1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Final Fantasy XIII [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    cool dan hebben mn andere mannetjes zo een shitload CP :D
     
  2. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18

    Netjes, Had je ook al in de andere rollen gegrind? want ik vind de eerste vorm van

    Orhpan

    heel irritant. Heb met lightning (drie hoofdrollen vol) ,maar 7500 HP en dat constant switchen van paradigms brak me op aangezien de baas 6900 damage doet met die aanval en hij hem constant spamt op het laatst. ga daarom nog maar wat gaan levellen zodat ik rond de 10.000 health heb via de andere klassen (ben nu even grothw egg aan het halen) en denk dat ik de andere rollen ook maar vol level al vast aangezien dat niet uitmaakt of ik het er voor of na doe.

    Weet iemand daarom hoeveel health je ongeveer hebt met lightning als ze alle rollen tot crrystatium level 9 heeft?
     
  3. Excalibur

    Excalibur Advanced user

    Berichten:
    1.179
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hem na 60 uur ook uitgespeeld\o/. Echt tof einde!

    Bij de eindbaas had ik alleen de 3 basis roles maxed lvl 4, dus ook zo rond de 7500 hp.

    @vegeta: Je hoeft echt niet te gaan levelen, met de strategy die in de guide beschreven staat moet het makkelijk te doen zijn. De 2de vorm van
    Orphan
    is trouwens een stuk makkelijker.
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2010
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Even een vraagje aan de vets dan. Ik ben net aangekomen in het open gedeelte van Chapter 11. Wat is de beste plek om nu heen te gaan? Eerst wat missions doen? Is er een goede plek om te grinden? Of gewoon de storyline volgen?
     
  5. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18

    Weet ook dat het wel mogelijk moet zijn maar had na twee keer zoiets van ach rot op met je aanval ga wel wat anders doen. Ben nu bezig grothw egg te halen en veermaak me wel.

    Ben nu echter eeerst uitbreiding van Dragon Age te spelen en dan ga ik wel weer verder!
     
  6. Excalibur

    Excalibur Advanced user

    Berichten:
    1.179
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan bijvoorbeeld de eerste twee mark missies doen, maar verder heb je er weinig te zoeken, de vijanden zijn erg sterk. Het beste kan je terugkomen als je hem hebt uitgespeeld. Dus gewoon lekker de storyline volgen. Grinden kan je straks heel goed als je in Mah'habara bent aangekomen.
     
  7. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je wilt, kan je gaan grinden. Dit kan op meerdere plekken. Of je gaat iets door met de story en je bent over een uurtje ofzo in Mah'habara en je gaat daar grinden, of je kan gaan grinden op verscheidene plekken in het open veld.

    Zo zweren sommige mensen bij die Behemoth vs witte wolf fights, die zijn dus al met elkaar aan het vechten, en daar heb je altijd een pre-emptive. Je haalt dan als eerst de Behemoth neer, vervolgens de witte wolf. Daar zou je ~1 min over doen en ongeveer 5.5k CP voor krijgen.

    Je kan ook deze spot gebruiken, dat heb ik gedaan. Dit zijn 2 kleinere fights, eigenlijk vrijwel risicoloos, je wint altijd makkelijk. Je krijgt voor de ene fight 2.5k CP, voor de andere 3.7K. Je moet ze beide doen om de ander te laten respawnen, ze zitten ongeveer 10 sec van elkaar lopen weg. Hier krijg je rond de 6k CP per minuut.

    Ik heb gegrind tot iedereen 2 main roles gemaxed had en de 3e role iig bijna op level 4 had, en toen ben ik verder gegaan. Dan zijn de rest van de fights weer heel makkelijk en die geven ook lekkere CP, dus blijf je lekker gelevelt. Ik ben nu een paar uur voor je uit (als we grinden niet meetellen, dus alleen story play zeg maar) en ik heb echt 0,0 moeite op dit moment.

    Grinden is niet echt nodig, je kan ook zo verder met de story mocht je dit willen. Endgame is natuurlijk het optimaalst voor CP farmen, maar misschien wil je het spel nu al iets voor zijn... Dan is nu wel een goed moment.
     
  8. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit er nu 17 uur in en net in Chapter 8 beland. Hoelang duurt het nog tot dat ik Gran Pulse ben? *)
     
  9. Brocade

    Brocade Active Member

    Berichten:
    1.072
    Leuk Bevonden:
    38
    Chapter 8 is redelijk aan de korte kant. Chapter 9, en met name 10 zijn aardig lang. Daar ben je wel even zoet mee. Dus sta er niet van te kijken dat je dik 7 uur verder bent met spelen :)
     
  10. WizzNL

    WizzNL Active Member

    Berichten:
    1.711
    Leuk Bevonden:
    13
    Ik zou eerst wat missies gaan doen, sommige geven wel goede items ( b.v. equip die drop rate verhoogd en na upgrade rare drops verhoogd wat weer handig is voor geld ). Heb zelf zo'n 50% van de missies ( rank A missies zou ik nog niet doen, heb er wel enkele gehaald, maar tot en met rank B zijn meeste goed te doen ) gedaan voordat ik van chpt. 11 na 12 ben gegaan en onderweg van missie na missie kom je genoeg gewone mobs tegen, hierdoor had ik voor main characters 2 jobs maxed ( iig maxed op dat moment van de game). Ook kan je alvast de chocobo halen wat reizen wel weer wat makkelijker maakt op die grote vlaktes en wat teleport stones activeren, wat reizen ook weer vereenvoudigd.
     
  11. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18

    Klinkt mooi, Ieder zijn eigen manier. Maar ik heb grothw egg (met vanille death op de mark gecast was even rottig maar goed te doen) en moet zeggen heb gisteren een uurtje gegrind op de behemoth white wolf en aangezien de behemoth en white wolf binnen 10 seconden dood zijn even heen en weer rennen en terug vind ik deze spot wel heel relaxt! is levellen zonder zorgen.

    In één uur 750.000 CP gehaald dus gelijk iedereen één volle rol (en 6 cheevos)

    Had gegrind om eindbaas te verslaan maar hp wijze is het niet nodig. Die tering aanval mercilless judgment doet een percentage damage. Ik dacht yeah nu heb ik 9000 HP dus die 6000 damage aanval kan hij in zijn reet steken doet hij oppeens 8000 damage. Beetje jammer.

    Grinden was echter niks voor niks geweest want halverwege zijn eerste stagger had hij nog maar 1/3de healht over en schoot hij in de volgende fase. deed wel een merciless judgment maar na een korte healing waren al me bonus alliaments er nog dus had hem zo weer gestaggerd.


    Einde was wel cool. Had vroeger bij de FFX games altijd bij het einde dat ik stil zat en echt zat te genieten van wow wat een spel. Had ik nu iets minder maar moet zeggen was wel cool einde!
     
  12. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik zei, er zijn genoeg methoden. Je hoeft niet te grinden, grinden is ook niet echt nodig tot end-game, maar inderdaad, ieder zijn eigen manier. :)

    Zit zelf nu in Chapter 12.
     
  13. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    hebben jullie nu ook dat je vaak halfverwege een chapter al tegen de eind level cap zit?
    vanaf welke chapter stopt de level cap??
     
  14. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Tering, Odin is pittig.

    Iemand tips???
     
  15. TweaK

    TweaK Active Member

    Berichten:
    955
    Leuk Bevonden:
    0
    casper018, pas nadat je het spel uitspeelt. Maar vanaf chapter 11 zal het je al niet meer lukken ;)
     
  16. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit nu in chapter 9 en merk dat het levelen al een stuk trager gaat dan voorheen. Kan niet wachten tot dat ik op Gran Pulse land!
     
  17. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    WTF?!? Ook nog level caps per chapter :confused: 8)
     
  18. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Houd wel de uitdaging in het spel. Anders wordt je zo overpowered.
     
  19. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Mja, haalt ook de vrijheid uit het spel...
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.446
    Leuk Bevonden:
    3.417
    Hehe, welkom bij FFXIII. Het is het waard... tot nu toe vermaak ik mij geweldig, nog steeds. Seriously, het verhaal is interessant en de battle engine is super. Dit spel komt pas echt tot zijn recht na 20+ uren. Jammer genoeg dan pas, maar hou vol.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina