Hoort waarschijnlijk niet hier, maar ik wil een UTP kabel kopen van 20 meter. Het is voor een 40mbit verbinding, maar ik heb goede hoop dat er glasvezel wordt aangelegd hier. Moet ik dan een cat 6 kabel kopen? Ik kan nergens een sluitend antwoord vinden over het verschil tussen cat5 en cat6 en of er überhaupt wel een echt verschil is.
Cat5 gaat tot maximaal 100mb Cat5e gaat tot 1000mb Cat6 gaat ook tot 1000mb De snelheden worden gegarandeerd als de kabel niet langer als 100meter is maar dat is hij in jou geval niet. Raad je aan om te kijken voor Cat5e of Cat6 aangezien het in de toekomst de internetsnelheid vast en zeker zal worden verhoogd tot boven de 100mb.
dit is met kpn premium adsl 40mbit ik zou wel willen overstappen naar upc maar ben bang voor dat knijpen wat ze doen.
Waarom moet dit nou direct onder die van mij staan Wacht maar, ik ga net zolang wachten tot ik mijn speed kan posten en de snelste van de pagina ben
EDIT: nvm, ze hebben zo'n abonnement wel. Voor maar 7,50 meer kan je wel 5x zo snel. EDIT2: Speedtestje: Als UPC nu eindelijk is dat upload probleem verhelpt zou ik zeer blij zijn...
Ik wil best wat doen hoor, als jullie vertellen hoe & wat. Gaarne via PM. Nieuwsgroepen pakte hij niet door een bepaalde routerpoort, lukte maar niet om die poort te openen.