Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Het is heel heel heel belangrijk dat de goede aansluitingen opzitten zodat je er apparatuur op kunt aansluiten. Gebruik je n xbox met hdmi dan is t prettig als er meerdere hdmi-inputs opzitten. Of in ieder geval n optische ingang omdat je de xbox ook direkt op je tv kunt aansluiten.

Gebruik je componenten dan moet er in ieder geval n optische input opzitten.

Audiodelay is prettig om beeld en geluid synchroon te laten lopen.

2. Sander H

Sander H Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even een kort vraagje;

Op de 360 heb ik mijn speakers als volgt aangesloten:

Via de audio dongle dus die er standaard bij zat + verlenging voor de 3,5mm jack aansluiting.

Weet iemand hier of er bij de PS3 goede kabels bijgeleverd worden om het op dezelfde manier aan te sluiten?

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De PS3 wordt met een standaard AV-kabel geleverd ( 1x gele tulp-stekker en 2x Rood/Wit Tulp-stekkers).

Via een tulp/cinch koppelstuk kan je jouw huidige audio-kabel blijven gebruiken.
    De analoge AV-kabel kan je tegelijk gebruiken met de HDMI-kabel !

4. Sander H

Sander H Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ah duidelijk, thx.

Ik neem aan dat dit er 1 is?:

5. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    :thumbs:

Dat ding zit nu op mijn Xbox360 VGA-kabel , maar ik kan hem ook gebruiken bij de standaard AV-kabel van de PS3.

6. Sander H

Sander H Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zat net te denken, dan kan ik eigenlijk dus ook gewoon een tweede tussenkabel (bandridge) halen die ik nu al heb, aangezien ik niet van plan ben om die kabel steeds te verwisselen van 360 naar ps3.

Edit: nee dat lukt natuurlijk niet O-)

Edit 2: Is onderstaande niet nog een betere oplossing m.b.t. kwaliteitsverschil?

Laatst bewerkt: 5 apr 2010
  7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Een betere oplossing is een audio-switch.

8. Sander H

Sander H Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt, maar ik kwam net toevallig dit tegen onder in m'n la :p:

Kan ik dus weer mee vooruit.

9. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Bij ibood.nl alleen vandaag:

de Onkyo TX-SR308 met 5.1 surroundspeakers voor iets minder dan €460 incl verzending

Merk receiver: Onkyo
    Type receiver: TX-SR308 5.1 Home Theatre Receiver met 4 HDMI 1.4 aansluitingen
    Model 2010
    Vier HDMI aansluitingen: 3 ingangen, 1 uitgang
    HDMI 1.4: ondersteunt 3D video doorgave en Audio Return Channel, Deep Color, x.v.Color, LipSync, Dolby TrueHD, DTS-HD Master Audio, DVD-Audio, Super Audio CD, Multichannel PCM en CEC
    Dolby TrueHD, DTS-HD Master, Dolby® Digital Plus, DTS-HD High-Resolution Audio™ Decoding
    Universal Port
    On Screen Display – simpel menu op je tv via HDMI

http://www.ibood.com/nl/nl/product_...ver_met_Canton_Movie_120MX_Design_Speakerset/

10. Jesapa

Jesapa Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo Iedereen,

Ik heb een probleem met het aansluiten van mijn optische kabel en hoop dat jullie me kunnen helpen. Ik heb afgelopen week mijn Logitech Z-5500 geprobeerd aan te sluiten op mijn 360. Ik ben sinds kort verhuisd en had een flink lange optische kabel nodig. Zodoende heb ik een optische kabel van HQ van 15 meter besteld. De kabel heb ik vervolgens langs de plinten geleid, en als laatste stap in de component kabel van de 360 geprobeerd te klikken. Met als gevolg, geen klik. Die kabel zit echt onwijs lafjes in de component kabel van de 360. Nu hoop ik dat jullie me een advies kunnen geven.

Dezelfde HQ kabel klikt overigens wel met alle gemak in andere apparatuur. Helpt het om een andere component kabel te kopen van een derde partij? Het liefste ga ik mijn optische kabel natuurlijk niet vervangen. Ook tapen zie ik niet zo zitten aangezien ik dezelfde kabel nog wel eens in mn mediacenter wil stoppen.

Ik hoop dat jullie wat tips of mogelijkheden voor me hebben!

Laatst bewerkt: 9 apr 2010
  11. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    en de andere kant van de kabel? :p

12. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Vanmiddag eens even in A'foort kijken voor een center speaker.
    Ik wil voor de JBL ES25C gaan, gezien deze goed bij mijn JBL ES80SE en JBL-E150 woofer zal passen. :)

Mocht ik slagen, dan post ik nog even wat pics. :)

13. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Mooie stad ;)

14. FallingDarkness

FallingDarkness Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    weet iemand misschien waar ik een beetje fatsoenlijke digitale coax kabel kan kopen?

15. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    kabeltje.com, zo simpel als dat :D

16. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    of allekabels.nl..

17. tellekampz

tellekampz Member

Leuk Bevonden:
    0
    Beste Xboxworld,

Ik heb de thread een beetje bekeken, en ben er niet helemaal uit wat mijn probleem is met mijn speakers.

Ik heb de Onkyo 5215 gekocht, dvd home cinema + versteker( dus dan kan ik speakers ook updaten en versterker enz ). Ik heb echter, als ik alleen de optische kabel in mijn versterker stop en in mijn xbox 360, dan hoor ik alleen de subwoofer.. Als ik de rode en witte draad erbij doe, dan hoor ik alleen de voorste speakers, geen center/achterste speakers. Dit is erg jammer, aangezien het voor mij een prijzig setje was en ik graag in 5.1 wil gamen enz.

Alvast bedankt voor de moeite,
    Tellekampz

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ik denk dat er iets verkeerd is met de instellingen van de optische ingang.

Kijk hiervoor even in de gebruiksaanwijzing onder Geadvanceerde Instellingen.
    Bij Digital Audio kan je de optische ingang koppelen aan een bepaalde input (bron) zoals DVD , Vcr , Sat en Game.

19. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Staan de instellingen op je xbox goed? By systeem instellingen en dan audio.

20. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Weet je zeker dat je de optische kabel in de INPUT van de Onkyo hebt gestoken en niet per ongeluk in de OUTPUT?

Zit de optische kabel er wel goed in? Probeer als dit niet help ff een andere kabel.
    In de audio opties van de xbox moet je deze op Dolby digital zetten. Dit zal je ook bij de Onkyo in moeten stellen waarschijnlijk.

De rood/witte kabels moet je niet gebruiken.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina