Mafia II

Discussie in 'Algemeen' gestart door AgentSmith, 21 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Jouw probleem is dat je VERWACHT dat GTA een FUN game zou moeten zijn, en dat Mafia 2 dat zou moeten zijn.

Dat zijn het niet.

Het zijn gewoon games die uitgaan van de kracht van het verhaal en een geloofwaardige omgeving, en wanneer je daarin mee kunt gaan, zijn het fantastische games, en wanneer je alleen maar wilt lopen kloten, dan zullen ze je ongetwijfeld tegenvallen en kun je beter voor Just Cause 2 en/of Saints Row 2 gaan.

2. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, Mafia I was ook geen fun sand box game, het is een sand box game waarin het verhaal de boventoon voert en waarbij de sfeer bepalend is voor de charme van de game.

Als je een fun sand box game wilt spelen kies je toch voor Just Cause 2?

Sowieso, als je Mafia I niet gespeeld hebt, begin daar maar gewoon aan..

3. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Tuurlijk zou je verwachten dat GTA IV een fungame zou worden, als je zo naar GTA San Andreas/Vice City keek _O_

4. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Maar als je ook maar een beetje verdiepte in IV voordat ie uitkwam wist je dat het geen SA/VC zou worden. Daarom is het voor veel mensen ook een teleurstelling geworden, ze verwachte een SA/VC terwijl IV dat niet is.

5. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Ik heb me dan ook niet verdiept in GTA IV, wist toch al op de één of andere manier dat hij tegen ging vallen. 8)

Mafia I heb ik hier ergens liggen (voor de PC) vond het vroeger niet zoveel aan, weet ook bijna zeker dat ik Mafia II ook niet echt geweldig ga vinden, dus ik probeer hem eerst maar bij een vriend uit en zie dan wel of ik hem koop.

6. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Lijkt me duidelijk. Kutgames. :+

Maar is het zo verkeerd dat ik toch wel verwacht dat een sandbox game (een genre wat toch redelijk bekend is om het feit dat je kunt doen en laten wat je wilt) tenminste een béétje fun wordt? Hoeft niet gelijk Just Cause 2 manier van fun te zijn, maar iig meer dan dit. Zelfs in GTA had je nog *iets* van fun.

Voor mij slaat Mafia een beetje te ver door naar de realistische kant. Door dit soort beperkingen kun je niet meer doen en laten wat je wilt. Wat is dan nog het nut dat het een sandbox game is? Doodgaan als je te hard crasht in een sandbox game. Je aan de verkeersregels houden? Geniaal idee! :emo: Wacht, je moet zeker ook tanken? Misschien als je iets wilt kopen ook nog een uur in de rij staan? Te hard tegen een tafel aanlopen en een blessure aan je been en daardoor langzamer lopen?
    Want dat is realistisch. O-) En niet fun, want dat hoort blijkbaar bij Mafia

Er zijn zo te zien mensen die daar van houden, maar dat is voor mij niet waarom ik een sanbox game wil. Dan kun je het net zo goed lineair houden als je voor zo een dingetjes al zo streng bestraft wordt. ;)

Ik wacht de reviews nog wel even af. Zoals gezegd; de setting trekt me wel heel erg.

7. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Ik vind het weer eens wat anders, vind het juist tof dat het realistisch is met het tanken, de verkeers regels enzovoort. Prima!

8. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan het realisme juist erg waarderen.. games zoals just cause en saints row speel ik ook met plezier, maar een serieuzere en realistischer setting trekt me toch net wat meer.

Zolang ze maar de stijl en setting van mafia 1 aanhouden (wat ze blijkbaar doen nu) is het goed.. zou ook zonde zijn als je in een mafia game in 1 keer kon basejumpen of met tanks rond kan rijden.. dat is geen mafia.

9. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Nee, want dan speel je niet meer in een stad en heb je lineaire levels.

En juist als het realistisch is moet het toch sandbox zijn? Ik bedoel, ik hoop voor jou dat jouw leven toch niet lineair is? :+

10. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Zeikerd. Dat is juist wat Mafia Mafia maakt. Ga Mafia 1 eens snel spelen!

11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Doe maar niet, want hij is die geniaalheid niet waard. ;)

12. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    De game is mijn geniaalheid niet waard. :+

Met al deze strenge regels heeft de stad voor mij geen meerwaarde meer. ;) Dan hadden ze het voor mij net zo goed lineair kunnen maken.

Smaken verschillen, laten we het daar maar op houden. Je bent een te fanatieke Mafia fan, dus hoewel ik gelijk heb zul je mij nooit gelijk geven. :cool:

Laatst bewerkt: 6 apr 2010
  13. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Tof! Je auto kunnen repareren wanneer die kapot is is echt handig, veel beter dan een telefoon gta 4 glitch imo.

14. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Uit de previews en eerste reviews kon je al opmaken dat het minder mogelijkheden zou hebben als San Andreas.

Ik zeg ook niet dat ik niet graag gewoon zoveel mogelijk mogelijkheden zou hebben in een game, maar als een game bewust kiest om het iets minder 'lOlzzz' (!) te maken ivm het verhaal en de persoonlijkheid van de hoofdpersoon, dan is dat nou eenmaal zo.

Ik vond GTA4 fantastisch voor wat het was. Had het nog 'leuker' kunnen zijn door er extra spul in te gooien!? Tuurlijk. Er zaten zaken in die beter hadden gekund, en ik vond het persoonlijk jammer dat het niet wat bloederiger/gewelddadiger was, en zo zijn er nog wel meer zaken waarvan ik het hammer vond dat ze er niet inzaten.

Uiteindelijk maakt het me niet zo veel uit. GTA4 was een (voor mij) briljante game. Ik heb de uitbreidingen nog niet gespeeld, maar als het goed is hebben die (en dan vooral de laatste) dus wel heel erg die fun-factor.

Mafia 2 weet ik nog niet wat ik daar van ga vinden. Previews en videos zien er aardig uit. Setting spreekt me ook wel aan. Ik wacht rustig de reviews af. Misschien is het idd te eentonig, serieus, en te lineair. Dat kan ik nu nog niet beoordelen.

Momenteel zit ik echter met volle smacht op Red Dead Redemption te wachten \o/

15. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    dat doe ik al vele maanden! ;)

16. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Wij allemaal. :+

17. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik snap niet waarom mensen blijven zeggen dat deze veel beter dan GTA IV zal worden. Het is gewoon afwachten hoe de game uiteindelijk zal zijn, ik hoop dat ie verdomd cool is, klaar. Maar om nu te gaan zeggen met zoveel zekerheid dat ie sowieso over GTA IV zal walsen, is onzin...en waarom moet dat ook perse? :) Hoeft voor mij helemaal niet, ik waardeer beide games. Ik weet bijna wel zeker dat Mafia II niet de aandahct aan details zal hebben die GTA IV hebt. Want dat is iets wat ik blijf waarderen in GTA IV.

18. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Ook al omdat ze in de 50's nog geen gsm hadden ;)

19. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856

Kut taal :lol:

Laatst bewerkt: 11 apr 2010
  20. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Wat Maffia en GTA vooral gemeen hebben is het Sandbox idee icm veel wapens. Maar hier houdt alles ook op. Verschillende games voor verschillende soorten gameplay.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina