De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 24]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Melbuuln, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Als je een model van Panasonic boven de 50" wil, zul je diep in de buidel moeten tasten. ;)

    Als ik jou was, zou ik gewoon wachten op de P50V20/25 of de P50G20/25.
     
  2. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Met welke spul maken jullie je tv eigenlijk schoon?
    Hiermee bedoel ik eigenlijk meer de rand van de tv blinkend en zogoed als mogelijk krasvrij houden.

    Is het meegeleverde doekje bij een tv + water de beste methode?
     
  3. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Het glas van mn scherm veeg ik met het blauwe doekje schoon wat er bij zat.
    Dat geldt ook voor de rest, als je het een beetje bijhoudt is dat doekje voldoende.
     
  4. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ik heb ook een Pana PZ80, alleen dan de 42 inch, maar waarom zou je in godsnaam nu al weer een nieuwe televisie kopen? Je kan mij echt niet wijsmaken dat er tv's zijn met een veel beter beeld. Zo ja, welke? En wat is er zoveel beter aan?
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2010
  5. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    ja een doekje is goed, maar water niet zo.
    net zo als bijv. keukenrol mag ook niet kan teveel siliconen inzitten en kan witten strepen achter laten op het scherm

    heb het nu wel over een plasma scherm he, ook zoals een sopje mag ook nooit gebruikt worden kan de coating van het scherm aantasten en krijg je blauwe gloed enz over je scherm.

    beste is zo'n plasma/lcd reinigings set compleet met flesje vloeistof, doekje en soms nog kwastje
     
  6. RobD

    RobD FFLEXiCAN

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Waar kan ik het beste een HDMI kabel halen? Zie hier verschillende Kruitvat en Etos roepen, weet niet of daar verschil in zit m.b.t. elektronica-zaken.
     
  7. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    HDMI is HDMI. Of je ze nu bij de Wibra haalt of BCC.
     
  8. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Als je voor wat anders gaat zou ik voor LED techniek gaan. Kost je wel wat (3500 euro voor een 56 inch) maar dan heb je ook wat. :thumbs:
     
  9. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Zat net eens te kijken naar een aantal verschillen tussen de Sony LX900 en HX900 serie:

    LX900
    • Edge LED
    • 200Hz Pro Motionflow
    • 3D bril meegeleverd

    HX900
    • Dynamic Full LED
    • 400Hz Pro Motionflow
    • Geen 3D bril meegeleverd, wel 3D Ready

    Wat de backlight betreft kan je dus beter voor het model gaan waar geen 3D bril wordt meegeleverd. 8) Ben benieuwd naar de beeldkwaliteit van de HX900. Hopelijk heeft ie geen last van een hoge inputlag. Is er btw al iets bekend over de prijs van de Panasonic TX-P50VT25?
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Panasonic heeft toch n 54V10 en een 58V10, maar ik weet niet welke in NL uitkomt van de 2010 modellen.
    Denk eventueel ook aan de 3d schermen
     
  11. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,
    ik weet niet zeker of mijn vraag hier thuishoort (daarvoor dan alvast mijn excuses!), maar ik vond niet meteen een andere thread ...

    Ik heb van een vriend een TV gekregen (Grundig Elegance, groot scherm) met volgende aansluitingen:
    3 x scart en ook rechts opzij RGB.

    Nu, ik heb tot hiertoe met mijn Xbox360 Live op mijn pc flatscreen zitten gamen (samsung 19 inch), maar er zit ook een kabel bij die xbox waarmee ik de RGB (3 fisches Rood-Groen-Blauw) kan aansluiten op de TV die ik nu heb (vorige tv had die RGB niet, enkel scart!).

    Nu vraag ik me af hoe het komt dat ik geen beeld en geluid krijg als ik de Xbox via die RGB-kabel aansluit en opzet.
    Moet ik iets wijzigen aan de tv-instellingen? Moet ik de tv gewoon opzetten of ook op een bepaalde zender plaatsen (AV-kanaal?).
    En mag er dan tegelijkertijd een scartkabel aangelsoten zijn of moet ik die verwijderen?

    Ik heb géén handleiding van deze TV :mad: ... heb al gezocht op internet, maar kan die niet vinden ) ...
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2010
  12. xbox360fan

    xbox360fan Active Member

    Berichten:
    106
    Leuk Bevonden:
    0
    Grundig Elegance zijn crt tv´s toch?
    Tot welke resolutie (schat zelf op 576P) accept deze tv?

    Probeer het schuifje eens op HD te zetten, weet uit m'n hoofd niet of de xbox 576p als HD als SD beschouwd.

    Mocht de TV max 576I doen is het beter om de advance scart kabel te gebruiken.
    gebruik in iedergeval niet de gele composiet plug, want dan heb je een heeel slecht beeld.
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2010
  13. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Waarschijnlijk heeft elke aansluiting een AV kanaal, in jouw geval bijv:
    Scart1
    Scart2
    Scart3
    RGB-Side

    Probeer eens een paar keer op AV te drukken om te kijken of je kan switchen tussen die inputs.
     
  14. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Ja ik heb het ook over een plasma scherm (Panasonic P37X10).

    Waar kun je zo'n plasma reinigingssetje met flesje vloeistof en doekje halen? Mediamarkt?

    Maar het gaat me eigenlijk meer om de rand van de tv zelf, dus niet het scherm.
    Op de rand zitten wat vieze vingerafdrukken dus ik wil deze eraf halen zonder dat ik dat glanzende gedeelte bekras.


    [​IMG]
    het gearceerde gedeelte tussen de rode lijnen dus.
     
  15. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    ja dat is inderdaad moeilijk.
    misschien een micro vezel doekje, voorzichtig erover heen?

    ik blijf normaal zo veel mogelijk van die rand af, en anders doe ik het schoonmaken met een zacht doekje, eerste de vuil en stof eraf blazen

    ja denk dat je die bij mm ook wel krijgt die reinigings setjes
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2010
  16. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Dank jullie wel voor de info, ik probeer het heel binnenkort eens uit of het me lukt! ;)
     
  17. RobD

    RobD FFLEXiCAN

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Gehaald bij de MediaMarkt, echt prachtig beeld nu.:b:
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk heel goed wat je doet !
    De hoogglans zwarte behuizing is heel kras gevoelig.
     
  19. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Maak het scherm van mijn plasma nooit schoon, kan gewoon geen viezigheid terugvinden in vergelijking tot het lcd scherm wat ik hiervoor had, wat een stoftrekker was.
     
  20. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Daarom vroeg ik me ook af waarmee ik die behuizing moet schoonmaken (van vingerafdrukken moet ontdoen). ;) :9
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina