omdat hij dan maarliefst 3000 op je kan hitten!!
    Na mate hij steeds minder HP overheeft blijft hij dit maar doen maar het is me gelukt en krijg even lekker 33.000 CP ervoor :)

11. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Gevecht is eigenlijk ook een eitje, alleen (zoals elke keer) moet je weten hoe je het moet aanpakken. Ik had hem de eerste keer neer met ravager, commando, ravager, switchen naar ravager, sentinel, ravager, soms wat healen en als hij z'n spells gebruikt heb je met Lightning Despelga.

Sentinals kunnen echt belangrijk zijn bij sommige bosses.

Gister meer dan 1.000.000 CP gefarmed en nog steeds lang niet alles vol 8)
    Maar goed, ik ben heel chapter 11 al overpowered geweest eigenlijk tot nu toe.^^'

//edit; nog een leuke upgrade tip zonder CP:
    Verkoop al je Incentive chips & credit chips, ga naar de shop en koop 3 Warrior's Wristbands & 3 Sorcerer's Mark's. Pleur 2 wristbands op Fang, 2 mark's op Hope en geef Lightning er van allebei 1. Je strength en magic vliegen vooruit. Bij mij heeft Fang zelfs 3 wristbands om en ze maait alles kapot :cool:

12. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    Zit nu in chapter elf en ben net klaar met grinden (de achtste stage van me crystarium is vol in hun drie hoofdrollen) Echt een heerlijke plek net na de archelyte steppes. Vind ook leuke upgrade dingen.

Fang weet ik nog niet of ik voor de dragon lance ga. Haar magic volledig weg is namelijk zonde als ik bij de marks af en toe drie ravagers nodig hebt!

Zat zelf te denken aan Bladed Lance of Gae Bolg, aan taming Pole heb ik dankzij de stagger lock ook weinig. Misschien upgrade ik Gae Bolg wel en Taming Pole om zo bij elke situatie iets te kunnen doen (taming pole is wel bruikbaar als commando en medic! (voor situaties waar drie medics of drie saboteurs nodig zijn.

Voor hope zit ik te twijfelen tussen Hawkeye dankzij de gigantisch magic. Maar vraag me af of hij geen strenght extra nodig heeft voor sommige ravager aanvallen en dat wapen heeft geen special.

Ändere optie is Vidofnir. Beide goede stats en defens mantaince. Ga nie voor Malphas aangezien dat volgens mij iets doet met je Health en defense. en alicanto niet voor de stagger lock!

13. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
  14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Dat zal je nog tegenvallen. ;) Verder in de game wordt FF behoorlijk uitdagend. Nooit van het niveau Ethereal Queen in SO4, maar toch erg zwaar.

En twijfelen, waarom? FF XIII is in mijn ogen de betere game, uit de ervaringen die ik met beide games heb.

Het battle systeem van FF XIII is echt goed naarmate je vordert, terwijl ik die van RoF gewoon saai en slecht vond (demo).

Daarnaast ziet RoF er leuk uit, maar de productiewaarden komen echt totaal niet in de buurt van die van FF XIII.

Maar voor jRPG puristen is het idd misschien de betere game. Ik zou het in ieder geval wel weten. Ik twijfelde eerst ook enorm over FF XIII, maar heb er ondertussen al 30 uur op zitten in een week. Zegt genoeg, lijkt me.

15. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    Ik moet ook zeggen dat ik wel heel blij ben met de nieuwe approach van FF. (zo nieuw is hij ook niet na wat we in tien en twaalf hebben gezien maar redelijk lineair.

Ik persoonlijk heb de laatste tijd een beetje veel het gevoel van heb ik al gezien en heb ik al gedaan en dit vernieuwende van final fantasy is leuk. Houdt het fris en ondanks dat het lineair is blijft het een lang verhaal en blijf je constant geboeid!

Btw heel erg blij dat hope verandert nadat hij dat ene probeert! nu is hij wel te accepteren!

16. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Dat je geen sociaal leven hebt? :+

Ik haal ze gewoon beide O-)

17. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    :+

Gemiddeld 4 uur per dag valt toch best mee? Gewoon elke avond. Vergeleken met die hooguit 8 uur die ik normaal per week game is het idd wel veel. :p

18. Brocade

Brocade Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Chapter 9 schiet eindelijk op :D Ik kan nu mijn eigen team samenstellen \o/

19. TweaK

TweaK Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de lineariteit ook wel meevallen, eerlijk gezegd. Iedereen klaagt er zo over, en de eerste 30 uur ofzo zijn ook erg lineair, maar ik keek laatst nog een keer voor de grap en nostalgie door mijn Final Fantasy X strategy guide, en alle maps die ik daarin zag staan waren ook erg lineair...

20. DraiMeister

DraiMeister I am the Night

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nu net in chapter 6 na 10,5 uur spelen. Ga ik snel of is dit een normaal tempo? Ik had ergens gelezen dat de speeltijd rond de 40 á 50 uur ligt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina