1) In principe kun je alles bewaren om te gebruiken, maar dit is wat ik doe: (ik refereer naar de symbolen in het inventory scherm) verkoop alle hamertjes/klauwen onder de 15 gil, deze zijn toch redelijk waardeloos. Hetzelfde geldt voor alle schroeven onder de 100 gil. De rest is fair game. Verder mag je alles verkopen waarin staat dat je er een premium prijs voor krijgt. Dit zijn meestal items die weinig experience aan het item geven. Katalysatoren moet je niet verkopen, ook al brengen ze veel op. Deze items worden namelijk ontzettend belangrijk bij het upgraden.
2) Helemaal wat jij wil. Ik zou eerder focussen op één rol eerst "vol" te maken en daarna voor een volgende rol gaan, maar alles een beetje upgraden is ook een strategie. Je zult merken dat het upgraden van je karakters redelijk lineair en oppervlakkig is. Uiteindelijk doet het er weinig toe welke rol je als eerste upgrade, zolang je maar gebruik maakt van die rol. Secundaire rollen moet je nog unlocken en die kosten meer experience om te upgraden. Om vijf sterren te halen is focus denk ik meer belangrijk dan het spreiden van je experience, zolang je maar de goede strategie blijft hanteren in gevechten. De meeste tegenstander respawnen toch, dus opnieuw proberen is een eitje. Dit geldt natuurlijk niet bij bosses, maar op de een of andere manier lukte het mij daar bijna altijd meteen de eerste keer meteen vijf sterren te halen met mijn Rav/Rav/Com team. Sentinels maak ik nog steeds weinig gebruik van, zelfs nu ik midden in chapter 12 ben gevorderd.
Laatst bewerkt: 18 apr 2010