Project Natal/ Kinect

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door hayabusa halo, 1 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oldsk00l

    Oldsk00l ouwe school

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    4
    project natal faalt. mn schoonvader werkt bij m$ en vertelde afgelopen week dat project natal geen zwart mensen en donkere shirts kan zien
     
  2. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Nice filmpje, ziet er goed uit. Heb er meteen een stuk meer vertrouwen in.
    Toch zie je nog wat haperingen bij haar arm bijv en toen die andere kerel erin stapte gingen er heel wat framepjes verloren :+
    Op het eind stort ook het beeld in elkaar maar dat ligt wellicht meer aan de beamer dan Natal.

    Ben benieuwd! :)


    Welke neger gaat er nou compleet in het zwart zitten? Dat ziet er niet uit man
     
  3. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Lijkt me behoorlijke bullshit.

    Oh, en:
     
  4. Dr0kz

    Dr0kz Niet?

    Berichten:
    4.743
    Leuk Bevonden:
    66
    Schoonvader Dulle werkt bij XBW en vertelde ons net dat Oldsk00l een pannekoek is.
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    beetje laat maar natal werkt via infrarood .. dus als het een V is dan kan het mogelijk niet werken .. (ivm met koelbloedigheid)

    [​IMG]
     
  6. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
    Een v? Wat bedoel je?
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  9. Maarten00

    Maarten00 Active Member

    Berichten:
    2.160
    Leuk Bevonden:
    35
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Toen was Natal nog alpha (oud filmpje). Wacht maar even af. De lag is niet minder dan move of wii (hebben ook beide lag)

    [viddler]http://www.viddler.com/player/b487e2c3/[/viddler]
     
  11. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb me laten vertellen door wat DPE-ers (developer & Platform mensen) dat lag en precisie een software ding is. Ofwel naarmate de software verbeterd zal de lag afnemen en de precisie toenemen. Op dit moment neemt Natal veranderingen van 1 cm waar, ofwel als jij je vinger laat zien en beweegt die 1 cm dan ziet hij dat. Dat lijkt onnauwkeurig, maar is al heel precies. En we hebben nog zeg een half jaar om verder te ontwikkelen en ook na de launch zal er door ontwikkeld worden. (O.a. voor de Nederlandse taal die niet op dag 1 beschikbaar zal zijn, maar wel komt)

    Zal Natal vanaf dag 1 zijn volledige belofte waarmaken? Vast niet. Zal het al vanaf dag 1 oergaaf zijn? Vast wel.

    Ik ben toevallig woensdag met een zeer belangrijke relatie van ons naar MS Parijs geweest voor een Natal demo, want zien en spelen is geloven.

    Iedereen die aanwezig was, of die nou speelde of keek naar spelers, kreeg echt een onwijs brede smile op zijn gezicht. Het is allemaal echt heel erg lachen en makkelijk om te doen. Heel aanstekelijk.

    Daarbij werd het uiteraard vergeleken met de Wii ("Graphics van de Wii maal 300") en de PS3 Move ("Dit is echt een revolutie, terwijl Sony meer van hetzelfde als de Wii biedt") Het is ook heel duidelijk dat wij oins vol richten op de doelgroep die een Wii heeft gekocht of er aan denkt te kopen. PS3 doelgroep al dan niet met Move is veel minder van belang. WIj willen de massamarkt bereieken met een laagdrempelig systeem dat tot de verbeelding spreekt. NIet met Halo Reach, Fable 3 en Gears 3, maar met Ricochet, de game dat je grote ballen moet slaan naar een blokkenmuur.

    Of je nou een fanboy bent of niet, niemand kan ontkennen dat de Move echt een regelrechte kopie is van de WiiMote met Nunchuck. Exact dezelfde game beleving. Wellicht met meer precisie, maar de gameplay mogelijkheden en onmogelijkheden zijn 100% hetzelfde.

    Wat wij bieden is echt iets helemaal nieuws. Wel in dezelfde richting als de Wii, uiteraard, maar zoals wij dat intern noemen wij leapfroggen de rest. Reageren op je gezicht en je herkennen als je de kamer inloopt. weten wat je bedoelt als je wat zegt, reageren op alles wat er maar aan je lijf hangt, armen, benen , hoofd, etc. Totale integratie met het systeem, zodat je door de blades kunt bladeren, Natal gaat echt de wereld op zijn kop zetten.

    Iedereen die ik thuis laat zien wat Natal kan (filmpjes! :b: ) slaat echt stijl achterover, terwijl als ik ze Sony's Move laat zien, denkt iedereen prompt aan de Wii.
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2010
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    hoe zit het dan met de volgende problemen:

    ben het verder met je eens dat Move niets meer is dan een Wii 2.0, maar het moet nog maar blijken of dat niet met een hele goede reden is ;)
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Waar heb je die info vandaan? Over de orientation of your wrist? Als je naar demo boven kijkt dan zie je dit namelijk wel ;)
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2010
  14. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals gezegd zijn dat software issues. De camera is niet het probleem, de software herkent nog niet alles als zodanig. Maar dat zal zeker verbeteren naarmate de software verbetert. De nauwkeurigheid is zoals ik zei 1 cm, daarmee is het eenvoudig om pols bewegingen wel te herkennen, aangezien dat volgens mij altijd om meer dan 1 cm bewegingen gaat.

    De sensoren en de microfoon zijn niet het probleem. Het probleem is dat de mogelijkheden echt onbeperkt zijn, maar worden beperkt door de software. Als je de software niet af hebt om engels te verstaan, dan zal Natal daar niet op reageren. Betekent dat het niet kan? Nee, het betekent dat het nog niet wordt ondersteund. Zelfde voor polsbewegingen.
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    beweging van de pols zie je idd, echter draaiingen (spel je dat zo? 8)) van de pols toch echt niet, de pols bklijft namelijk op dezelfde plek. Of dat moet dan weer afgeleid worden van de stand van de vingers.....

    maar goed ik ben zeer zeeeeer benieuwd naar Natal en kan niet wachten op de pre-aankondiging op de E3. Al kunnen wij die niet live zien toch?

    Maar dat weerhoudt me er niet van om kritisch te zijn. Natal komt hier toch wel. Daar kan ik als early adapter toch niks aan doen :cool:
     
  16. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar jij en ik gaan niet echt hardcore gebruikers worden van Natal, althans niet vanaf dag 1. Pas als Lionhead en Activision met hun huge Natal titles komen, die echt diep er gebruik van maken, waardoor Jan met de Wii weer afhaakt. (Ik droom van een Black & White met Natal ondersteuning)

    Ik wacht met name op Halo Reach, Fable 3 en Gears of War 3. (En Alan Wake, maar ik had het even over "de toekomst", Alan Wake is al geen toekomst meer)

    Ik vermoed ook dat de gamepers echt enorm gaat vallen over Natal tijdens E3>> net zo als ze eigenlijk deden over de Wii. Hardcore gamer titels zullen er niet zijn vermoed ik. En ongetwijfeld inderdaad allemaal gezeik over hoe onnauwkeurig het wel niet is en hoe precies de PlayStation Move wel is en uiteraard over lag en dat je dan geen call of duty kunt spelen. Ondertussen komen er dan allemaal ports van de Wii naar de Move, maar dat maakt dan niemand meer uit, want ze hebben de gamepers weer eens in de pocket.
     
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik zie met Natal dezelfde problemen als die het spel EndWar had. EndWar is een strategiespel dat je met je stem kan besturen. Dit had enkele problemen. Ten eerste is het minder nauwkeurig, omdat je met je stem minder precieze orders kan geven dan met de knoppen. Ik denk dat dit ook geld voor bewegingen met het lichaam, zeker als je een wat kleiner scherm hebt. Daarnaast is het veel vermoeiender om met je stem, of met je lichaam, een spel te besturen dat ook met de knoppen bestuurd kan worden (of waarin dat gebeurde in vorige edities, als er bijvoorbeeld een Fable 4 Natal only komt).
    De Xbox 360 gamer is denk ik veel meer op zoek naar precieze, extremen, zichzelf verbeteren, uitdagingen aangaan, records verbreken. En ik denk dat dit veel minder leuk is met Natal, dan met een controller. :9
    Aan de andere kant, als er originele, echt unieke spellen voor Natal komen, wie weet. Maar kijkend naar het huidige game-aanbod en hoe dit met Natal zou kunnen gaan werken, neh.
     
  18. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    fukking hell, you got that right.

    IK heb woensdag 3 keer 1 spelletje gedaan en was echt compleet wasted. Let wel ik ga 3 keer week anderhalf uur naar de sportschool. Maar je gebruikt echt je hele lichaam op een manier die je niet gewend bent. Bovendien wil je toch ook winnen en sta je vol adrenaline. Anyways, na afloop sta je behoorlijk te hijgen. Ligt wel aan het type games denk ik, zo heb ik niet een racegame gedaan, maar echte Wii-sports achtige games zeg maar. Zoals ricochet, maar dan anders. . . (owww, the secrets might kill me anyday now)

    O ja, Multiplayer, let wel niet online, dat kan maar heb ik niet geprobeerd, maar samen zeg maar Natal games doen a la riochet. ER zijn er zowel competitief als cooperatief. Maar dat is dus echt wel lachen. Als je beiden naar links moet, of naar rechts, of springen. Er zal wel wat kamergoed sneuvelen ben ik bang.

    En dat stomme ding neemt ook de hele tijd foto's. Sta je daar met je apegezicht en word je daar na afloop even mee geconfronteerd. Echt heel leuk, NOT!!!
     
    Laatst bewerkt: 16 apr 2010
  19. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Echt, die multiplayer die je nu beschrijft klinkt zo niveau Efteling. :+
     
  20. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    100%. Maar daarom ook Wii doelgroep, niet gamer doelgroep.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina