[XOne] Spider-Man: Shattered Dimensions

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 18 mrt 2010.

  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313

    [​IMG]

    | |
    Platforms
    Xbox 360, PS3, PC, Wii, DS, DSi, DS Lite, DSXL, PSP, PSPGo, iPhone, Windows Mobile
    Waarschijnlijk. :+
    ~
    Uitgever
    Activision
    ~
    Developer
    Beenox
    ~
    Genre
    Actie en spinnen
    ~
    Release datum
    10 september 2010

    [gb]Informatie:[/gb]
    ^top

    [gb]Screenshots:[/gb]

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    ^top

    [gb]Trailers:[/gb]




    ^top

    [gb]Achievements:[/gb]

    [​IMG]

    ^top

    [gb]Boxart:[/gb]

    [​IMG]

    ^top

    [gb]Officiële website:[/gb]
    http://spidermandimensions.marvel.com/

    ^top

    [gb]Opmerkingen:[/gb]
    Ik zit al op dit topic sinds gisterochtend, maar niet gepost omdat het eigenlijk nog niet zeker is wat het gaat worden, en of ie wel naar de 360 komt. Leek me slim om daarop te wachten. Straks zit ik met een topic voor een game/genre wat me niks interesseert. :p

    Maar toen kwam ik deze link tegen: http://www.gamespot.com/news/6208454.html
    Radical working on Spider-Man

    Voor mij zou een free-roaming game van Radical awesome zijn. (Radical = Free-roaming voor mij na Hulk: Ultimate Destruction en Prototype.)
    De game wordt uitgegeven door Acti, en we weten allemaal hoeveel die van geld houden, dus het zal vast wel naar ieder platform onder de zon komen.

    Joepie \o/ (hoop ik)

    Oh ja, Web of Shadows was (ondanks zijn fouten) ook zéér vermakelijk. Kan met Radical als ontwikkelaar imo alleen maar beter worden!

    [yt]f_7uOrS_mvw[/yt]

    Dus; als het door Radical gemaakt wordt, free-roaming is en op de 360 komt ben ik
    [​IMG]

    Zo niet; zie je mij niet meer terug in dit topic.

    ;)
    ^top

     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2010
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hehe, klinkt goed. In je stratpost vertel je precies wat ik dit over dit spel denk met de info die nu voor handen is. Web of Shadows heeft een geweldige basis gelegd en als Radical daar op de juiste manier op voortbouwt, kan het zeker wat moois worden. :)
     
  3. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.039
    Leuk Bevonden:
    5.869
    Ik heb liever gewoon een nieuwe game van de makers van Web Of Shadows, toffe game was dat.
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dat zal niet lukken; Shaba Games is dood.
    Was toch Shaba wat WoS had gemaakt?
     
  5. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.039
    Leuk Bevonden:
    5.869
    Shaba Games
    Uit Wikipedia, de vrije encyclopedie
    Ga naar: navigatie, zoeken

    Shaba Games is een bedrijf dat videospelletjes ontwikkeld. Het is opgericht in September 1997. Het hoofdkwartier staat in San Francisco, Californië. Het werd eigendom van Activision in 2002, waar het tot op heden onder valt.
    [bewerken] Ontwikkelde spellen

    * Grind Session
    * Razor Freestyle Scooter
    * Matt Hoffman's Pro BMX
    * Wakeboarding Unleashed
    * Tony Hawk's Underground 2 (PSP)
    * Shrek Super Slam
    * Tony Hawk's Project 8 (Xbox en PS2)

    Niet dus. :cool:
    Fiii, op de Engelse wikipedia staat er wel dat WoS gemaakt is door hun. KUT! :mad:
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Shaba had er wel mee te maken geloof ik... maar Treyarch is de (main) dev van WoS geweest. ;)
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dacht ik ook, maar op veel plekken zie ik Shaba staan.

    Even naar de Wiki van WoS dus. :+

    Geen zin om verder uit te zoeken wie het meeste werk heeft gedaan. :p Maakt verder ook niks uit. Ik heb het volste vertrouwen in Radical.
     
  8. NuclearGoat

    NuclearGoat PSN: Acrillic

    Berichten:
    3.841
    Leuk Bevonden:
    863
    Treyarch was het :). Waarschijnlijk te druk bezig met nieuwe CoD nu.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Is WoS echt zo leuk? Half uurtje gespeeld en toen laten liggen.....
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    ^Ja.

    Volgende week is de Wonder Con, en daar kunnen we ook nieuwe details verwachten van de game.
    Hm, Beenox als dev...
    Dit zijn hun vorige titels:

    Ik hoop stiekem dat zij gewoon het bedrijf zijn wat het porten naar de Wii ofzo. :+ Ik wil Radical.
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Bedenk me net hoeveel Prototype en Web of Shadows op elkaar lijken...

    - Je speelt een persoon met superkrachten waardoor je hoog kan springen, over muren kan rennen, tussen en over en op flatgebouwen knalt
    - De stad verandert langzaam in een geïnfecteerde kutplek met overal makkelijk te doden zombies en een paar grote klootzakken (Hunters en de sterke Symbiotes)
    - De eindbazen zijn heel klassiek te verslaan
    - Er zitten een paar QTE in
    - Je speelt in Manhatten
    - De twee Manhattens lijken veel op elkaar 8)
    - Je kan van gedaante veranderen, wat verschillende krachten met zich meebrengt

    En grappig is dat in Prototype reclame voor DC Comics zit. :+
     
  12. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.039
    Leuk Bevonden:
    5.869
    + Eindgevecht was op een schip.

    Maar Spidey was veel toffer. :cool:
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [yt]v463-fNalQQ[/yt]

    Screens
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]


    Lijkt er op dat hete geen free/roam is. godver. :mad: Nu is Spidey sowieso wel awesome, dus ik houd de game wel in de gaten. Maar wel met minder interesse dan eerst.

    edit: First Look:
    Eens zien wat die te zeggen heeft...
    Spider-Man: Shattered Dimensions First Look

    Spider-Man saves a lot more than the neighborhood in the upcoming game from Activision and Beenox.

    If there's one thing that has been consistent across Spider-Man's 48 years in comics, television, movies, and games, it's that the dude cannot catch a break. While the long-suffering hero tries to lead as normal a life as possible, it just never works out that way. Case in point: Activision's upcoming Spider-Man: Shattered Dimensions, a day in the life of the wallcrawler that goes so screwy it winds up bleeding over into four different dimensions (you have to wonder if Iron Man has these kinds of problems). Since dimension hopping isn't Spidey's bag, we were understandably curious to see what the deal was with the new game when Activision stopped by to give us a first look.

    We chat up Spiderman: Shattered Dimensions producer Meghan Morgan to learn the first details on this new twist on the Spiderman franchise.

    Spider-Man: Shattered Dimensions takes a new approach to chronicling the webbed hero's exploits that comes closer to his comic roots than the other media he has appeared in recently. The game's story, penned by The Amazing Spider-Man comic writer Dan Slott, revolves around a mystical artifact called the Tablet of Order and Chaos. As you can imagine, with a name like that, the tablet is more than just a dusty museum relic. In true comic fashion, it turns out that the thing happens to be an object of immense power that is essential to keeping reality in balance. Naturally, it gets shattered into four pieces while Spider-Man is in the process of thwarting a robbery. Given the relic's role in balancing reality, this is a pretty time-sensitive problem that requires immediate attention, so Spidey is tapped by one of the many guest stars in the game to set things right. On a side note to comic fans, Spidey's mystic taskmaster is an inspired choice and isn't anyone who has been a Sorcerer Supreme.

    So how do you go about collecting pieces of a mystic tablet that are spread across different dimensions? It helps if there happen to be versions of you in each of the different dimensions that are all heroic and ready to help. Activision and developer Beenox have taken the opportunity to mix things up and pull four very disparate versions of Spider-Man together for the game. In our demo we were able to see two: the Amazing Spider-Man, which is pretty much the iconic one that should be familiar to everyone, and Spider-Man Noir, a very different incarnation of the wallcrawler that isn't as widely known.



    Our hands-off demo began in the Amazing Spider-Man universe and found the wallcrawler hot on the trail of a tablet fragment. As Spidey's luck, or lack thereof, would have it, the fragments have fallen into the hands of his foes. To complicate matters, the fragments possess just enough magic in them to supercharge their owners. In the case of our demo, this meant that Kraven the Hunter, hardly a pushover to begin with, and his henchmen were tougher than usual. The level we were shown had Spidey swinging his way through an unnamed jungle dealing with enemies. The action offered a nice change of pace from the most recent games, which confined the action to New York. There was a good mix of webswinging and running on the ground as Spidey bashed his way through the various henchmen who popped up to stop him. The environment was spread out over a mix of traditional jungle areas that feaured trees and ancient ruins. The action culminated in a boss fight with Kraven in a wooden Thunderdome-style arena that pit Spidey against the hunter and waves of henchmen.

    The Spider-Man Noir levels offered a stark contrast to the bright and open areas of the Amazing universe. For those who aren't up to speed on the Noir universe, Spider-Man Noir was introduced in 2009 via a four-issue miniseries that reimagined the character as a hero in the Depression era. While he's still empowered by a spider bite, this time out the spider is mystic as opposed to irradiated. The result is still a broad range of spiderlike powers, which include organic webshooters in Spidey's forearms that he uses to fight crime. The costume he winds up using is drastically different from the traditional outfit, reflecting the era and also a hefty dose of creative license. The new approach also reimagined many of the classic Spider-Man villains. As a result, the Noir levels we saw were darker and focused on a more deliberate style of gameplay that relied on keeping to the shadows and stealthily taking out enemies. The first level was set in a train yard and had Spidey slinking around and picking off his foes one by one, since being detected appeared to lead to failure. The second level was the interior of a train switching area. It culminated in a boss fight with Hammerhead, who was manning a massive machine gun on a rotating platform. One thing to note about Hammerhead's appearance is that the classic villain hasn't made an appearance in the Noir books yet. Activision and Beenox felt the tough-headed gangster would be a good fit for the Noir levels and got Marvel's approval to make him over.

    Spider-Man: Shattered Dimensions' gameplay looks to take the solid mechanics that have worked in previous games and mix them up some for variety. The key thing to note is that while the basics of what Spidey does in each universe--running, fighting, wallcrawling, and webshooting--are pretty much the same, there's a different look and spin to each that is specific to the Spider-Man you're using. The Amazing Spider-Man obviously pulls from all the iconic Spider-Man material that has come before. His combat style is very acrobatic and flashy, resulting in actions that are right out of a comic panel. There are also some nice nods to the old cartoons, such as being able to use his webbing to enhance his blows. There was also a very slick perspective change during the one-on-one fight with Kraven, where the action shifted to a first-person view, a la Punch-Out, and it appeared that you'll be controlling each of his fists separately. Spider-Man Noir, on the other hand, offers a more close-quarters style of combat that's in line with the stealthy gameplay. The action was a mix of stealth and action as Spidey slinked around to come up behind his foes or drop down on them in order to execute a quick takedown. The Hammerhead boss fight we saw didn't have first-person perspective switch and instead relied on careful sneaking and webswinging to avoid the hail of bullets coming from Hammerhead in order to get behind him. As in previous Spider-Man games, you'll be able to unlock a variety of different moves that enhance the already formidable move set each Spider-Man starts with.

    Given the game's comic origins, it shouldn't be too big of a surprise to hear that Spider-Man: Shattered Dimensions is running pretty far with the comic book theme. The fact that each universe had a distinctly different look is very cool. The Amazing Spider-Man level is in line with the iconic look of the comic books. Everything from Spidey's red and blue outfit to his fighting style clearly harks back to what most everyone remembers as classic Spider-Man. We also have to call out the very cool, fluid animation as he hops around beating foes, which is looking sharp. The Noir levels have a dark, stylish look to them that makes smart use of outlines as Spidey moves in and out of shadow. The animation, although very different, is equally cool. Rather than highlight the same fast, acrobatic look that Amazing showcases, Noir features deliberate but graceful movement.

    Spider-Man: Shattered Dimensions makes a good first impression. The distinctive look for each of the universes is a nice touch and gives the game a comic anthology feel. We're curious to see the other two universes that are being included. Activision reps on hand would say only that you can expect more on the game at the Electronic Entertainment Expo and Comic-Con. In addition, given that the version we saw was an early work-in-progress, we're eager to hear the voice and soundtrack that will be used. So far the game seems to be headed in a fresh direction that should be a good thing for Spider-Man games. Spider-Man: Shattered Dimensions is slated to ship this fall for the PlayStation 3, Wii, and Xbox 360. Look for more on the game in the months to come.


     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2010
  14. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.039
    Leuk Bevonden:
    5.869
    Wat is dat voor een gare WW2 Spiderman ofzo, ziet er lame uit.
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [​IMG]

    Iedere Spidey die niet deze is, is lame. :mad:
    [​IMG]
     
  16. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Spiderman Noir bestaat al, is korte serie van 2009. Verder ziet dit er niet zo boeiend uit eigenlijk... had gewoon voortgebouwd op Web of Shadows.
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik ben benieuwd of Radical nu inderdaad bezig is met een Spidey game, of dat het een van die geruchten is die niet uitkomt. =(

    Ik zit iig te bidden dat zij dan wél met een free-roam spidey game komen. :+
     
  18. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Deze game heeft toch free-roam in het Amazing universe en lineair in Noir? Denk dat het grootste deel van het spel Amazing is en dat je steeds uitstapjes hebt naar de andere werelden, misschien nog Avengers ofzo.
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb die preview nog niet helemaal gelezen, dus ik weet niet of ze het daar bevestigen? In de trailer vond ik iig juist het Noir gedeelte er wat vrijer uitzien dat het Amazing gedeelte.

    Anyway, ik wil dat het gehele spel volledig free-roam is zonder heen en weer gehuppel naar andere Spideys.
    De trailer zo eens opnieuw kijken, maar ik ben ook nog niet echt onder de indruk van de combat en graphics tov. WoS.

    Waarom hebben ze in godsnaam Beenox gekozen? :+ En waarom voor 4 dimensies? Focus je verdorie op 1 gameplaystijl en probeer die goed te maken. Het loopt bijna nooit goed af met games die te veel verschillende dingen proberen te doen.
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Als ze nou gewoon Prototype een nieuwe skin geven en een ander verhaaltje en hem dan uitbrengen als Venom game :)

    Maar ik ben wel met je eens dat een free-roaming spidey van Radical een stuk interessanter lijkt dan deze opzet. Weet niet zo goed wat ik er van moet denken maar afgezien van het feit dat ik het wel leuk vind dat ze het Noir universe gebruiken ziet het er niet echt speciaal uit.
     

Deel Deze Pagina