Final Fantasy XIII [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.725
    Nouja, het gaat meer om de missies in Taejin's Tower. Die kan ik niet opnieuw doen, maar dat kan vast pas als de game is uitgespeeld.

Ik kan niet wachten tot Chapter 12, zodat ik eindelijk de Lionheart heb. Dan meteen maar lekker levelen tot Omega Weapon, als ik dat red. :cool:

Maar eerst de rest van Chapter 11 en de Growth Egg.

2. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ja klopt, je kunt er later terugkomen om nog het e.e.a. te halen. Groth Egg heb ik alweer opgebruikt, Lionheart heb ik nu omgebouwd tot Omega weapon (6 slots ftw) en iedereen op max. Nu voor de rest nog aan de slag met de andere wapens en flink wat gil zien te farmen voor de nodige upgrades.

Er zijn nog maar een paar enemies die ik neer moet krijgen en dan heb ik iedereen tenminste 1 x verslagen. Alleen voor de laatste paar ben ik nog (net) niet sterk genoeg ^^

3. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
    Heb je het robotje in Oerba al in elkaar gezet? Bij 10.000 steps geeft ie je 3 items die je kunt verkopen voor een half miljoen Cil. Heb nu Fang's Ultimate Weapon (met Stagger Lock, maar Fang is toch Commando) bijna compleet, maar ik mis nog een item die niet in The Motherlode staat.

Net de eindbaas van Chapter 11 verslagen. Ik wil nu de Growth Egg halen (op Gamefaqs staat een techniek om die al te halen), maar hoe kom ik in godsnaam terug op de Archyte Steppes?

4. Alpine

Alpine Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Waarom strooit die Orphan steeds met Progenitorial Wrath tegen me de hele tijd ? :{
    Voor de rest kan die Orphan niks maar die ene aanval doet het hem gewoon heb zelfs 2 Cherubs Crowns om Lightning gedaan (60% Resist Death) maar toch haalt hij het voor elkaar om met Progenitorial Wrath Lightning steeds te killen.

Echt irritant gewoon en natuurlijk gebeurt het als ik altijd aan het einde van de battle ben ...
    Kut Orphan met zijn Instant kill aanval ...

Edit : Laat maar de 4e keer achter elkaar dat hij het flikt.
    Volgend jaar weer een kans

Laatst bewerkt: 28 mrt 2010
  5. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Uhm, de Gunblade van Squall heet zo.
    Squall Leonheart
    Rinoa Heartilly

(crap, nerdalert dat ik dat weet zonder het op te zoeken:+)

6. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Yup. Heb nu op iedereen een Collector Catalog gezet en zit die dino's te bashen. Platinum Ignotjes verkopen werkt ook ^^

Hmm ik weet niet of je gelijk terug kunt vanaf begin chapter 12.
    De Cieth stone staat iig in Oerba. Ik zou eerst chapter 12 spelen die is relatief kort en na de 1e 3 stappen van 13 kun je overal weer naartoe warpen. Je moet trouwens ook een Chocobo hebben om missie 55 te spelen.

Er is trouwens wel een ultieme grindspot aan het eind van 13. Er respawnen daar 3 mini bosses die geven 35.500, 32.000 en nog eens 32.000 CP. Met de Groth Egg kun je in een run van 10 a 15 min dus 200.000 CP halen. Daar kun je alles tot dat moment vol maken totdat je 13 heb uitgespeeld. Let er alleen op dat je hier niet meer kunt terugkeren later, dus is het misschien handig om 999.999 CP mee te nemen. ;)

Hier is nog een supertip uit de guide voor het maken van ultieme wapens voor elke character:
    Je hebt 1 Trapezohedron nodig (die dingen kosten 2.000.000 als je ze koopt).
    en ongeveer 1.500.000 Gil. Vervolgens moet je een Kain's Lance of een Nirvana gaan bouwen en die helemaal upgraden tot max level. De Gil is om de upgrades mee te betalen. Vervolgens dismantle je het wapen en je krijgt 3 (!!) Trapezohedrons en 36 Moonblossom seeds.

Damn, dit is gewoon domme pech. :):

7. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    Damn wat is gil farmen toch langdradig.

Heb momenteel drie ultimate weopons die (fang, hope en Lightning) die nog helemaal naar level 100 moeten en nog een hoop accesoires.

Zodra ik iedereen verslagen heb ga ik me wel bezig houden met de wapens van de rest omdat ik dan Fan's wapen kan slopen voor drie trapzehdons. Kan ik snow en Sash ook een ultimate geven namelijk,

8. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
    Ik weet het allemaal. Maar het is al mogelijk na de baas van Chapter 11, volgens velen bij gamefaqs. Maar je kunt dus in het begin van Chapter 13 warpen? :D

Ik wil namelijk inderdaad die Growth Egg hebben voor ik bij die grind spot in Chapter 13 bent, omdat die volgens de guide de beste spot in de game is. :cool:

9. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
    Jup kan inderdaad.

Bij begin van chapter dertien kan je terug naar pulse via dezelfde manier als je na de eindbaas kan. Moet je wel doen voor dat je het stuk gaat spelen. Dus niet stukje verder spelen want dan kan je niet meer terug tot net voor de eindbaas en dan verdwijnt de spot.

Persoonlijk dacht ik daar ook lang te gaan levellen maar heb het niet gedaan om volgende redenen:

1. vijanden zijn best sterk en paradigm's switchen is een must, Je moet er dus goed de aandacht bij houden. Vond ik niet heel relaxt om te levellen.

2. Om te komen bij de vijand die echt relaxt te verslaan is moet je of langs drie commanders die irritant kunnen doen of langs een baas en één commander (of hoe ze ook heten) die helemaal irritant zijn

3. Ondanks dat de cp opbrengst goed is is de gil opbrengst bagger. Zelfs level ik door missie 24 over te doen (krijg je met growth egg 12K CP wat losse items en een Moonblossomseed (6000 gil) en die duurt mij ongeveer 17 seconden met me drie commandos en kost me tien om nieuwe missie te starten.

Voordeel hiervan is dat je een hoop CP verzamelt maar tegelijkertijd ook gil. En aangezien je toch veel gil ndoig hebt ben je niet dubbel aan het doen. Want ook met deze methode heb ik voordat ik alle gil heb die ik nodig heb allang al me rollen gemasterd.

De Adamantortoise doe ik niet omdat ik ze alleen nog maa rmet death kan killen en dit duurt lang (echt weinig kans) en dan alsnog dropt hij niet heel vaak naar mijn gevoel en dan moet je weer TP verzamelen!

10. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
    Chapter 12 is nu al een van de vetste, en ik ben er pas net. _O_

De actie _O_, en de graphics hier zijn helemaal geweldig _O_.

Edit: Die slotjescode moet echt gefixt worden. :+

11. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Toch kies ik ervoor om die te doen. Ik heb een party met 1 Connessoir Catalog en 2 x een Collectors Catalog.
    Paradigm met Sab, Sab, Syn en hij gaat praktisch elke keer neer.

De tortoise kan platinum ignots droppen en soms gelijk al een Trapezohedron. De mannetjes geven je gelijk weer genoeg TP voor de volgende run.

Met een dergelijke setting krijg ik echt vaak platinum ignots. 150K per keer is nice als je die guards killt voor TP krijg je ook telkens Incentive Chips :)

12. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
    welke mannetjes? bedoel je die ogres?

en wat equip je allemaal naast die items?

13. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Die soldaatjes. Verder heb ik Sprint Shoes, Aurora Scarf en een power/magic boost.

14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.725
    Vegeta, welke basis voor Ultimate Weapons bruik jij nu trouwens?

Ik neem aan de Lionheart voor Lightning en de Taming Pole voor Fang, maar wat voor Hope?

15. Goiz

Leuk Bevonden:
    38
    Hawkeye. Toch voor 't hoogste magic potential ^^

Ben nu even terug gelopen om mission 24 te gaan doen. Farmen gaat idd wel snel, maar damn dit wordt ook snel saai 8)

16. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
    Ik weet,

Heb inderdaad Lionheart (snellere stagger), Taming Pole (staggerlock boeit niks als de andere twee het wel kunnen en de magic boost is voor haar heerlijk als je drie ravagers hebt!) en Hawkeye. Rest van de wapens van hope vindt ik niks door de negatieve dingen die je erbij krijg en uiteindelijk is hope toch de magic dealer

Daarnaast heb ik voor Vanille natuurlijke Belladonna wand (een keer helemaal geupgrade als eerste om drie trapezhedons te krijgen, daarnaa alleen naa rMalboro gedaan want vijf atb vol om death te krijgen is beter dan zes!

Voor Snow heb ik Power circle geloof ik en voor Sash Spice Defenders geequiped maar deze upgrade ik alleen naar ultimate om te zorgen dat ik cheevos krijg!

17. Alpine

Alpine Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Maar weer is proberen tegen Orphan maar nu met 3!! Cherubs Crown maar daardoor valt mijn HP van 7500 naar 6000.
    Natuurlijk moet ik eerst die battle doen tegen Barthandelus.
    Makkelijk maar o zo irritant als je weet dat dit de 3e/4e keer is dat ik hem battle.

18. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
    Tip,

ga even naar buiten om te levellen. Als je namelijk omdraait van de savepoint en door de wapr gaat staat je bij het begin van het hoofdstuk en kan je zo naar Gran pulse stappen. Terugweg is net zo kort (hoeft dus niet heel Eden weer door te lopen)

Doe de missies tot en met 14 en doe daarna missie waar je growth egg voor krijgt.

Level daarna alles vol (of je het nu voor of na de baas doet maakt niks uit toch!) en upgrade wat wapens.

De health bonus is leuk maar vooral de strenght bonus is goed. Halverwege de eerste stagger had hij nog maar de helft van zijn hp en ging hij merciless judgment casten maar hij switchte niet naar dark mode en geen status shit dus. Binnen no time was hij weer gestaggerd en dood!

derde vorm gewoon staggeren en dood meppen!

19. Alpine

Alpine Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Die Orphan is echt een hater man.
    Weer die Instant Kill Move die me de das om doet ...
    Eentje bij 1.000.000 HP en daarna met ongeveer 100.000 HP met 700% stagger ....

Geen zin meer in ...

Edit : Al me Cherubs Crowns geupgrade nu van 66%n Resist Death naar 84% als hij nu neer krijgt met die irritante instant kill move flikker ik deze game naar buiten.

Laatst bewerkt: 29 mrt 2010
  20. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
    Las erover in de guide dat er zo'n move in zit. Niet gezien echter!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina