1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Griekse tekst in Word 2003/2007

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Kaasstengel, 8 apr 2010.

  1. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo luitjes :) .

    Ik wil in een verslag van mij een Griekse tekst zetten. De tekst die ik wil staat in een pdf-file dus ik dacht dat ik lekker ctrl+c en ctrl+v kon doen maar niets is minder waar. Als ik bovenstaande actie heb uitgevoerd krijg ik allemaal gare poep tekentjes die absuluut niet op Grieks lijken.

    Hebben jullie misschien een idee hoe ik deze tekens erin krijg?

    Alvast bedankt!!!! :thumbs::thumbs:

    :b:
     
  2. dudeer82

    dudeer82 Hit-Girl

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0
    misschien helpt dit
     
  3. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat had ik dus ook al geprobeerd maar nee. De Griekse tekst is dan ook echt Grieks en als ik hem invoer krijg ik zoiets:

    \°ìåêÀîäòåéá ðÞìé÷ ÿŸëéóôáé, \°ìåêÀîäòïù ‰ðñîùμï÷. ëád šäïêåî áŽôÿ‡ • ø‡òï÷ ëÀììéóôï÷ ëôÝóáé ‰î
    áŽôÿ‡ ðeììéî ëád çåîÛóõáé iî åŽäá
     
  4. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Dan zal je de Griekse tekens niet geïnstalleerd hebben misschien?


    Als je Grieks wilt typen in Word (of een andere tekstverwerker onder Windows) dan heb je 3 mogelijkheden:
    1. “Gewoon” maar omslachtig. Menu “Invoegen” kies “Symbool” zoek naar de letter die je wilt hebben, klik weer op “invoegen” en dan op “sluiten”. 4 handelingen voor één letter. En alleen “kale” letters, zonder accenten etc. Geschikt voor wiskunde en zo....
    2. Omslachtig, maar compleet. In het lettertype “Palatino Linotype” kun je ook Griekse letters kiezen waar al een accent, een spiritus en een iota subscriptum bijzit. Dit lettertype zit standaard in de nieuwste versies van Windows XP. Maar het blijft één voor één priegelen.

    3. Compleet en simpel. Je installeert het lettertype SP Ionic, en klaar is Kees. Als je wilt wisselen tussen Grieks en Nederlands, verander je gewoon “Times New Roman” in “SP IONIC” en van af dat moment verschijnt de a als α (alpha) op je scherm. Wil je er een spiritus op, gewoon haakje openen ( <spiritus lenis> of haakje sluiten <spiritus asper> etc.


    Wat moet je daarvoor doen?

    1. Je opent internet explorer.

    2. Je klikt op
    http://rosetta.reltech.org/TC/fonts/windows/SPIONIC_.TTF

    3. Je slaat dit bestand op je harde schijf op in: C:\WINDOWS\FONTS

    4. Je start je computer opnieuw op.

    5. In Word kies je het lettertype ΣΠΙονιξ (dat is: SP Ionic in Griekse letters)

    6. Wil je weer terug naar gewone letters? Kies gewoon een ander lettertype.
     
  5. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Is Symbol niet gewoon een Grieks lettertype?
     
  6. Kaasstengel

    Kaasstengel Never, ever give up!

    Berichten:
    502
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet een tekst uit een pdf-bestandje kopieëren in een word bestand. Als ik het kopieër komt er iets onzinnigs te staan en de vertaling over typen heeft geen zin want dat is Nederlands in Griekse symbolen.

    Inmiddels heb ik de oplossing gevonden!

    Bedankt jongens!
     
  7. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Gewoon printscreen en pasten als plaatje :+. (maar dat was ook je oplossing?)
     

Deel Deze Pagina