[Algemeen] Mass Effect 2 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fiasco, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.238
    Leuk Bevonden:
    4.756
    Horse Armor Oblivion?! :+
     
  2. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Horse armor oblivion was geweldig!!!! ze hadden echter ook deadra armor erin moeten doen!
     
  3. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Net issue 4 gezien van Mass Effect Redemption, wat meer van verwacht maar wel leuk om te zien. Voor de geintresseerde:

    [​IMG]

    Heb je wel CDisplayEx nodig om het te zien.

    /Mod Geen downloadlinks plaatsen naar dingen waar copyright rechten op staan - Pegas
     
  4. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    ik vroeg me af, hoe is MA2 ten opzichte van deel 1?
    ik vond deel 1 helemaal niks.. ik had geen flauw idee waar ik heen moest

    is deel 2 wat anders? de weg makkelijker te vinden? is het een aanrader?
     
  5. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.238
    Leuk Bevonden:
    4.756
    Mass Effect 2 is meer een Gears of War geworden. Je vind nog steeds op dezelfde manier je weg in deze serie, maar dat is bij RPG's gebruikelijk. Helaas komt daar dan ook een einde aan het RPG verhaal. Mass Effect 2 bevat zo weinig RPG elementen dat je het gerust alleen maar een simpele shooter kunt noemen. Voor de rest wel een die stukken sneller speelt dan zijn voorganger en een redelijk verhaal heeft. Keuzes hebben iets meer gevolgen, zeker als je een save van het eerste deel importeert. Je kunt met minstens 3 personages de lakens delen, afhankelijk van je geslacht. Ik geef de voorkeur aan Tali. Voor de rest is het een kwestie van even uit proberen en misschien heeft de bazaar wel een koopje voor je. :thumbs:
     
  6. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    dus ME2 is wat linear-er geworden??

    Moet je nog veel zoeken waar je heen gaat ? of wijst de weg zich vanzelf een beetje en is het meer een shooter geworden?
     
  7. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.238
    Leuk Bevonden:
    4.756
    De weg wijst zich een stuk beter dan in deel I. Dit komt ook omdat op de Galaxy map nu staat aangegeven waar je heen moet. Denk er wel aan van tijd tot tijd bij te tanken, anders word je automatisch naar een tankstation gestuurd.

    Ja, de game is meer Lineair geworden, maar dat was deel I ook al grotendeels.

    Persoonlijk vond ik deel I een stukje beter, ondanks alle fouten.

    Ik kan je deze game van harte aanraden, maar het is niet zoals zijn voorganger een die je meer dan 10x uitspeelt. :b:
     
  8. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    Ma1 ben ik mee gestopt omdat ik de weg maar niet kon vinfden

    zou deze game dan wel wat voor mij zijn?

    ben wel een grote rpg liefhebber
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.238
    Leuk Bevonden:
    4.756
    Vergeet niet dat het bijna geen RPG meer is, maar gewoon een hele toffe shooter met RPG elementen en goede gesprekken.

    In Mass Effect 2 vind je heus wel de weg, vooral als je in de Normandy II bent. Het staat bijna allemaal aangegeven waar je heen moet.

    Zoeken is ook net als ''oefening baart kunst.'' :thumbs:
     
  10. Hachi

    Hachi Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan lees je de Journal waarschijnlijk niet, want met deel 1 is het ook heel makkelijk om uit te vinden waar je heen moet. Dus waarom deel 2 spelen als je 1 niet eens hebt uitgespeeld? Moet je voor het verhaal zeker doen. Ja, deel 2 is meer een shooter. Maar zo speelde ik 1 ook al. Ik heb niet zo veel aandacht gegeven aan de RPG aspecten.
     
  11. casper018

    casper018 Active Member

    Berichten:
    3.462
    Leuk Bevonden:
    5
    ga ik het verhaal van MA2 snappen als MA 1 niks voor mij is?
     
  12. Sander H

    Sander H Active Member

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook met deel 2 begonnen en het viel me reuze mee wat het verhaal betreft. Af en toe word er verwezen naar gebeurtenissen/personages uit deel 1 maar het is in mijn ogen niet cruciaal.

    Ben zelf nu in omgekeerde volgorde aan het spelen, inmiddels een uurtje of 8 in deel 1 :9

    Ik vind trouwens niet dat je zomaar in het diepe wordt gegooid. In je journal staan je objectives en waar je die moet voltooien. In het begin in de Citadel ben ik gewoon rustig elke gedeelte gaan rondlopen, je vind vanzelf je weg er wel :)

    Daarnaast wordt op de map ook nog eens aangegeven wat je 'points of interest zijn'.
     
  13. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Als je deel 1 niks vond vind je deel 2 ook niks hoor, de veranderingen zijn niet zo heel groot dat je deel 2 opeens leuk zal gaan vinden.
     
  14. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu 34 uur op de teller staan.
    Alle teammembers zijn loyal en ik heb ontzettend veel onderzoeken gedraaid. Geloof dat ik nu alles zo'n beetje heb. Ik wil graag dat iedereen in leven blijft. Wat kan ik nog meer doen om te zorgen dat dit daadwerkelijk gebeurd?
    En Shepard moet uiteraard ook in leven blijven. :)
     
  15. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Vraagje over Jack....

    Ik heb tijdens een cutscene in Miranda's voordeel gekozen , en Jack was hier niet blij mee. Nou probeer ik nu te praten met Jack en dan zie ik twee opties links in het donkergrijs staan, die ik dus niet kan kiezen.

    ' It was lip service' ' I like you angry' . Hoe kan ik dit soort opties voor een gesprek wel beschikbaar krijgen? Met paragon of renegade kan het niet te maken hebben...want die kun je altijd wel kiezen.
     
  16. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    100% Paragon of 100% Renegade zijn dacht ik, dan zijn ze beschikbaar.
     
  17. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Shiiiiiiiiit....laat ik nou net tijdens mijn eerste playthrough gekozen hebben om zo nu en dan renegade te doen, en meerendeels verder paragon, lol. :mad:
     
  18. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Sowieso geen 100% aangezien ik met iets van 70% al die optie kon kiezen. Ik kon het namelijk ook niet laten of af en toe iemand neer te halen of door een raam te gooien :+
     
  19. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik zit op 90% en kan niet die optie bij Miranda kiezen

    Behalve dat heb ik de hele game uit gespeeld, 100% alle upgrades en fuck all te doen :/

    Gelukkig is SC verstuurd :)
     
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Je hebt nog altijd niet kunnen hokken met Miranda bedoel je? Ik vind het ook allemaal erg lang duren...ze blijft maar zeuren over het rustige moment, dat ik daar maar op moet wachten. Wanneer is dan echt dat rustige moment? Hmmmm.....vrouwen he....ahahaha.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina