Splinter Cell: Conviction

Discussie in 'Algemeen' gestart door Jort, 4 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Misschien dat ik de enige ben, maar na de demo 3x uitgespeeld te hebben, heb ik toch het gevoel dat er iets mist. Natuurlijk is het maar een demo en kun je de volledige game nooit beoordelen hierop, maar uiteindelijk vind ik dat er niet heel erg veel nieuwe features ingekomen zijn. Mark & Execute is cool maar ga ik niet constant gebruiken, word de game veel te makkelijk van. LKP is leuk bedacht, maar heeft het echt zin? Vijanden denken dat je nog steeds ergens bent zodat jij hun slimmer af kunt zijn.

Dat is toch hetzelfde idee dat je ze gewoon naar je toe lokt door ergens op te schieten of jezelf te laten zien? Misschien mis ik het doel van LKP hoor....

als je deze trailer ook bekijkt zie je dat we een gesimplificeerde versie van de missie gekregen hebben. In deze video doen ze veel meer...

[gt]57677[/gt]

Dit zag ik net ook weer, en aan de ene kant is het best jammer dat dat er allemaal niet meer inzit. Dit hele concept hebben ze toen gecanned, maar nog altijd ziet het er erg cool uit, maar ja, ach.

[gt]19866[/gt]

Laatst bewerkt: 19 mrt 2010
  2. MYSTERY X

MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

Leuk Bevonden:
    31
    Kan de Demo nog niet downloaden als Silver Member. Maar kan het niet zo zijn, dat ze bovenstaande zaken die jij mist in de Demo pas in de Full Game stoppen?

3. Xenn0X

Xenn0X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    demo is een grote dikke domper. zowiezo vind ik het grafisch niet top noch. had meer verwacht van alle hype screenshots en filmpjes.
    daarnaast zijn sommige invalshoeken hoe je sam ziet zwaar irritant.

4. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Hoewel ik de demo op zich leuk vind baal ik er toch van dat het concept verkracht is.

De speelstijl van de oude SC spreekt mij persoonlijk veel meer aan, vooral de SP van chaos theory vond ik geweldig. Dit is gewoon een totaal andere game, wat op zich niet verkeerd is, maar waarom de franshise SC hiervoor gebruiken :{.

Het zwart wit idee wanneer je verborgen zit slaat ook echt nergens op, daar irriteer ik me op een of andere manier echt aan.

5. Xenn0X

Xenn0X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    tis ook jammer dat je eerst een takedown moet doen voordat je met dat tag and shoot systeem mensen kan neer schieten.
    tja anders is het misschien wel makkelijker de game maar tis gewoon coole functie.

6. appie21

appie21 Active Member

Leuk Bevonden:
    22
    Dit heeft niets meer met Splintercell te maken? Erg jammer ik laat hem gewoon in de winkels liggen!

7. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ik vond het juist jammer dat je er maar één hoeft te doen. Je kan het nu alsnog vet vaak gebruiken.

8. Kaneda

Kaneda Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Cry me a river:'-(

Ik vind het echt bizar hoe gamers tegenwoordig niet meer tegen vernieuwing kunnen. Het liefst willen ze dat spellen a la fifa een heeeeeeel klein beetje aanpassen maar vooral veel hetzelfde blijven? Jezus wat een boring gedoe. Als je chaos theory leuker vind dan de nieuwe, ga je toch lekker die oude weer spelen. Ik vind het belangrijk dat ze games zoveel mogelijk vernieuwen/veranderen, waarom zou ik 60 euro betalen voor iets dat heel erg lijkt op waar ik al eerder 60 euro voor betaald heb? Ik zeg niet dat jullie die mening niet mogen hebben, alleen dat ik het jammer vind dat velen zo denken.

9. Renegades NL

Renegades NL Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Vernieuwing is volgens mij wat anders als verandering. Chaos Theory was tegen over Pandorra Tomorrow erg vernieuwend hoewel het concept hetzelfde bleef.

Stel je voor dat Fifa ineens een arcade wordt met soortgelijke gameplay als mario strikers. Dat is heel vernieuwend maar de fans van Fifa gaan er niet happy van worden. (Beetje overdreven vergelijking maar je snapt wat ik bedoel)

10. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad.. ubisoft heeft tegenwoordig het idee dat "vernieuwen" hetzelfde is als "aantrekkelijker en makkelijker maken voor het groter publiek" (ghost recon, splinter cell, rainbow six franchise).

Er is op zich niks mis met de game zoals het nu is, maar het heeft nog maar weinig te maken met wat de franchise in de eerste instantie zo aantrekkelijk maakt.
    Dan kunnen we rivieren huilen, saai zijn als we gewoon een opvolger van chaos theory willen hebben, maar verwar een breder doelgroep zoeken nou niet met innovatie.

Laatst bewerkt: 19 mrt 2010
  11. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ben het ook met de twee personen boven mij eens. In mijn ogen staat Splinter Cell voor sluipen, je geluid en lichtmeterjes in de gaten houden en soldaten in greppels gooien! :+ Elke Splinter Cell heeft vernieuwing toegevoegd, zeggen dat de eerste vier spellen zoveel op elke kaar lijken is grote onzin. Pandora Tomorrow voegde de geweldige multiplayer toe (mercs vs spies), Chaos Theory voegde meer technieken en de co-op toe. Double Agent ging een heel andere weg op, die ik ook wel kan waarderen.
    Nu herken ik Sam Fisher bijna niet meer terug, is het een wat gek actie/sluip spel geworden en ligt de nadruk op compleet andere dingen. Daarnaast heeft de demo me op andere gebieden ook niet overtuigd... het eerste filmpje is best lelijk, de actie is vrij suf, het sluipen komt dit keer niet echt realistisch over. Hhmm... ben benieuwd wat het volledige spel brengt.

De allereerste beelden van Conviction leken een bebaarde Sam Fisher in vieze regenjas te plaatsen in een open wereld waar hij constant moet ontsnappen aan de politie, niet herkend mag worden, etc. Dat zag er wél tof uit. :)

12. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Zal het vanavond ook eens proberen. Maar gezien de reacties hier klinkt het als: "Never change a winning team."

13. Yerewn

Yerewn Zo lekker gewoon gebleven

Leuk Bevonden:
    9.353
    Vond wel het intro opsporingsfilmpje een beetje knullig, "He can mark his victims" was gewoon een verkapte showcase van wat kon, maar ja de demo was vermakelijk

14. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Ik heb precies 't zelfde, die scans destijds zagen er echt gaaf uit en ik kon het me al helemaal voorstellen + het had iets unieks. De demo vind ik maar mwah mwah, maargoed we zullen even wat reviews van de full-game afwachten. :)

15. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    Ik vind het zelf nog steeds doodzonde dat ze daarvan af zijn gestapt.
    Dat was wat betreft gameplay ook wel anders geweest natuurlijk/waarschijnlijk, maar het zag er geweldig uit.

16. Voltreffer

Voltreffer A.F.C.A. CBS

Leuk Bevonden:
    0
    Kan ook niet zeggen dat ik onder de indruk ben. Erg weinig sluipen en des te meer schieten. Jammer.

17. Oujdi

Oujdi Achievement unlocked

Leuk Bevonden:
    92
    Ik ga hem denk ik ook niet meteen halen, op zich een leuke spel denk ik zo. Maar ik vind 'm niet echt voor de volle pond waard. En dat zwart wit gedoe inderdaad, dat je weet dat je veilig zit, en de tekst die je te zien krijgt wat je moet doen op muren en op de grond vind ik ook onzinnig. Ik hoop dat je zulke onzin kan uitschakelen.

18. Smok3y

Smok3y Dark Souls!

Leuk Bevonden:
    277
    Wat een tegenvaller.
    Had mischien een leuke game geweest als het niet de naam "Splinter cell" droeg.
    Hele sneak gebeuren is weg.

En dan hebben we het al helemaal niet over de Multiplayer.
    Het droppen van Spy vs Mercenarie gaf mij 2 a 3 maanden geleden al de doorslag de game niet te halen.

Erg jammer.

Leuk voor de mainstream... die geen moeilijke spelletjes willen/kunnen spelen.

19. iveL

iveL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je kan echt wel sneaken! Schiet bijvoorbeeld een lampje kapot, er gaan bewakers op onderzoek uit, deze zijn dan verspreid en je kunt ze dan één voor één uitschakelen!

Ik ga deze wel meteen kopen omdat mij het niet echt uitmaakt of er een beetje minder sneaken in zit. Het blijft gewoon een vette actie game! En daar houd ik van!

20. Weggooi32

Weggooi32 Active Member

Leuk Bevonden:
    60
    Ik zit er niet zo mee dat de focus ligt op actie, maar dat het sneaken zo beroerd is uitgewerkt. Laat ik in een kamer een sticky cam ontploffen, blijven de guards in de kamer er naast gewoon staan. Mis een beetje dat alert systeem van MGS (eerst actief zoeken, daarna nog hele tijd verhoogde alertheid en daarna pas weer gewoon). Kloppen gewoon veel kleine dingen niet waardoor deze game waarschijnlijk niet de topper wordt die ik had gehoopt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina