Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 13]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk een PC bij de Aldi waarop ik zat te w8en.

    Wat vinden jullie van de specs?:

    http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_13/OFF01.SHTML

    Ik had pas geleden een systeem samen gesteld, maar ik mocht geen zelfbouw pc bouwen. En als ik een pc bij de Aldi koop krijg ik de helft meebetaald.
     
  2. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Ziet er deftig uit voor die prijs. Processor is snel genoeg en videokaart is vooral bedoeld voor de mensen die vaak films etc. zien en heel af en toe een potje gamen (en geen hoge grafische eisen hebben natuurlijk).

    Kogel is door kerk trouwens, ben uiteindelijk toch maar voor een 22" gegaan. Het is de Samsung P2250 geworden (was de 50 reeks vergeten en die is eigenlijk beter dan de 70 reeks), die zou nog net moeten passen en het scheelt toch wel €100 :+.
     
  3. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Met welke I processor van Intel is hij vergelijkbaar?
     
  4. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Wat specs betreft zou je zeggen de I5 750, alleen hoe de intel processors in elkaar zitten zijn die een stuk sneller dan hun directe concurent van AMD.
     
  5. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Inderdaad, de AMD X4 925 haalt het totaal niet van de i5 750 maar voor de i5 betaal je dan ook wel het dubbele. Dat wil wel niet zeggen dat de X4 925 in slechte processor is. Hij levert goede performance voor een leuke prijs en in zo'n pc zoals die van de Aldi komt hij helemaal tot zijn recht.
     
  6. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Prima PC voor een aardige prijs. (vooral als de de helft vergoed krijgt natuurlijk:+).
     
  7. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand misschien een een goede site die de beste computer onderdelen bijhouden?

    Ben benieuwd welke videokaarten op het moment een beetje de beste zijn. Zoek er 1 van max 400 euro?
     
  8. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    www.tweakers.net
    www.hardware.info

    Zijn twee sites die ik altijd raadpleeg als ik wat wil weten over hardware.
    één van de beste videokaarten op het moment die te verkrijgen zijn is de HD5970 serie.
    Geloof alleen dat die prijzen rond de 500 euro liggen.
    Je hebt dan ook de HD5850/5870. Die zijn wat minder, maar die prijzen liggen rond de 300-400.
    Dan heb je ook nog de nieuwe kaarten van Nvidia die eerdaags uit gaan komen, maar de ATI kaarten hebben een betere prijs/prestatie verhouding.
     
  9. Cybeln

    Cybeln jeej

    Berichten:
    2.960
    Leuk Bevonden:
    0
    Thnx voor de info! :)
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Voor videokaarten moet je ook even kijken op www.tomshardware.com. Die flikkeren alle videokaarten in één grafiek en doen ook SLI/CrossFire tests erbij etc.

    Maar voor max. €400 kan je het beste een 5870 kopen. Die is rond de 300 euro.
     
  11. jeffie112

    jeffie112 Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
  12. Dutchman020

    Dutchman020 Wtf.

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
  13. jeffie112

    jeffie112 Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, maar de processor/geheugen/moederbord is wel gewoon goed mag ik hopen? Want ik was zowieso wel vanplan om over 2 a 3 maanden dan een hd 5770 te kopen maar ik wil dan ook niet nogeens een nieuwe moederbord etc kopen.
     
  14. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    sja.. Denk dat je over een half jaartje alweer moeite zal krijgen om de nieuwste spellen af te spelen.

    Mijn advies: Ff doorsparen.
     
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Kan je blijven doorsparen, eind van het jaar zal ATI wel weer met hun HD6xxx serie komen :+
     
  16. jeffie112

    jeffie112 Active Member

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, maar als ik gewoon een goede videokaart erin gooi dan is het toch wel een goeie basis voor het gamen? Over een 3/4 koop ik dan wel weer een nieuwe processor enzo
     
  17. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Jawel.. maar als je wat meer budget er tegen aan gooit voor wat beter spul kan je ook langer ermee vooruit ;).
     
  18. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Daarnaast is het echt zonde om nu een processor te kopen om vervolgens over een half jaar/ jaar weer een nieuwe te kopen.
    Mobo ervan heeft wel Sokket AM3, dus die zal over een jaartje nog wel gewoon in gebruik zijn.
     
  19. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Nieuwe PC! \o/

    Specs staan op de doos :D

    [​IMG]

    Thnx nog voor jullie advies :thumbs:
     
  20. Flix

    Flix Active Member

    Berichten:
    4.837
    Leuk Bevonden:
    2
    Staan helemaal geen specs op de doos:+
    Alleen omschrijving
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina