Venetica

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 20 dec 2008.

1. Lequero

Lequero Let It Rain

Leuk Bevonden:
    0
    Weet hoe het voelt, heb bij de release met m'n stomme kop IL-2 Sturmovik BoP gekocht. :'-(
    Bij die game zijn ze zelfs zo ver gegaan om een patch te beloven die er uiteindelijk nooit gekomen is.
    Resultaat; een zo goed als onspeelbare multiplayer, en een singleplayer die je op hogere moeilijkheidsgraden bijna niet kan spelen door de fucked up controls...

Zowel de uitgever als de ontwikkelaar hebben, behalve het bericht dat ze begonnen waren aan de sequel, nooit meer wat van zich later horen.
    Klantenbinding heet dat dan... =(

Laatst bewerkt: 15 apr 2010
  2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Don't trust the Russians. :+

Wel erg slecht trouwens dat ze deze game nog niet gepatched hebben. Heb er zelf ook bij de GM in Leeuwarden mee gestaan. Leek me opzich wel leuk, maar als ik hier alles lees is het wel heel erg slecht. |:-

3. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ja, ik heb dit echt in de laatste 10 jaar niet meer meegemaakt dat er zulke erge (gamebreaking) bugs in een spel zitten. En dan wordt het nog niet gepatched ook. Ik vraag me ook echt af hoe dit langs MS Q&A heeft kunnen komen :confused:

4. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, inderdaad Gakkie, dat vraag ik me ook af!!

Ik stel me dan meteen de vraag :
    IS DEZE GAME OOIT OOK GETEST OP MOGELIJKE BUGS??? Volgens ik denk niet! Een schande!!
    Hadden ze dan aan mij komen vragen om deze game te komen playtesten ... :p Ik zou het zelfs gratis doen, maar die idioten (dtp of MS?) vertikken dat blijkbaar .... aargrrr... !!

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Waarom noemt niemand de naam van Deck 13? 8) Die zijn toch echt de ontwikkelaars, dus de schuldige als het om bugs en gebrek aan patches gaat. ;)

In hoeverre het Microsoft's schuld is weet ik niet (misschien een beetje, maar ik heb geen idee hoe die certificatie gaat...). DTP is het uiteraard ook schuld, zij mogen wel eens wat beter opletten dat alles goed verloopt.

Echt zonde dat dit zo verlopen is. Heb er best lange tijd naar uitgekeken, en dan krijg je dit wanproduct. Niet eens slechte gameplay, maar gewoon een niet werkende game. :mad:

6. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ja, deck 13 is idd de ontwikkelaar, maar via dtp is de enege manier om je stem te laten horen helaas.

En het rotte eraan is inderdaad dat het op zich een leuke game is....

7. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Een OPROEP tot KLAGEN bij dtp:
    Wil iedereen die (al of niet) Venitica voor op de Xbox heeft en niet verder kan spelen wegens (gamebreaking) bugs op onderstaande topic massaal hun klachten neerschrijven?
    Hyperlink >> dtp Roleplaying Games ‹ Venetica ‹ Technical support [Venetica] - Bugs and Xbox 360

Alvast veel dank! Hoe meer mensen reageren, hoe beter! Misschien worden ze daar dan eindelijk eens écht wakker!
    Want veel beloven en niets geven doet de zotten in vreugde leven! :eek:

EDIT:
    hey, ik heb onlangs Venetica een tweede kans gegeven (ik had het TE snel opgegeven na het lezen van zovele "gamebreaking bugs" sommige spelers mee geconfronteerd werden!) en gek genoeg, ik ben mijn eerste bug NIET meer tegen gekomen en sindsdien geen enkele (tot hiertoe) meer!! Zalige game!
    Zelfs Nox (een belangrijke NPC!) is bij mij wél te vinden en ik vind het een machtig spel!

Mogelijk heb ik het "geluk" gehad om een Europese XBox versie te kopen die is uitgekomen NA de versie met veel bugs in??? Want op het dtp entertainment-forum is er nog iemand met ook een Europese versie heeft en die heeft wel "gamebreaking bugs"!!

Laatst bewerkt: 28 apr 2010
  8. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals je kan lezen in mijn vorige post (lees m'n "EDIT") speel ik nu volop Venetica! :)

een heerlijke game en als ik ermee start kan ik maar heel moeillijk ophouden .. verslavend dus en bij mij altijd een teken dat de game voor mij fantastisch goed is! :D

Nog iemand die Venetica wél kan spelen en wat is jou ervaring met Venetica?
    Ik vind de combat erg goed spelen! Ook een tof verhaal en leuke skills en prachtige omgevingen! Ik speel nu wel nog op de gemakkelijkste moeilijkheidsgraad. Zo begin ik altijd een game.

PS: Ik ben nu geloof ik level 16 of 17 en al tot in de "Inner City" van Venetië gekomen en tot hiertoe geen "gamebreaking bugs" tegen het lijf gelopen!

9. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Grrrrrrr, i'm jealous! Ik zou ook wel verder willen spelen. Spel had zeker potentie, maar ik heb weinig zin een 4e keer overnieuw te beginnen en dan weer tegen die bugs aan te lopen. Wel vreemd dat jij ze niet had, maarja, daarom heten ze ook bugs denk ik :)

10. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, het is wel heel gek, vind ik ook, want toen ik Venetica een tweede kans gaf had ik echt wle méér bugs verwacht! Ik liep de eerste keer gewoon vast op een dialoog met de smid die eeuwig bleef happeren! Maar zoiets heb ik ook al meermaals bij Diviinity II Ego Draconis voorgehad en is puur toevallig zo lijkt het... ? En toen ik dit had bij Venetica had ik mijn Xbox nog maar net opgezet, dus kon het zeker niet te wijten zijn aan oververhitting van de Xbox én ik had Venetica ook al meteen op de HD geïnstalleerd.

Wat zijn je gamebreaking bugs Gakkie? Kan jij Nox of Ragnar niet vinden? Hoever in de Venetica ben jij gekomen, welk level? Heb je voorbij de eerste "eindbaas" kunnen komen (die bitch moet je doden in the Twilight World!)?

11. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb dat in dit topic al meermalen verteld. In mijn eerste playthrough was Rgnar verdwenen van de binnen plaats nadat ik hem daar de eerste keer had gesproken. Ik kon toen niet de guild joinen. Toen ben ik om verder te kunnen de hooded wings gejoined en uiteindelijk moet je naar inner city en de enige manier om daar te komen is via Nox en die was dus foetsie.

In pogingen 2 en drie zo direct mogelijk gespeeld en zo direct mogelijk naar Nox toegespeeld, maar weet hetzelfde. Als ik in zijn huis kom staan daar twee monstertjes die hem aanvallen, alleen hij is NIET zichtbaar. Dan wordt er toch een conversatie gestart en daarna moet je die twee mobs doden. Daarna is Nox fietsie foetsie en kan ik dus nooit zijn trust krijgen en niet naar de inner city.

Am no fool! I know a bug when I hit one!
    Ik heb echt alles geprobeerd, fora afgestruind, etc...

12. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Forum Quirkje - 3 dubbel post 8)

13. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689

14. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689

15. Makkabeer

Makkabeer PSN: Kerkho7en

Leuk Bevonden:
    234
    Is er onderhand al wat meer bekend over de bugs waardoor je niet meer verder kan spelen en of er een patch voor komt? Heb deze game al maanden liggen, maar ben er nog niet aan begonnen door de berichten over de bugs.

16. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

voor zover ik weet : niets!

Maar ik zou toch een poging wagen Makkabeer, want het is zo dat ikzelf tot hiertoe nog geen gamebreaking bugs ben tegen het lijf gelopen in mijn Xbox versie van Venetica!

Naar ik heb gelezen op het forum van dtp zouden ze Venetica ook gaan uitbrengen op de PS3! Dat vind ik wel straf als dat waar is, want daar hebben de uitgevers wel tijd voor, maar om mensen te helpen met een degelijke patch voor de Xbox .. nope!!
    :mad:

17. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb voor een zevende keer de game gespeeld en nu met een workaround om geen gamebreaking bugs (missing npc's) tegen te komen: Alleen saven in onbelangrijke kleine ruimtes zonder NPC's. Dus wel in een room, hallway, etc, maar NIET in inner city, outer city, arsenal, etc...

Dat werkt! IK heb de game uit kunnen spelen. Overigens nog meer dan genoeg bugs tegen gekomen, waaronder twee achievements die niet unlocken, en quests die open blijven staan terwijl ze compleet zijn, door alles heen kunnen lopen, etc.

Al met al een matige game. In eerste instantie lijkt de map heel groot en lijkt er veel te exploren in Venice, maar in werkelijkheid zijn de drie stads districten behoorlijk klein en beperkt.

Ook was de game voor mij veels te makkelijk. Alle enemies zijn met min of meer dezelfde tactiek neer te leggen. De eerste boss battle is de moeilijkste van de game en ook erg frustrerend vanwege het gebruikte game mechanisme.

Ik ben der dus klaar mee :)

Voor de liefhebber, hij staat op de Bazar!

18. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi Gakkie,

dank voor de tips om mogelijk gamebreaking bugs te kunnen ontlopen!
    Ik hoop dat ik die niet tegen het lijf loop, want ik heb al meer dan eens gesaved in de inner city enz ... !

Ik heb al een hele tijd niet meer Venetica gespeeld ... ben alleen af en toe nog met D2 Ego Draconis bezig. In de zomerperiode game in zowieso al veel minder ... ga ik meer fietsen enz ... ;)
    Venetica is inderdaad niet erg moeilijk te noemen. Toch vind ik het een leuke game, jammer van de bugs!

Laatst bewerkt: 6 jul 2010
  19. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.721
    Wat een kutgame is het dan, zeg. 8)

20. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb dan ook behoorlijk wat gevloekt tijdens deze game.. zeker toen ik nog geen workaround had gevonden. Heb ook veel gepost op de officiele forums, maar daar komt weinig reactie op...

Ik zal zeer voorzichtig zijn bij toekomstige dtp games. Ben alleen bang dat arcania ook door henwordt uitgegeven....

Deel Deze Pagina