Je moet het ook niet op halve snelheid spelen (dacht dat je dat ergens opmerkte in een post), maar gewoon volle snelheid. De fun zit hem in het snel maken van beslissingen bij FFXIII.
EDIT: bovenstaande battle uitleg staat ook gewoon uitgebreid uitgelegd onder de help files, waar je ook het verhaal kunt terugvinden.
Elke rol levert de party een bonus op:
* Een Commando zorgt ervoor dat de stagger bar bij de tegenstander minder snel terugzakt (die moet hoog blijven voor giga damage bonussen).
* Een Ravager zorgt er juist voor dat de stagger bar bij de tegenstander sneller toeneemt.
* Een Sentinel blokkeert area-of-effect damage gedeeltelijk bij party members.
* Een Saboteur verhoogt de succeskans van vervloekingen richting de tegenstander.
* Een Synergist verlengt de duur van beschermingsmagie (dacht ik).
* Een medic versterkt genezingsmagie (dacht ik).
Een Ravager/Ravager/Commando combo is over het algemeen heel sterk. De Ravagers bouwen snel de stagger bar bij tegenstanders op, waarna de Commando staggered tegenstanders de lucht in lanceert en ze daar houdt (juggling). Tegestanders in de lucht kunnen geen acties uitvoeren. Soms wissel ik naar Commando/Synergist/Saboteur om tegenstanders bezig te houden, terwijl mijn party wordt versterkt en de tegenstanders worden verzwakt (vooral bij bosses handig).
Sentinel gebruik ik het minste... dat is een veel te passieve rol voor mij. Ik ga liever in de aanval, met veel healing en beschermingsmagie als backup.
Laatst bewerkt: 24 mrt 2010