Dragon Age: Origins [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Yellow 13, 16 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.763
    @ DulleNL: Broodmother al gehad bij die missie van de Dwergen? Zo niet: Dan veel succes!!! :emo::+

2. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Die Landsmeet zit eraan te komen, Maar goed dat ik het nog niet heb gedaan. :p

Ik ben nu level 17, maar ik kreeg niet veel health van de draak af. Misschien komt dat ook doordat ik Morrigan niet mee mag nemen want ze is nogal cruciaal in mijn plannen. :9 We waren zonder haar in no-time dood. Straks iig maar eens nog een poging wagen aangezien je zegt dat het vanaf level 14 mogelijk zou moeten zijn.

Ik speel altijd eigenlijk met de 'beginparty'. Het werkt prima, en hun tactics / skills / talents / armor en wapens heb ik allemaal zelf samengesteld, dus daar ben ik iig allemaal bekend mee.

Ikke. (Warrior ; Dwerg)
    Leliana (Rogue)
    Alistair (Templar / Warrior)
    Morrigan (Mage)

Morrigan laat ik altijd op de achtergrond blijven zodat ze ook de tijd heeft om mijn party te healen. Misschien die taak door Wynne laten overnemen, en dan maar vaak genoeg proberen...

Ik moet trouwens voor 1 skill bij Morrigan nog uitvinden hoe ik dat in een tactic kan veranderen. Die waarbij ze unconscious party members kan reviven (Revival). Ik zie daar geen geschikte tactic voor.
    If: Ally en dan zit ik vast. Er is geen 'unconscious' of Health 0% optie.
    Weet je/iemand toevallig welke optie ik daarvoor moet kiezen? Het is een beetje onhandig om steeds handmatig naar haar te switchen op zo een moment.

Ook maar snel zorgen dat ik meer Tactic Slots krijg; er is meer wat ik haar wil laten doen dan wat ik haar kán laten doen. :p
    Yup. Die viel best mee. In 1 keer gehaald. :cool:

Wel jammer dat mijn profielpagina het niet doet. :mad:
    http://social.bioware.com/playerprofile.php?sku=dragonage1_xbox&nid=2251549650

Het enige wat klopt is mijn Stats (Herioc Stats liggen een beetje achter, maar het valt mee)) en mijn uitrusting. Voor de rest ligt het hopeloos achter.

3. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Ligt er aan; Is ze friendly 100% of echt adore/love 100%? Er zijn veel mensen die een verkeerde optie bij haar hadden gekozen waardoor de romance met haar vervalt.

Maar volgens mij was er nog wel een manier om dat te fixen. Maar dat zul je even moeten opzoeken :) .

4. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Hoe zie ik dat? :p Ik kijk gewoon naar dat balkje onderaan, en dat ding kan niet voller.

5. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Kun je er niet over met je cursor ofzo?

Mjah, ik speel het op de pc en daar kan ik de cursor erover plaatsen waardoor er komt te staan; hate/adore/love/friendly/warm etc. Weet niet precies hoe dat zit op de x360.

6. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    De romance met Leliane is gebugged. Je moet d'r eerst dissen en dan wil ze weer. Zie hier: http://dragonage.wikia.com/wiki/Bugs

Revival kan je niet in tactics zetten. Kwestie van goed kijken waar je team mate ligt en dan manueel casten.

Voor die draak: stack potions. Zet tactics op <xx% health: use potions. Koop een paar van die greater warmth balms. Gebruik dat +10 dragon damage zwaard uit de Mage tower. Gebruik slow runes op je melee (dual wield chars). Spreid je ranged characters zodat ze niet door dezelfde range aanvallen geraakt worden. Gebruik Group heal constant. Gebruik Telekinetic weapons.

Niet alles hoeft natuurlijk, maar dat soort dingen helpen wel. Eerste keer dat je dat beest verslaat is verreweg het leukst.

7. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Kleine aanpassing. De vijanden worden gelevelt naar het moment dat je met hun in aanraking komt. Dus stel dat er ergens een mob is die je niet kan verslaan, keer later terug en zij blijven op het level waar je hen de eerste keer op tegen kwam. Dit geld alleen voor boss characters geloof ik, die zo'n oranje / geel levensbalkje hebben.

8. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Oh, dat wist ik niet. Kan me overigens geen enkel deel in het spel voorstellen waar je dat zou willen gebruiken.

Het spel is best pittig, vooral de eerste playthrough, maar zó moeilijk is het nu ook weer niet.

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Mooi dat je hem gehaald hebt. Mij kostte het over 2 chars zeker 10 pogingen, zoniet meer.

De truc is je DPS of de armor van jou en je party members. Je moet Morrigan dus ook nooit blijvend in haar begin outfit houden.

Bij mij bleef uiteindelijk iedereen leven, bij jou ook?

10. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Klopt. Hoewel, heb Origins ook en de eerste 'random' (ahum :+ ) encounter die ik tegen kwam ben ik drie keer doodgegaan.
    Heb ook maar drie party members. Mis die dame van het begin.

Had wat haast dus het gesprek in het fort, nadat je de vijanden verdreven hebt, gewoon doorgeklikt. Is zij nu weg?

11. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Je bedoelt Awakenings?

Inderdaad, ze overleefde de Joining niet.

12. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Ja, bedoelde Awakenings. En oké, weet ik dat ook weer.

13. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Wat is dit toch soms een kutgame. :+ Van de ene kant heerlijk die vrijheid in beslissingen die je hebt, maar aan de andere kant niet echt geschikt voor een twijfelachtig persoon als mij. :p

Iedere keer een uur naar het scherm staren ('WTF, waarom vragen jullie dit aan mij? Beslis zelf ook eens wat!'), en uiteindelijk van ellende maar een keuze maken.
    Ik hoop niet dat ze écht invloed hebben op de gameplay. O-)

Gisteren de Landsmeet gehad.
    Alistair verkozen tot koning. Ik weet wel dat hij dat niet wilde, maar Anora is een leugenachtig persoon. Moeten we niet hebben. ;)
    Ik probeerde hun ook nog over te halen om te trouwen, maar helaas... Mijn Persuasion stats zullen wel niet hoog genoeg zijn.

Loghain is dood (gemakkelijkste boss battle tot nu toe... dat 1 v 1 gevecht).
    Ik wilde hem eigenlijk de Joining laten doen, maar Alistair wilde hem een kopje kleiner maken. Aangezien hij de koning is maar naar hem geluisterd.
    Wedden dat er Alistair disapproves -300 had komen te staan als ik hem had laten leven, maar nu hij zijn zin heeft gekregen kwam er niet eens Alistair approves +1 te staan.
    Die gast is lastig tevreden te houden. :mad: En geen enkele winkel heeft nog gifts. (de winkels hebben sowieso niks meer wat ik wil. Healt Poultices ; backpack uitbreidingen etc.)

Gezien de titel van de de nieuwe quest (Final Battle oid) denk ik dat de game op zijn einde loopt. Qua aantal uren niet vreselijk verassend, maar qua stats wel.
    Ik zou maar 80% van de wereld hebben ontdekt (ik onderzoek ieder klein hoekje + ga overal naartoe), en de game zou maar ~45% complete zijn. Op dit moment staan er nog maar een stuk of 5 sidequests open + die mainquest. Ik praat letterlijk met iedereen dus voor mijn gevoel heb ik alle sidequests aangenomen die er te vinden zijn. Dan ligt dat dat percentage voor mijn gevoel wel erg laag.

De 2 draken btw verslagen en Leliana met veel moeite en een hoop gedoe het bed ingelokt. Ondertussen had Zevran ook een oogje op me. 8)

14. Ruben III

Ruben III Rando

Leuk Bevonden:
    23
    Ha, klinkt ongeveer als mijn eerste playthrough. Altijd de leukste!

Als je Loghain laat leven, dan vertrekt Alistair of hij wordt zelfs gekilled.

15. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    :eek: Goede keuze gemaakt dus.

16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Wie zegt dat hij de joining zou overleven als je die keuze had gemaakt. ;)

17. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Ik :+

18. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    Dan had ik dat liever gezien. Ik ben wel iemand van vergeten en vergeven. Bovendien heb ik altijd gedacht dat dit personage onder invloed was ofzo. In Nederland word je dan ontoerekeningsvatbaar verklaard en krijg je TBS. In games hoor je dan gewoon mensen te vergeven. Had het wel gedaan als ik de keuze had, Alistair is gewoon een mietje en heb de bad guys in DA O altijd wel gemogen. Als je dan zo'n kans krijgt, dan vind ik dat die gewoon moet blijven leven. ;):9

19. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    He, hoe irritant. :p Ik wilde eerst even alle sidequests afronden voor ik verder zou gaan, maar 2 zijn geglitched ofzo.

Wounded in the Forest.
    De eerste keer dat ik die elf tegenkwam kon ik niet kiezen, en heb ik hem laten liggen om er later op terug te komen. Kan hem alleen niet meer vinden. Volgens mij is ie weg.
    Hij is iig niet hier, en ik krijg ook geen marker op mijn map.

Verdorie. :mad:

Back Alley Justice
    Lekker dan. =(

Nu nog voor The Mages Collective de laatste Banastor Scroll vinden, en alle sidequests zijn voltooid. \o/ (en dan zal ik waarschijnlijk nog steeds onder 50% completion zitten. 8))

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.763
    @ DulleNL: Volgens mij is er niet een completion achievement, dus zo belangrijk is het nu ook weer niet of wel? ;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina