Mijn (ex) vriendin is in het bezit van onze 500gb externe harde schijf. Hierop staan ongeveer alle foto's die we de afgelopen 8 jaar gemaakt hebben. Nu is hij gevallen en kan ik hem niet meer lezen. ( ik weet het, stom geen back up) Nu mijn vraag; ken je iemand, misschien jezelf of weet iemand een manier om toch de gegevens eraf te halen. Ik ben bereid ervoor te betalen omdat ik super graag mn foto's terug wil. Alvast bedankt!
Heb je al eens gegoogled? Er zijn namelijk ontzettend veel bedrijfjes die dat kunnen doen voor je (alhoewel de prijzen niet laag zijn).
Maar dat is volgens mij als de binnenkant nog intact is. Dus het per ongeluk wissen van bestanden, dan kunnen ze nog terug gehaald worden. Als die schijf kapot is dan weet ik het nog niet zo.
Ja daar heb je deels gelijk in. Maar ze zijn er wel alleen de meeste richten zich idd op softwarematige recovery. De CIA kan data halen uit harde schijven die uren in het vuur hebben gelegen en daarna nog in stukken geslagen zijn met een hamer dus geef de hoop niet op.
Het is stommer om hem te laten vallen Maar neem hier eens een kijkje: http://lmgtfy.com/?q=recover data from broken harddisk
Tel Jack Bauer: (01)555-745896 Maar even serieus, zelfs beschadigde schijven kunnen altijd (deels) gerecoverd (mooi woord ;-) worden. Zie de link van Lenny Succes!
Ik had natuurlijk ook al gegoogeld maar die prijzen van bedrijven gaan nergens over. Mijn vader heeft een x hetzelfde gehad en hij was 50 euro kwijt maar de man die dat heeft gedaan is spoorloos...
Hey Prozack! Ik heb een keer hetzelfde gehad en toen heb ik met succes de meeste data eraf kunnen halen door het programma Data Rescue 2. Ik gebruikte de Mac versie maar er blijkt ook een Windows versie te zijn. (Weet niet wat je gebruikt?) Zie hier voor deze tools: http://www.prosofteng.com/products/ Btw: Mijn computer zag de hardeschijf helemaal niet meer maar toch zag Data Rescue 2 hem wel. Het proberen waard.
Ik heb inmiddels via marktplaats iemand gevonden die het gaat proberen. Hij vraagt 1€ per gb met een max van 150€. Mocht het niet lukken hoef ik niks te betalen. Mooi aanbod lijkt me. Mocht er iemand hetzelfde probleem hebben zal ik je het emailadres doorgeven.
Probeer eerst de hdd is in de vriezer te leggen in een boterham zakje. En na een half uur eruit halen. Best kans dat deze dan weer werkt. Heb zo zelf ook wel is een hdd gefixed op mijn stage adres.
Is de HDD kapot of is de printplaat met de usb-poort overleden. Heb zelf ooit eens een IDE/SATA usb-adapter gekocht.