Giantbomb speelt 1,5 uur lang Super Steet Fighter IV. Het is de bijna gold versie: (stream) http://www.giantbomb.com/quick-look-live-super-street-fighter-iv/17-2233/ Ik zie veel nieuw materiaal.
Zal een SF gamepad volstaan om deze game op een redelijk competief niveau te spelen, of MOET je echt een stick kopen om niet compleet te worden afgeslacht? Game ziet er goed uit met name de nieuwe characters.
Het enige nadeel is dat lange/ingewikkelde combo's er op een stick makkelijker uitkomen met oefening dan op een sf-pad, vind ik. Maar je zou je zoals ik kunnen focussen op korte combo's. Nadeel is dat je minder dmg doet, voordeel dat je je meer kan focussen op strategie en tactiek ipv die combo's oefenen.
Meeste combo's online zijn toch de standaard korte combo's omdat linken met lag niet veel zin heeft en op zich ook nogal moeilijk is.
Het ligt er ook een beetje aan wat voor personage je wilt gaan spelen, charge characters zijn vreselijk met een gamepad.
Charge characters zijn bij voorbaat al kut, veel (niet alle) spelers zijn daarmee ook altijd te verdedigend ingesteld. Vind ik tenminste, een Balrog-speler zal daar wel weer heel anders over denken
Ik was vroeger als klein mannetje zwaar onder de indruk van Streetfighter 2. Eerst op de spelkasten en daarna op de supernes. Maar dezeeditie heb ik nog altijd niet aangeschaft. Ik heb al zo veel versies en uitgaves voorbij zien komen die me weinig deden. Maar misschien deze toch maar eens proberen.
Meh, zag weinig sf voorbij komen zeker waar, ik haat het om charge te spelen. Ik vond sf2 vroeger nooit zo tof, maar deel 4 is veel toegankelijker volgens mij.
Heeft wel wat weg van ryu vs ken maar VF is voor mij een te moeilijk spel. Je moet er gewoon té veel tijd in steken. SF is meer user friendly? Ik zou niet weten hoe ik het anders moet noemen
Zo dan, SSF4 gekocht vanmiddag, eerste indrukken zijn erg goed, de nieuwe chars lijken allemaal wat toe te voegen, en het ziet er allemaal net iets gelikter uit, zeker de nieuwe stages. Moet wel weer flink oefenen, het is lang geleden dat ik regelmatig SF4 speelde.