1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Games muziek

Discussie in 'Algemeen' gestart door MetalSonic, 15 apr 2010.

  1. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0

    [​IMG]

    [gb]Games muziek[/gb]
    Het voor mij inmiddels duidelijk ondergeschoven kindje in de games industrie is de muziek van videogames. Waar het in de eerste jaren van de Power Unlimited nog normaal was dat de muziek van een spel ook een cijfer kreeg is het nu een gedeelte van een spel dat soms niet eens wordt besproken. Tuurlijk, bij een spel als Fable 2 waarbij de makers ook duidelijk aangeven hoeveel tijd ze er in hebben gestoken komt het even naar voren. Maar bij vele andere spellen is dat niet het geval. De muziek van videogames kan voor mij soms zo belangrijk zijn dat ik een spel daarom goed of slecht vind. Van Final Fantasy X heb ik bijvoorbeeld al enorm genoten door de soundtrack. En op de SNES speelde ik een spel soms alleen maar uit om het ending theme te horen.

    Goede games muziek van vroeger




    Super Mario World
    Dit nummer komt bij mij snel naar boven als ik aan dit spel denk. Het mooie van zo'n nummer is ook dat ik in mijn gedachte weer het level opnieuw doe. Ik zie mezelf al over het vuur springen en door gangetjes glijden. De castle theme is voor mij één van de beste nummers van Super Mario World. Als kind sprak het helemaal erg tot de verbeelding.




    Warcraft 2
    Dit is waarschijnlijk de eerste RTS die ik heel veel heb gespeeld en veel van heb genoten. De campaign was pittig en als je daar geen zin meer in had kon je eenvoudig zelf je levels maken. Dit is het eerste spel voor mij waarin je bezig was met een strijd tussen het humans en orcs/ good vs evil in rts vorm.




    Final Fantasy X
    Dieper dan dit gaat muziek in het algemeen niet vind ik. Ik heb het spel niet eens uitgespeeld op de Playstation 2 maar de soundtrack heb ik ontzettend vaak geluisterd. Heerlijke muziek ook om bij te ontspannen of na te denken.

    Goede games muziek van nu
    Games muziek is gedeeltelijk door het nostalgische effect erg mooi. Dit neemt niet weg dat er bij de huidige generatie games ook veel goede OST's zijn gemaakt.




    Gears of War 2
    Muziek met een hoog "fighting to save the world gehalte" wat mij goed bevalt. De singleplayer van dit spel was heerlijk en de multiplayer is in mindere mate ook wel goed. Gears of War 2 ondersteund het spel ontzettend goed met zijn sound track. Duidelijk te horen dat werknemers die vroeger de OST verzorgen van UT99 ook aan Gears of War hebben gewerkt.



    Fable 2
    Ook deze kan niet ontbreken, denk je aan een bekende "sprookjes game" dan denk je snel aan Fable 2. Los van dat het spel simpel was kon je niet ontkennen dat het een heerlijke soundtrack had.



    Castle Crashers
    Wat kan ik hierover zeggen? Beste arcade spel? Het speelt heerlijk weg, heeft een goede sfeer, heerlijke muziek en ik vraag me slechts af waar het vervolg blijft. Ook de muziek van dit spel leent zich goed om op je IPOD te zetten of op je X360. Snelle catchy muziek!


     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2010
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik <3 goede muziek in games.






    _O_

    Zometeen even meer bedenken. Zit nu midden in een potje Halo 2. :+
     
  3. RaouLioo

    RaouLioo Active Member

    Berichten:
    2.891
    Leuk Bevonden:
    1.443
    Ik ben het helemaal met je eens!
    En goede soundtrack zorgt ervoor dat je je nog beter kan inleven in het spel.

    Naar mijn mening heeft Oblivion nog altijd de beste soundtrack. Ik heb spijt dat ik dat spel heb verkocht.:'-(



     
  4. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809

    [Yt]lb6XCOtFjFU[/media]

    [Yt]GW8x8I8kA2U[/media]















    :thumbs:
     
  5. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
    Deze mag natuurlijk niet ontbreken:thumbs::

     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hoe kun je het over muziek in games hebben en niet Halo noemen! :cool:





    Andere categorie, maar kan ik zeker ook waarderen:


    Nog verder nadenken. Er is zoveel moois. :9

    edit for teh spoilers. Laptopje kan de pagina al bijna niet meer aan. :+
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2010
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    [yt]JG6DEW-PQMA[/yt]
    Na een episch einde ineens zo'n lied op je aflaten is gewoon legendarisch. Mass Effect heeft in mijn ogen dan ook één van de beste eindes die een game kan hebben.

    [yt]OLanWagsaM8[/yt]
    Hoeveel en hoelang ik soms wel niet in dat gebied stond enkel en alleen voor dat liedjes _O_. Zelda OoT (en heel de Zelda reeks) heeft vele goed liedjes, maar dit vind ik toch wel het beste. Ondertussen er is ook een orkest versie van uitgekomen (van heel de OoT soundtrack zelfs).

    [yt]uqqMUSLHFDc[/yt]
    Vanaf het moment dat ik het intro filmpje met deze muziek zag was ik verkocht aan de serie.

    [yt]6miaTf1gF4g[/yt]
    End song van MGS dat ik eigenlijk pas voor de eerste keer echt heb gehoord in MGS4. Dat liedje + level bezorgde me bijna tranen in de ogen.


    Halo Theme is ook zeer goed, desondanks ik de games niet zo goed vind :+.
     
  8. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Geen Ski Or Die ? :eek:

    SJANDÉH!

    [yt]-CJ5nGkGyjg[/yt]
     
  9. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Volgens mij is muziek helemaal niet het ondergeschoven kindje, maar is het tegenwoordig gewoon standaard dat een game ook goede muziek moet hebben die past bij de sfeer van het spel.

    Het eerste wat in me opkomt van de laatste jaren is toch wel de eerste keer dat ik de HALO tune hoorde via mijn 5.1 setup destijds. Magistraal! Laatst nog ODST gespeeld en de muziek heeft nog steeds dezelfde feel!
     
  10. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Helemaal mee eens! Muziek zet gewoon de toon van een spel stukken beter.

    Zoals op Darksiders was de muziek eigenlijk nogal matig, wat de game toch wel een beetje naar beneden haalt dan.
    Maar matige games kunnen daarin tegen stukken beter overkomen als de muziek episch is, zoals ODST etc.
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    _O_

    [yt]NYC3YtgisUU[/yt]

    Fable heeft echt fantastische muziek. Oakvale en Bowerstone, wat voegt die muziek daar veel toe. Echt <3.
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Hele leuke thread ... nog een klassieker

    Cannon Fodder

    [yt]5Fl1pCPb504[/yt]
     
  13. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809


    _O_
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2010
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [​IMG]
    [yt]1_DMa7fq93s[/yt]
    [yt]QXjeX6palSY[/yt]
    De gehele soundtrack eigenlijk.

    Op de Rare site kun je 3 Kameo Medleys gratis downloaden. :thumbs:

    [​IMG] :+



    Ik vind dat DJ Hero hier best bij mag horen, want itt Guitar Hero zijn dit allemaal originele mixes. Maar ik zal wel niks meer hiervan posten. :p De gehele soundtrack is iig (op 1 of 2 nummers na) awesome.

    *gaat verder zoeken*
     
  15. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0


    Bedankt voor de leuke reacties, veel makers hechten op zich ook waarde aan de muziek in de games maar toch. Er wordt te weinig over gepraat in bijvoorbeeld een recensie. Het gaat altijd maar over de graphix! Leuk om te zien dat iedereen zo zijn eigen favoriete muziekjes heeft:b:
     
  16. Samwise

    Samwise Kaas komt van melk

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    rayman 2 _O_





    beyond good and evil _O_

    iedereen die dit spel goed vond kent dit liedje nog :D



    batman arkham asylum


    en natuurlijk assassins creed 2



    tomb raider underworld


    en natuurlijk mw2 muziek
     
    Laatst bewerkt: 15 apr 2010
  17. Natasja27

    Natasja27 Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 15 apr 2010
  18. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.027
    Leuk Bevonden:
    5.809
  19. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ohja, Devil May Cry! Helemaal vergeten. Deel 3 had echt een hemelse (helse?) soundtrack. Gritty, hard, rauw, vies.
     
  20. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0


    Niet zo stoer als Mortal Kombat of Diablo 2 en ik moet zeggen dat ik me als kind al af en toe iets te oud vond maar toch. Wat een heerlijke platform game met lekkere feel good muziek. Leuk als je even niet bezig wilt zijn met de dagelijkse zorgen.
     

Deel Deze Pagina