KPN Experia en Xbox LIVE

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Tallon 4 NL, 29 mrt 2006.

1. damiowen

damiowen Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een experiabox een speedtouch 780 en als ik op live zoek naar spelers om mee te gamen staat er dat er een probleem is met de firewall en dan vind ik dus niemand. Ik heb kpn gebeld en die zeggen dat er op de modem geen firewall zit en me niet verder kunnen helpen. Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? :confused:

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Bij de 780 moet het activeren van de UPnP voldoende zijn om normaal op XBL te kunnen gamen.

Mijn broertje kreeg vandaag van KPN een nieuwe TG789 modem omdat de 780 Dinsdag was overleden door een op hol geslagen netadapter :+
    Wilde hem vanavond aansluiten maar kon je doos meteen weer dicht doen omdat KPN geen netadapter in de doos had gestopt |:-

3. damiowen

damiowen Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee dit is helaas niet voldoende. Ik kan wel gewoon op live en af en toe vind ik mensen om mee te gamen, maar over het algemeen lukt het niet en geeft hij een melding over de firewall...|:-

4. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Kijk even in het menu van de 780.

Speedtouch>Toolbox>Firewall

5. damiowen

damiowen Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja daar heb ik inderdaad zelf ook al gezocht. Firewall is nergens te vinden. Bij toolbox kan ik kiezen uit: telefonie, sip server, delen en spelen en toepassingen,inbraakdetectie en gebruikersbeheer

6. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De firewall functie blijkt alleen aanwezig te zijn bij de 780 modem die je in de winkel kan kopen.
    Bij de Experia is deze functie door KPN verwijderd.

Je hebt de Xbox360 gewoon rechtstreeks verbonden met de 780 ??
    Als de UPnP aanstaat moet je wel de eventuele gemaakt poorten weer verwijden !

7. damiowen

damiowen Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gemaakte poorten verwijden? Hoe moet ik dat doen?
    upnp staat op ingeschakeld en heb ook geprobeerd xboxlive neer te zetten bij toegewezen spelen en toepassingen, maar dat helpt niet

8. DiaL

DiaL XBW Senior

Leuk Bevonden:
    21
    Gewoon ergens bij het menu portforwarding de poorten terug verwijderen door de ingevulde poortinfo & IP te verwijderen normaal. Zie je dat nergens staan?

9. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Nu staat ie weer op open. Ik heb UPnP aanstaan en ook de poorten geforward. Dat schijnt niet te kunnen werken maar bij mij wel.

10. pikey

pikey Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het vreemde is dat hij het altijd goed gedaan heeft en nu ineens dat probleem veroorzaakt. Ik heb een modem-router in 1 van kpn, dus kan hem niet rechtstreeks op een modem alleen aansluiten. Zoals gezegd heeft dit altijd gewerkt. Ik heb het drie weken geleden ofzo gekregen bij mijn modem/router van xs4all, nu heb ik een nieuwe modem/router van kpn en geeft hij hetzelfde probleem. :confused:
    Lijkt me ook sterk dat het aan de verbindingen ligt van die 7 andere gamers! Terwijl ik met 1 gamer altijd samen in de party kan en alles vlekkeloos werkt.

11. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Ze gaan er blijkbaar bij de PU werk van maken, omdat heel veel mensen problemen met Experia hebben:

Jeroen roding

12. Anatolian26

Anatolian26 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Xbox'ers,

Zoals velen heb ik een probleem met het aansluiten van mijn Xbox aan mijn thuisnetwerk om Xbox Live op te kunnen. Ik probeer nu twee dagen lang al mijn Xbox 360 aan te sluiten op mijn netwerk om Xbox Live te kunnen gebruiken, maar helaas zonder succes. Ik gebruik de Thomson Gateway TG787v, die ik van KPN heb gekregen bij de aanschaf van KPN Glasvezel.

Ik heb mijn Xbox een vast IP-adres gegeven (m.b.v. http://portforward.com/networking/staticip-xbox360.htm) na dit gelezen te hebben op diverse fora (waaronder deze). Ook heb ik geprobeerd om poorten te openen voor het Xbox-systeem op mijn router (m.b.v. http://portforward.com/en(...)87/Xbox_Live_360.htm), maar dit alles mocht niet baten. Ik heb weer diverse fora afgelezen om te ontdekken waar het probleem ligt. Ik las dat veel mensen die in het bezit zijn van deze router met dit probleem kampen. Blijkbaar verhindert de firmware (8.2.2.1) van de TG787v dat het netwerk de Xbox kan herkennen, of dat er überhaupt poorten geopend kunnen worden. Sommigen hadden KPN gebeld om een nieuwe firmware (8.2.T.4) op hun systeem te laten zetten. Na veel geduw, getrek en geëis wilden ze dat blijkbaar doen en was het probleem voor deze mensen verholpen. Hierop heb ik gisteren ook maar naar KPN getelefoneerd, maar ze konden écht niet de nieuwe firmware op mijn router zetten (omdat ze dat blijkbaar niet mochten ofzo). Aan mijn boodschap dat ik op diverse fora heb gelezen dat mensen die om de nieuwe firmware vroegen deze ook kregen (weliswaar met veel gehannes), had de KPN-medewerker ook de schijt: ''Niet alles wat op internet staat, is waar meneer.'' |:- Je gelooft je oren toch niet?

Welnu, mijn vraag aan jullie is of ik dit probleem nog zou kunnen verhelpen met mijn huidige firmware. Of denken jullie dat ik iets verkeerd heb gedaan bij het aansluiten van de Xbox aan het netwerk? Ik gebruik een gewoon netwerkkabel die ik direct heb aangesloten op mijn router/gateway. Als ik de 'Test Xbox Live Connection' op mijn Xbox uitvoer, krijg ik het volgende resultaat:

Het lichtje bij de poort achter de router waar de netwerkkabel aan is vastgesloten, brandt gewoon groen, dus daar is niets mis mee, zou ik denken. Ik ben ten einde raad, dus kan iemand mij helpen? Zo niet, dan zit er niets anders op om net als die andere mensen met hetzelfde probleem om een firmware-update te eisen en anders te dreigen met het overstappen op een andere provider. }:] :'-(

Is het dus écht niet mogelijk om met dit systeem Xbox Live op te kunnen (en online multiplayer games te spelen, want dat is wat ik wil)?

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Mijn ouders hebben de zelfde modem en firmware maar verbinding maken , utp en draadloos gaat met heel veel moeite.
    De Xbox360 staat nog geen 4m van de modem en het draadloze ontvangst (WAP/WAP2) is maar 1 rood streepje :confused:

Probeer even het volgende.

Schakel de WPA/WPA2 uit en maak hiervan een simpele 64-bit WEP Encryptie (c2c3123852).
    Sla vervolgens de instellingen op.
    Ga dan naar ToolBox en schakel daar de UPnP in.
    Sla deze instellingen vervolgens ook op.

Als ik nu verbinding maak met de Xbox360 dan heb ik maximaal draadloos ontvangst en een NAT open !!
    ---

Nu komt is wat ik nog nooit eerder heb meegemaakt.
    Maak ik van de WEP weer een WPA dan krijg ik zowel via Wifi als UTP geen verbinding met de TG787 :confused:
    Een verbinding maken met Asus H1000 (Netbook) gaat probleemloos , maar bij de Xbox360 lukt het helemaal niet !

14. Anatolian26

Anatolian26 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik maak gebruik van een wired verbinding, niet wireless.

15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Hier krijg ik alleen een verbinding bij XBL als de UPnP aanstaat !!
    Toolbox > UPnP

16. Anatolian26

Anatolian26 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die staat bij mij ook aan; tenminste, dat zegt ie, maar geen verbinding.

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Als je de UPnP aanzet dan moet je wel de eventuele geopende poorten sluiten.
    UPnP , DMZ en poorten tegelijk actief werken elkaar alleen maar tegen.

18. Stingray

Stingray NcA Clan Member

Leuk Bevonden:
    29
    Ik draai hier met firmware 8.3.H.4 op dezelfde experiabox en die draaid super!

19. Anatolian26

Anatolian26 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn probleem is trouwens verholpen. De netwerkkabel van de Xbox zat aangesloten op de derde ingang achterop de router/gateway, en die schijnt dus geen internetverkeer te regelen, maar slechts het verkeer van televisiesignalen (Interactieve TV van KPN). :emo: Ik heb de kabel dus aangesloten op de tweede ingang en ik kan nu vrolijk Xbox Live op (al twee dagen).
    Daarnaast heb ik de netwerkinstellingen van de Xbox allemaal op Automatic gezet en ik heb op mijn computer slechts de NAT opengezet zonder poorten te openen of iets dergelijks (zoals Melbuuln zijn). Bedankt voor de hulp. :thumbs:

20. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Het heeft dan niks met de xbox te maken, maar toch:
    Als ik sommige files download via Bittorrent (grote bestanden, games, films enzo) heb ik nu opeens dat m'n internet eruit knalt. Gaat via draadloos. Komt dit daadwerkelijk door Bittorrent? En moet ik het anders ff met een draadje proberen, misschien dat het dan beter gaat?

Deel Deze Pagina