KPN Experia en Xbox LIVE

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Tallon 4 NL, 29 mrt 2006.

  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Tegenwoordig krijg je van KPN geen inlog gegevens meer om de modem handmatig in te stellen.
    Zou eerst bij KPN vragen of zij jouw de die belangrijke gegevens eerst willen toesturen.

    Als jij het configuratie bestandje installeer dan wordt hoogstwaarschijnlijk alle gegevens in het modem gewist en dan zit jij met een heel groot probleem !!!
     
  2. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Een goede vriend van me is net verhuist en heeft nu ook internet van KPN en sindsdien kan hij niet meer bij mensen in een party komen. KPN gebeld nieuwe modem gekregen maar zelfde probleem terwijl hij de poorten open gezet heeft. Na meerdere keren bellen gaf KPN aan dat ze de Xbox en PlayStation niet ondersteunen en ze niks kunnen doen. Vindt het een raar verhaal dat zij bepalen wat je met je verbinding mag doen. Kan dat zomaar? Of is er een oplossing voor?
     
  3. Stingray

    Stingray NcA Clan Member

    Berichten:
    907
    Leuk Bevonden:
    29
    Ik heb hier zelf van de week een nieuwe experiabox gekregen de Thomson TG789vn

    Nou lees ik dat veel mensen hier problemen mee hebben ivm de NAT opties.
    Echter heb ik hier helemaal geen problemen (zolang ik de experiabox maar niet uit doe). Ik kan UPnP gewoon aanzetten en tevens poorten openzetten.

    Mijn xbox360 draaid dan ook normaal op xboxlive zonder STRICT meldingen.

    Misschien heb ik er een oude firmware inzitten of de aller nieuwste die dit probleem niet meer heeft
     
  4. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    ^online komen is ook geen probleem maar chatten etc wel
     
  5. Stingray

    Stingray NcA Clan Member

    Berichten:
    907
    Leuk Bevonden:
    29
    Ook geen probleem werkt prima...


    Zie hier hoe ik dat gelikt heb


    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 20 feb 2010
  6. TeT NL

    TeT NL THE FREAKY CLOWN

    Berichten:
    655
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb kpn internet plus bellen, ik heb de xbox een statisch ip adres, de test loopt vast bij de dns server. wat moet ik hier invullen?

    thnx,
     
  7. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    De DNS servers die je PC (provider) ook gebruikt even invullen.
     
  8. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Iedereen weet wel hoe het moet hoor, het probleem is dat het gewoon niet werkt.
     
  9. Stingray

    Stingray NcA Clan Member

    Berichten:
    907
    Leuk Bevonden:
    29
    Das dan erg vreemd want hier draaid het wel als een speer..
    En er zijn hier een hoop die NIET weten hoe het moet.

    Echter als het stroom van de Experiabox er af is geweest is hij al zijn instellingen kwijt en mag je het weer opnieuw instellen.

    Het misschien zo zijn dat mijn experiabox een andere firmware of e.d heeft waardoor het wel werkt.
     
  10. Gertt

    Gertt Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik die link aanklik, krijg ik verbindings probleem..
    alsof internet eruit ligt, wat niet klopt..
    is er een andere mogelijkheid of site of wat dan ook?

    ik zal het duidelijker zeggen,
    ik speel Cod MW2 op de x-box 360 met steeds 2 streepjes internet en mijn x-box geeft aan dat mijn NAT-type niet goed is. maar ik kan nergends vinden hoe ik dat op moet lossen.
    nouja alleen met die site! maar die site werkt bij mij niet..
    kan iemand mij helpen aub? :'-(
     
  11. Extremejoy

    Extremejoy Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Werkend

    Ik heb het gewoon werkend gekregen zo te zien op een Thomson TG789vn. Je kan daar gewoon eigen poorten openen etc en deze aan je Xbox koppelen. Je kan zelfs je Xbox een statisch IP laten krijgen van de router?

    Je hebt vast dezelfde firmware, dit doet ie automatisch en kan je ook niet voorkomen ;)
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2010
  12. Hooligan601

    Hooligan601 Active Member

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dus ook al een hele tijd een experia box, werkte altijd prima met xbox live... echter de laatste 2 weken heb ik grote problemen gekregen... Ik weet niet waardoor het komt, ik heb last van veel lag. Weet iemand waar dit aan zou kunnen liggen?
     
  13. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Bij een bepaald spel of bij meerdere? De logische dingen zoals (te) zwaar netwerk- en meer bepaald internetverkeer van andere netwerkapparaten al uitgesloten?
    Ben je wireless of wired verbonden? Indien het eerste, wat zegt je 'verbindingskwaliteit'?
     
  14. Hooligan601

    Hooligan601 Active Member

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    Bij alle spellen heb ik dit. Overig internet/dataverkeer kan ik uitsluiten want ook als ik alle andere PC's heb uitstaan heb ik deze problemen... Daarnaast klopt het inderdaad dat ik één streepje/2 streepjes/3 streepjes heb... erg wisselend is dit. Het rare echter is dat ik voorheen (dan praat ik over ongeveer 3 weken geleden en dan terug geteld 2 jaar ofzo) altijd een goede verbinding had, wat ik erg vreemd vind.
     
  15. pikey

    pikey Active Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wordt er helemaal gestoord van! Met 1 persoon kan ik altijd in de party, gamen, chatten en werkt alles. En bij 7 andere personen krijg ik steeds de melding can't connect to the xboxlive party :confused:

    Heb er nu 4 weken last van en geen oplossing helpt. Sinds eergister nieuw internet (kpn glasvezel met experiabox). Nattype is Open en nogsteeds dezelfde problemen. Kan met niemand online gamen m.u.v. 1 persoon.

    Kan het ook aan me xbox liggen ofzo? Iemand suggesties?
     
  16. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Bij die andere 7 is er dan steeds dezelde persoon de host? Probeer anders eens zelf de party te hosten en hun uit te nodigen. Nog steeds hetzelfde probleem?

    Edit: Als het probleem zich blijft aanhouden moet je eens even je xbox rechtstreeks in je modem pluggen i.p.v. in je router en zien of het dan is opgelost. Gewoon als test om de router toch uit te sluiten ook al toont je NAT status open. Maar normaal is het wel zo dat als jouw NAT open is het probleem bij iemand anders ligt.
     
    Laatst bewerkt: 18 mrt 2010
  17. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    WTF. Ik heb nergens aangezeten en opeens staat mijn NAT op STRICT in plaats van op Open. Fucking vaag. Kutding. Maar eens even kijken hoe ik dat ga fixen.
     
  18. RobD

    RobD FFLEXiCAN

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is bij mij ook wel eens, dan zet ik gewoon m'n modem even uit en daarna zet ik 'm eer aan. Dan is het probleem bij mij verholpen.;)
     
  19. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ow, kut, ik heb net allemaal dingen lopen veranderen. 8)
     
  20. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Best kan je inderdaad eerst eens even een hard reset proberen door je modem en router voor een paar minuten van het electriciteitsnet te halen zoals Rob al zei.
    Werk je met UPnP of portforwarding? Met een statisch of dynamisch/automatisch IP? Kijk even na dat je xbox toch nog een juiste IP lease heeft die overeenkomt met de geforwarde poorten indien je portfwding gebruikt.
     

Deel Deze Pagina