Final Fantasy XIII [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    Wat modder eter al zei. Alleen dingen verkopen die voor een premium kunnen worden verkocht. Rest is zonde.

Op zich hoef je je niet druk te maken om cheevos tot chapter elf en dat is bijna aan het einde van de game.

Guide is wel relaxt. Hoop goede strategieën en waar alles ligt!

2. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    hmm, kijken bij 2e playthrough of wanneer ik echt vast komt om de guide op te pikken en opnieuw te beginnen

3. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik ben net aangekomen in Ch11, waar moet ik op letten ?

4. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    Uitkijken dat je niet tegen een Behemoth King aanloopt, want dat doet pijn :+. Gewoon een beetje grinden, questjes doen, treasures hunten, en vooral verder gaan met de story imo, je hebt later nog álle tijd om heel Gran Pulse te ownen.

5. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Je krijgt wel meer loot bij een nul sterren rank, dus je kunt altijd daar nog voor gaan. ;)

Gil komt vanzelf wel. Desnoods doe je missies en verkoop je de componenten later in het uiterste geval.

6. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Raad eens wat ik het eerste tegen kwam? :D

Lullige was dat ik hem verraste en dus gelijk staggerde en hem binnen de eerste stagger bijna dood had. Alleen daarna herstelde hij zijn volledige health (!!) en was ik binnen een paar klappen gehakt :)

Hmmm, ik krijg heel vaak niks! Ook bij 5 stars overigens. Loot systeem had veeel beter gekunt. Ik vind de exp (cp) ook aan de lage kant bij de battles ...

Ik wil nu wel een goede plek vinden om wat te grinden. CR kost nu 6k - 8k per keer :eek:

EDIT:
    Behemot King met preemptive strike en aggression (com com rav) down in 50s :D en 4000 CP.
    Ik ga hem ff farmen, ik heb hem nu in 41s :D

EDIT2:
    snif, na 4 keer krijg ik hem niet meer preemptive :mad:

Laatst bewerkt: 18 apr 2010
  7. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Je hoort gewoon een Behemoth King in 1 stagger te killen, hoor. :p

8. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Lees even erboven, dat doe ik nu ook met agression in 41s! En ik ben net in de steppes, zo groen als gras :D

Heb hem net 10 keer gekilled, hij respawned al na 20m weg te lopen! :)

9. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.723
    Je weet dat er iets verder een Behemoth King tegen een wolfbeest vecht waar je altijd preemptive haalt? :+

10. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Die single haal ik nu ook altijd preemptive en binnen de 45s dood. Net ff in 22m 80k CP gehaald :D
    Helaas is dat ook zo weer op. Gaat nu al naar de 10k per upgrade...

EDIT:
    vind het wel gaar dat bepaalde dingen onder techniques komen te staan, zoals dispelga ?!? WTF?
    Gebuikt de AI ook techniques, nee zeker ?

11. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    ik ben nu bij chapter 12, bij siren park

k vind dit wel een lekkere grindspot moet ik zeggen! wel pittige fights ertussen maar mooie CP awards en enemys die blivjen respawnen!

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.723
    Loop een paar meter door en je kan voor 80.000 tegen een Adamantoise vechten ;)

13. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Kan iemand mij het upgrade systeem uitleggen?
    Hoe weet je nu hoe je 3.0 multiplyer krijgt.
    En als je die hebt, wat moet je er dan instoppen? Kun je elk wapen tot l99 krijgen of als je het verkeerd doet maar tot lagere levels ?

14. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    Het spel begint steeds leuker te worden, maar ik krijg wel meer vragen:

Hoe weet je of je components moet bewaren of verkopen? Ik kan namelijk nog niks upgraden. Ben nu bij dat meer dat gekristalliseerd is.

En om 5 sterren te blijven halen, is het dan verstandig om elke character echt op 1 rol te laten focussen of meer spreiding?

Ik denk namelijk dat Lightning commando, Snow sentinel en Vanille afwisselen tussen medic en ravager heel goed werkt, alleen verlies ik dan tijd waardoor ik geen 5 sterren krijg

15. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    kan ik die wel verslaan krijgen ;)?

en kan je hem meerdere keren bevechten?

16. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    1) In principe kun je alles bewaren om te gebruiken, maar dit is wat ik doe: (ik refereer naar de symbolen in het inventory scherm) verkoop alle hamertjes/klauwen onder de 15 gil, deze zijn toch redelijk waardeloos. Hetzelfde geldt voor alle schroeven onder de 100 gil. De rest is fair game. Verder mag je alles verkopen waarin staat dat je er een premium prijs voor krijgt. Dit zijn meestal items die weinig experience aan het item geven. Katalysatoren moet je niet verkopen, ook al brengen ze veel op. Deze items worden namelijk ontzettend belangrijk bij het upgraden.

2) Helemaal wat jij wil. Ik zou eerder focussen op één rol eerst "vol" te maken en daarna voor een volgende rol gaan, maar alles een beetje upgraden is ook een strategie. Je zult merken dat het upgraden van je karakters redelijk lineair en oppervlakkig is. Uiteindelijk doet het er weinig toe welke rol je als eerste upgrade, zolang je maar gebruik maakt van die rol. Secundaire rollen moet je nog unlocken en die kosten meer experience om te upgraden. Om vijf sterren te halen is focus denk ik meer belangrijk dan het spreiden van je experience, zolang je maar de goede strategie blijft hanteren in gevechten. De meeste tegenstander respawnen toch, dus opnieuw proberen is een eitje. Dit geldt natuurlijk niet bij bosses, maar op de een of andere manier lukte het mij daar bijna altijd meteen de eerste keer meteen vijf sterren te halen met mijn Rav/Rav/Com team. Sentinels maak ik nog steeds weinig gebruik van, zelfs nu ik midden in chapter 12 ben gevorderd.

17. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    bigsyke: zou pas gaan upgraden aan rond level 12 te gaan upgraden want upgraden is duur, in het begin niet nodig en daarom pas echt handig als je het wapen hebt wat je volledig wilt upgraden. Kost namelijke allemaal genoeg.

Raad je echt aan de guide te kopen. Een playtrhough alle cheevos is goed te doen en je kan prima gewoon alleen de map bekijken van de guide zonder iets te lezen en dus wel alle treassure te pakken!

Gakkie: gebruik 36 sturdy bones of vibrant ooze en je hebt gelijk een 3x multiplier: --> verder alle hammerstjes zijn grote exp dingen en alle klauwtjes zijn grote multipliers!

18. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    kan ik die wel verslaan krijgen ?

en kan je hem meerdere keren bevechten?

en waar kom ikhem precies tegen? moet ik siren park eerst uitgaan *(bij dat uitroepteken) en kom ikh em dan tegen? en kan ik nadat ik hem bevochten heb nog terug naar siren park als ik dat wil?

19. Alpine

Alpine Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Als je Vanillie al Death kan dan kan je die Adamantoise makkelijk aan ;)
    En volgens mij kan je het leren als je al ver bent met Synergist.

Als je Vanille Death heeft moet je gelijk aan het begin van de battle je Eidolun summonen zodat dat beest op de grond valt en dan gelijk in zijn mode zetten en dan de Y-button drukken zodat hij zijn laatste aanval gebruikt en oprot.
    Als je Eidolin eindelijk weg is dan ga je Death spammen totdat dat beest dood is of jij en als dat gebeurt begin je weer opnieuw.

Ook is het een tip om Fang dan beter te laten worden in Saboteur en dat en Hope in Synergist zodat Fang Adamantoise debuffed en Hope jouw party buffed ;).

20. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Mja, maar hoeveel hamertjes dan en voor welk effect? 10 stuks, 20 stuks.
    Ik gebruik inderdaad die oozes een stuk of 36, en meer heeft dus geen zin? Maar van die hamertjes, hoe meer hoe beter.

Kun je elk wapen tot de max levellen op die manier. Ik zie ook niet de relatie van de exp dij bij een wep staat tot het ugraden ...

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina