[Algemeen] Mass Effect 2 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Fiasco, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Ze komt vanzelf naar je toe, tegen het einde aan pas.
     
  2. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    gisterenavond begonnen met de game. DAMN wat is de nieuwe normandy mooi. Leuke veranderingen.

    Een tweetal vragen?

    Ik ben adapt maar nu las ik dat ik ergens nog de skill kan krijgen dat ik assault rifles kan gebruiken. Duurt dit lang voordat ik dat kan kiezen?

    En is er netzoals in één weer een punt waar ik niet langs moet gaan omdat de sidequesten stoppen? Wil zo veel mogelijk doen.

    En las dat ik maar zoveel punten kan krijgen om me te upgraden, Zijn de skills die je in het begin hebt alles of krijg je er nog extra bij waar je punten in kan stoppen? Las namelijk iets over een bonus power. Hoe krijg je die?
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2010
  3. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat is als je ongeveer op 2/5 van het spel zit. Het kan dus nog wel vijftien uur duren voor je daar bent aangekomen.
    Na het hoofdverhaal kan je gewoon weer verder gaan met sidequests etc. te doen. Je hoeft daaar dus niet op te letten.
    Je kan inderdaad een bonus power krijgen. Als je een loyalty-missie van een squadmate afrondt, zal die squadmate een extra power krijgen. Vervolgens kan jij die power ook gebruiken, maar die moet je wel kopen in het research-menu. Je kan de keuze van je bonuspower later nog veranderen.
     
  4. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Dit spel had ik al een tijdje liggen, maar ik had een vermoeden dat als ik eenmaal zou beginnen ik het spel niet meer neer zou kunnen leggen.

    Ik wilde dus eerst Final Fantasy 13 en God of War 3 uitspelen....

    Ik werd echter te nieuwsgierig, en wilde toch effe snel kijken.

    Foutje dus; ik wil nu niets anders meer dan ME2!!8)

    Tering, wat wordt je er toch weer ingezogen. De knipoogjes naar het eerste deel (ik speel met een imported Shepard) zijn echt geweldig!_O_

    Toch zijn er een paar puntjes waar ik nog niet aan kan wennen;
    het 'uplevel' systeem van zowel karakters als wapens. Dat vond ik in deel 1 toch fijner en duidelijker. Kan zijn dat ik nog moet wennen, dus wat vinden anderen (die verder zijn dan ik) daarvan?

    Als ik het goed begrijp krijg je dus maar 1 exemplaar van een soort wapen, en DIE moet je upgraden? Geen meerdere sniper rifles bv?


    Verder; echt super deze game. :thumbs:
    Kan niet wachten tot ik vanavond weer verder kan gamen!:b:
     
  5. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik vind het experience en level up systeem ook minder dan die van deel één. Enige voordeel van het nieuwe systeem is dat je elk punt dat je aan iets spendeert ook wel gelijk merkt i.p.v. de 'je doet 1% meer damage tegen organics' uit deel één.

    En je hebt van elke soort meerdere wapens hoor. Op sommige missies krijg of vind je af en toe een wapen. Zo zijn er van de Sniper-rifle bijvoorbeeld drie varianten (en nog een pre-order iets, maar die zit volgens mij alleen in de pc-versie).
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2010
  6. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Aha.

    Dus het is beter om te wachten met upgraden?
    Hoe zie je welk wapen beter is?

    Kan zijn dat ik erlangs kijk, maar...ik kan geen wapen-info vinden.:confused:
     
  7. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Volgens mij zijn er maar vijf assault rifles en van de rest ook rond die tijd. En éne wapen is iets beter op ene vlak dan het andere (een is goed op damage andere op mikken enz) maar alle upgrades voor assault riffles zijn voor allemaal geloof ik. Er zijn geen upgrades voor één specifiek wapen maar meer voor de klasse?

    Ik heb echter nog niet heel veel gespeeld dus kan me vergissen!

    Ik had btw precies hetzelfde. Eerst FFXIII uitspelen dan pas ME 2. Blij dat ik het gedaan heb want het is een top game!
     
  8. oeloeimanu

    oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

    Berichten:
    508
    Leuk Bevonden:
    2
    Dat klopt wel ja:) Je kan niet echt zeggen dat wapen X beter is dan wapen Y, het is meer zo dat wapen X bijvoorbeeld meer damage doet, maar ook minder snel schiet dan wapen Y. Toch zijn sommige wapens wel echt beter dan andere. Dit kan je goed zien in de volgende tabel (van gamefaqs gehaald):
    [​IMG]

    En upgrades gelden voor alle wapens in een klasse. Dus als je een shotgun-upgrade koopt, krijgen alle shotguns (zowel die van jou als die van je teamleden) een upgrade:)
     
  9. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Jemig wat een cool vervolg is dit. Las dat het voornamelijk verzameln van je allies is en dan één missie maar al de missies zijn beter dan de hoofd missies (en zeker de sidemissies op planeten) vna deel 1.

    Veel gevaderieerder en de kolonies lijken nu echt op kolonies ipv gewoon een neergezet klein zooitje gebouwen!

    Top spel. Heb net Horizon en Jacob's loyalty missie gedaan en ben benieuwd hoe het verder gaat!
     
  10. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.238
    Leuk Bevonden:
    4.756
    Bij sommigen is het wel even puzzelen hoe en wat.
    Neem bijvoorbeeld Samara.

    Voor de rest hele vette loyalty missies soms.
    Samara vond ik persoonlijk een van de betere.

    Jacob vond ik vies tegenvallen en ook Tali is zeker vet te noemen.

    Hopelijk deel je met Tali het bed. Zo onzeker dat ze is. :+
     
  11. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Herkende je jezelf in Tali ofzo dat je nu eens machtig voelde? haha geintje kerel!

    Jacob minder? vond hem eigenlijk wel cool dus ben benieuwd. Vond persoonlijk Jack saai. Vind haar ook gewoon vaag no way dat pshycho chick me mag opzoeken in bed!!! Te veel gasten voor me geweest als ik haar moet geloven!!!
     
  12. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.238
    Leuk Bevonden:
    4.756
    Deels Vegeta, en dat meen ik serieus.

    Ik zou echter wel voor Tali gaan, beste love scene van de drie.
    Miranda is ook wel cool, maar te verwachten.

    Zo goed als die van Tali is had ik niet verwacht. :thumbs:
     
  13. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Respect voor jou Yellow dat je dat gewoon even zegt!! respect!

    Maar sorry ga niet voor tali aangezien ik misschien welg ewoon trouw blijf aan Liara, ben en blijf een trouwe hond die gewoon wel overal snuffelt maar niet likt!

    Cheevo doe ik dan wel tijdens insane run!

    btw klassen zijn echt cool. Ben meestal soldier in RPG's maar ben begonnen met Adept en ga nu maar denk ik reen infiltrator maken nadat ik Kasumi heb gezien. Komt ook omdat je nu smg's hebt en vind het cool dat je gewoon wapen skills hebt die je niet kan verbeteren met stats aangezien je ze dan allemaal gebruikt (bij meeste rpg's moet je er punten in stoppen en daardoor gebruik je er maar één omdat je nog meer skills hebt!)
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2010
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.238
    Leuk Bevonden:
    4.756
    Thanx voor je post. :)

    Je kunt natuurlijk trouw blijven aan Liara. Krijg je trouwens nog een leuke verrassing als je haar weer tegen komt. Raad je wel aan je helm af te houden, anders ziet het er zo nep uit. :thumbs:
     
  15. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Vind ik hoe dan ook jammer. In deel één vond ik het altijd zo kut dat je die biker helm op had (zonder helm vond ik het nog vreemder maar als je buiten liep vond ik het echt een cool ding)

    WAs helemaal blij dat je in deel 2 zelf kon kiezen welke helm (inclusief met gasmasker) en omdat er bonus aan zat wou je er wel een equipen. Maar dan houdt hij hem op tijdens conversaties. Soms wel vreemd. Zeker tijdens het gevecht met Garrus. Jij rent over die brug (ok je schiet wat vijanden van hem dood) maar Garrus heeft je zogenaam herkend. Knap hoor met mijn recon Hood op. Zelf shepards moeder zou hem niet herkennen!!!

    Hadden ze het niet gewoon als Dragon Age kunnen doen en helm af tijdens converstaties. REst van de exra armors zien er trouwens niet uit (collectors, Ceberus, Inferno enz) Alleen Dragon armor is wel cool (zeker door de touch alsof het van een team is maar het N7 armor is gewoon beter doordat het customable is en zeker cool te kleuren is!
     
  16. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.238
    Leuk Bevonden:
    4.756
    Ik vind die van Cerberus juist wel een van de mooiere. Vond die van Dragon Age helemaal niet mooi. Dat had van mij wel als het hoesje van die game mogen zijn. Wit en rood, als een Tempelier.

    Die van Cerberus kun je tenminste nog redelijk customizen. Erg vet aangezien je dan je eigen stijl hebt. DA armor heeft dat niet en die blijf ik lelijk vinden. :D
     
  17. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké, ik ben dus een new game begonnen als Sentinel. Ik heb geen character gimporteerd, maar Jacob en Miranda hebben mij wel aan het begin van het verhaal verteld dat Kaiden dood is gegaan op Virmire. Ik dacht dat je dit soort keuzes zelf kon bepalen? Of is dit gedeeltelijk afhankelijk van je achtergrond? Ik ben Earthborn - Sole Survivor.
     
  18. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Als je geen character importeert maakt het spel gewoon enkele 'standaard' keuzes uit het vorige verhaal voor je dacht ik.
     
  19. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.238
    Leuk Bevonden:
    4.756
    Klopt! :thumbs:
     
  20. DraiMeister

    DraiMeister I am the Night

    Berichten:
    1.623
    Leuk Bevonden:
    0
    Fuck. Dat is jammer.
    Zijn ze ook niet te bepalen dmv je achtergrond? Daar krijg je toch ook Paragon en Renegade punten voor?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina