Xbox 360 Algemeen [vragen / opmerkingen] Deel 6

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Magneto 360, 18 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Neen, een Arcade kan precies hetzelfde als een Elite en heeft gewoon een standaard hdmi uitgang.
    Het enige verschil zijn de harddisk en kleur.

    Dus een arcade speelt de games gewoon op 1080p af en er is geen enkel verschil wat dat betreft.
     
  2. Nooxx

    Nooxx Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een vraagje. sinds dat ik mijn xbox heb maakt die veel lawaai, het lijkt net of de disk de xbox van binnen raakt ofzo. en de ventilator blaast ook als een beer.
    Dat die disk me xbox raakt dat hoort niet zo. mijn vrienden hun xbox makt amper geluid.
    wat kan dit zijn?
     
  3. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Sommige (de nieuwere) xboxen maken gebruiken van andere hardware componenten die stiller zijn. Is jouw xbox 360 reeds oud? Is er voldoende verluchting, en staat hij (stabiel) rechtop, of liggend? Anders moet je'm eens proberen neer te leggen.
    Als hij in een kast staat eventueel eens voelen of er genoeg luchtdoorstroming is en het niet te warm wordt achterin.

    Maar als je echt merkt dat er schade komt aan je discs zout je toch echt wel best beroep doen op je garantie, of als deze verlopen is overwegen een nieuwe, stillere aan te schaffen.
     
  4. Nooxx

    Nooxx Active Member

    Berichten:
    3
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn xbox is van juni 2009 ongeveer. Dus redelijk nieuw. Hij ligt op een houten plank boven de tv met voldoende verluchting.

    Ik zal hem morgen eens ergens anders neerleggen en eens goed op mijn disks kijken. Nooit echt op gelet of er schade of krassen aan is.

    Ik zal het laten weten.
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Misschien versterkt de houten plank het geluid?

    Installeer ook s wat games op de hdd, want dat scheelt nogal!
     
  6. xboxlol

    xboxlol Active Member

    Berichten:
    1.651
    Leuk Bevonden:
    40
    Heb ik ook gehad, maar ik kreeg er nooit krassen op. Ik zou eerste even kijken of dat je krassen op je discs krijgt. Zo niet, dan is het waarschijnlijk het binnenwerk van je DVD-drive. Ik had verhalen op internet gelezen dat bepaalde DVD-drives snel hun tandwielen afsleten en dan kettingzaag geluiden begon te maken.

    Hou er wel rekening mee dat er een ronde cirkel op alle discs zit ongeveer 1 cm van de binnenkant af. De discs worden zo gedrukt en dit is dus normaal. Veel mensen zien dit aan voor een kras. Verder zijn vage ronde vegen op je discs gewoon vuil en kun je er met speciale spray gewoon afhalen.


    @Ferry34,

    Ik heb hem ook op een houten kast staan en ik heb zelfs een samsung drive gehad. Nooit last van krassen.
     
  7. latino

    latino World Fineszt Gamer!

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Kzag net bij consoleshop dat de 250 gb 360 voor maar 99 euro is... best goede deal toch
     
  8. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Net mijn 360 terug ontvangen en in plaats van dat ze de mijne hebben gerepareerd, hebben ze me een "nieuwe" gegeven. Productie datum is 2009-12-18, sticker zegt 16.5A, power poort is die van je Xenon/Zephyr en natuurlijk geen HDMI. Had gehoopt dat het een Opus was, maar de power poort deed al die hoop verdwijnen :mad:. Ook is een piep klein stukje uit het chrome van de dvd-drive. Ach ja, heb er toch 2 maanden XBL bij gekregen :+.

    Ook is mijn dvd-drive ineens gefixed. Deze ging, als er geen dvd in zat, niet meer open zonder een extra duwtje. Al lijkt deze dvd-drive ook niet perfect, want als bij het open gaan tegen de helft krijgt die een soort schokt en vertraagd die. Ding maakt precies ook meer lawaai dan mijn vorige :+.
     
  9. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Mijne is nu ook bij het reparatie centrum, ben benieuwd of ik wel een hdmi xbox terug krijg, omdat ik al hdmi had. Zal wel toch? (A)
     
  10. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, je krijgt een gelijkwaardige xbox360 terug.
     
  11. Cyfax

    Cyfax Active Member

    Berichten:
    85
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu was ik al in het andere topic tot de conclusie gekomen dat het tijd wordt voor een nieuwe xbox aangezien m'n veteraan eindelijk de geest heeft gegeven.

    Nou zag ik iets terug in dit topic al een vergelijkbare vraag, al wist ik dat zowel Arcade als Elite HDMI, 1080p e.d. en in die zin dus vergelijkbaar zijn. Maar tijdens het rond surfen zag ik ook dat er hardware verschillen zijn per xbox(moederboard, dvd-drive e.d.), en ik vroeg me af of het in die zin nog echt een merkbaar verschil maakt welke vd 2 (al wisselt het meen ik ook binnen de soort per xbox) ik zou kopen?

    Ik heb dus al een oude xbox, 2 controllers en een HDD(ik meen 60 gig oid, niet vreselijk groot maar groot zat in principe) dus daar ligt de noodzaak ook niet echt (elite in het zwart ziet er wel wat leuker uit naast de zwarte ps3 en een voornamelijk zwarte tv :+)

    Maar wat raden jullie aan? Het verschil ligt op +- 100-150e zo te zien en ik vraag me af of ik goedkoper moet gaan voor de Arcade, of duurder en evt. beter voor een Elite :)?

    Repareren lijkt me een beetje zonde aangezien ik geen HDMI op m'n oude xbox heb. (en geen garantie dus het verschil tussen nieuw en gerepareerde oude wordt dan vast niet heel groot)

    Cheers,
     
    Laatst bewerkt: 29 mrt 2010
  12. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Elite is meer voor de kleur, als je al een HDD waarmee je tevreden bent en 2 controllers zou ik gewoon een arcade met HDMI kopen.

    Mijn Xbox is ook aan vervanging toe, maakt echt een takke herrie als ik hem opstart en hij een DVD wilt lezen. Damn.
    Enige punt is dat ik ff een RROD moet veroorzaken, zodat ik meteen een nieuwe Xbox krijg.

    Gemiddelde tijd dat iemand zijn Xbox verstuurd en vervolgens terug krijgt is rond de 7 dagen toch ?
     
  13. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Nou het lijkt er niet op dat je er echt op vooruit bent gegaan. =(
    Ik was echt enorm blij dat ik mijn eigen terug heb gekregen, en niet een aftands ding van een ander waarvan je niet weet hoe er mee om is gegaan.
     
  14. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Dat is de adviesprijs hoor. ;)
     
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Als je daarna de headset in de controller klikt, moeten de stemmen verdwijnen.



    -------------------

    Vreemd: kreeg vanochtend bij t aanzetten van mn xboxeen melding dat content vanaf xboxlive tijdelijk niet beschikbaar was?

    Live zèlf deed t wel gewoon. Hadden jullie dit ook?
    Vanmiddag kreeg ik deze melding niet.
     
    Laatst bewerkt: 30 mrt 2010
  16. sblikman

    sblikman Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    resume bij films staat er niet meer bij

    hoi
    heb een vraagje, heb een nieuwe xbox360
    nu staat er bij films die ik op een externe hd heb
    alleen nog maar restart en geen resume meer
    weet iemand hoe ik dat kan veranderen
    beetje lastig zo
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    heb je de hdd continu aangesloten op je xbox . alleen dan kan je namelijk resumen
     
  18. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Kun je ook zien hoe lang je gemiddeld met een opgeladen batterij doet? Ik heb het idee dat mn accu van mn controller steeds sneller leeggaat, maar dat zou wel een beetje snel zijn na 2 jaar. Helemaal omdat ik hem nooit oplaad voordat ie bijna leeg is. :{

    Of ik game een stuk meer natuurlijk, maar voor mn gevoel niet. :x
     
  19. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Als je kwaliteit oplaadbare batterijen koopt kan je wel een paar weken doen met batterijen voor je nieuwe hoeft te kopen. En als je dan een quick charger erbij koopt zijn ze zo weer vol! Bijvoorbeeld die GP powerbank producten, met 2700MAh batterijen erbij.
     
  20. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Ik heb een accu, ben al heel snel van de batterijen afgestapt omdat die niet meer aan te slepen waren. :p
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina