[Algemeen] Blu-ray Hardware/Software [deel I]

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door Arjan, 10 mei 2008.

1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Dit is de theatrical version :mad:

Volgens Amazon.com zou de EE gepland staan voor 2011/2012.

2. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Wel verleidelijk die LotR blu-rays, maar ik heb al de EE versie's en om nou terug te gaan naar de bios versie zie ik niet zitten.

Ik wacht mooi op de EE's:)

Ik heb trouwens The Dark Night en The Matrix Trilogy gekocht, binnenkort maar eens kijken of het wat is op blu-ray:9

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754
    Ik lees al van een aantal mensen dat de kwaliteit van LOTR tegen valt. :eek:

4. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Het beeld ziet er imo héél goed uit! :eek: Al lijkt de beeldkwaliteit van The Fellowship of the Ring op bepaalde stukjes iets achter te blijven t.o.v. de andere twee films, maar dat kan misschien aan de nabewerking liggen. Bij de ene close-up is de textuur van de huid ontzettend gedetailleerd, terwijl het in een andere scene een zachte/wazige uitstraling heeft. Is volgens mij een bewuste keuze geweest en niet zozeer een slechte transfer. De DTS-HD track is in ieder geval waanzinnig! :D

De extra's heb ik nog niet naar gekeken, maar die staan gewoon op drie DVD's. 8) Ik denk dat het gewoon dezelfde extra's zijn als van de DVD uitgaves.

De verpakking hadden ze wel iets meer tijd aan mogen besteden. Alles zit nu in een dik Blu-ray doosje van zo'n 2 cm dik. Het was mooier geweest als ze drie normale doosjes hadden gebruikt en met de originele artwork.

Ondanks die paar puntjes is het absoluut de moeite waard! De EE is natuurlijk de beste uitgave, maar voor €55 (€69 - 20% personeelskorting van familielid) kon ik 'm niet laten liggen. :+

5. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dan vind ik ± € 70 veel geld voor de trilogie :mad:

6. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Je wordt sowieso genaaid door de retailers hier in nederland gezien de prijzen die er voor blu-rays gevraagd worden.... :{

Kijk maar eens naar Toy Story 1 & 2 blu-ray's. In nederland is de actie 2=1 van toepassing, maar dan betaal je nog 30 euro. Via Amazon.co.uk (of play.com) is de actie ook en kost het je 17 pond (~20 euro) en dan heb je ook NL audio+subs. Alleen het hoesje is engels...

LOTR trilogy is via Amazon.co.uk 40 pond (~45 euro). Het is alleen nog even afwachten of deze ook NL subs heeft.

Ik bestel gewoon zo nu en dan een lading blu-rays uit engeland. Je hebt ze dan niet op de release dag in huis, maar het scheelt wel een boel euros!

Wat trouwens helemaal frappant is, is dat bluray.com de screencaps van LOTR heeft moeten verwijderen van Warner!?! Bluray.com heeft al honderden reviews gepubliceerd met zelf gemaakt screencaps, maar uitgerekend bij LOTR moeten ze verwijderd worden? Dat is wel heel toevallig als je het mij vraagt... :x

Laatst bewerkt: 2 apr 2010
  7. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Ik haal mijn Blu-rays ook altijd van play.com o.i.d.
    Zo haal je daar The Matrix Trilogy voor +/- €20,-. Bij bol.com heb je 'm voor €70,-:emo:

Zit wel te twijfelen over die Toy Story blu-rays, ik weet dat ik die films een aantal jaren terug erg kon waarderen, maar vraag me af of ik dat nu nog steeds doe:9

8. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Zitten bij de Blu Rays bij play.com altiojd NL subs??

Staat bijna nooiit bij de beschrijving , dus ik bstel er niet vaak....

9. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Niet altijd, volgens mij alleen als het er echt bij staat.

10. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, niet altijd. Ik gebruik altijd een topic van dvd.nl

11. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Ik vind het wel jammer dat play.com geen Paypal accepteert... Anders bestelde ik daar ook wel blu ray denk ik

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Video: 3.5 :emo:

Sorry, maar dat accepteer ik echt niet bij zo'n film. IMO zijn de LOTR + Star Wars films perfect voor Blu-Ray, maar verkloten ze het hiermee weer ff. Ik wacht hoogstwaarschijnlijk toch tot de EE release (ook al wordt het 2012).

Ik accepteer gewoon niet minder dan een dikke 10 voor de video/audio van deze films.

13. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    FOTR: HDTV versie vs Blu-ray

Sommige zweren bij de HDTV versie, maar daar is t.o.v. de Blu-ray versie veel meer ruis aanwezig. :eek:

Blu-ray:

HDTV:

De Blu-ray versie heeft minder ruis maar oogt daardoor wat zachter.

Bij MM Zoetermeer lag ie trouwens voor €55,-.

14. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Vraagje;

Is Pulp Fiction nou al eens uitgebracht op Blu-Ray? :+ Meen dat ik ooit iemand er hier wel mee heb zien posten.

:)

15. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dan vraag een Creditcard aan..

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Vanavond de trilogie gekocht bij MM Hengelo voor € 45

17. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Al tijden.

Waarschijnlijk heb je de mijne gezien. Ik heb de Franse, omdat die het beste beeld/geluid heeft. Helaas heeft die wel franse subtitles die niet weg zijn te krijgen. :mad:

18. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Vandaag Toy Story 1 en 2 op besteld bij play.com
    Toch maar meedoen met de hype:9

Nu is het wachten op Lion King op blu-ray(?).

19. Boxmeer

Boxmeer El Vatso

Leuk Bevonden:
    23
    Vandaag The Boondock Saints blu ray gekocht. Wacht nu alleen nog op Finding Nemo en Saving Private Ryan.

20. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Hoe is de kwaliteit van the bs?
    Ik heb het idee dat het zo'n klote dfw uitgave is...

Laatst bewerkt: 16 apr 2010

Deel Deze Pagina