Final Fantasy XIII [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. casper018

casper018 Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    die death skill heb ik nog niet, kan ik em met een andere strat ook aan?

btw, die battles met juggernauts geven echt tegenvallend weinig cp!
    ze hebben fucking hoge HEalth (lage attacks trouwens) en dan maar 3400cp

2. Alpine

Alpine Active Member

Leuk Bevonden:
    5
    Nee dat kan je hem niet aan aangezien dat het enige manier nog is in het begin.
    Mijn party heeft ongeveer 17.000 HP each waar de Adamantoise me in 3-4 klappen kan doodmaken zonder te healen soms ook wel in 2x.
    Jou zou hij makkelijk in 1 klap doodmaken.

Als je Vanille Death kan dan kan je snel 40.000 CP (5-10 mins) maken en kan je kans maken op een trapezohedron (1%) of een Platinum Ingot (15%)

3. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    hmm raar. Het is niet echt een boss, maar wanneer je de tutorial over libra krijgt vecht je tegen een Behemeoth. Zowel lightning als Vanille hebben water spell en Sash heeft fire. En nog krijg ik geen 5 sterren op hem.

4. Vegeta

Vegeta capo di tutti i capi

Leuk Bevonden:
    18
    Casper 0 18: aan de andere kant op het laatst kan je hem in 1.10 dood maken zonder death! Maar dat duurt nog wel even!

Inderdaad. Meer dan 36 heeft geen nut. Want bij 36 heb je namelijk de maximale bonus van maal drie.

Vibrant ooze en studry bones zijn de meeste kost effectieve. Je gebruikt er 36 van (lage exp erbij maar hoge multiplier) ze kosten weinig en voila!

Rest van de klauwtje helpt ook wel maar dan moet je gewoon testen hoeveel. Meer dan x 3 kan niet.

Het hele upgradenis vooral trail en error dus altijd saven zodat je zo min mogelijk hoeft te gebruiken van alles om te maxen!

5. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Maar je hebt dus nooit specifieke components nodig om te upgarden, ook niet later in het spel. Het is alleen dat verschillende components verschillende exp leveren ?

6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Precies.

7. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
    Inderdaad, een snelle guide.

Zijn vier soorten componenten eigenlijk

Componenten met een klauwtje: Gebruik deze voor je begint met upgraden omdat deze de multiplier omhoog doen maar leveren weinig xp. Maximum is x 3 multiplier. Meestal zijn klauwtjes goedkoop waardoor het makkelijk is een x 3 te krijgen en dus meer te halen uit je:

Compontenten met een spijkertje of schroefje (hetzelfde maar tis hoe je het ziet): deze leveren veel xp op maar halen je multiplier omlaag. Probeer als je multiplier dus op x 3 staat zoveel mogelijk te gebruiken in een keer! Let erop dat je niet over de max level heen gaat want dat zou zonde zijn. Save dus altijd

Componenten met klauwtje of schroefje met erachter can be sold for a premium: Verkopen. Leveren weinig xp op maar netjes wat Gil:

Componenten met een edelsteentje ervoor: dit zijn zogeheten catalysatoren. Zodra een item maxed level is (ster erachter ipv level) gebrruik je een van deze om het te veranderen naar het volgende soort item. Als je soms een sterretje hebt kan je dus niet verder omdat je misschien de jusite catalysator niet hebt (elk items gebruik één catalysator, andere werken er niet op) of omdat het item al maxed is (er is geen beter versie)

Bij wapens lijkt het soms of het wapen slechter word. Zo is bijvoorbeeld de gladius van lighnting maxed bij level 26 (sterretje dus) maar als je de catalysator gebrruikt word het een wapen met een nieuwe naam die maar level 21 is bijvoorbeeld met minder strenght en magic boost. Lijkt vreemd maar vergeet niet dat het wapen eerst aan zijn max was en nu weer verder kan worden geupgrade naar een hoger level (sterretje van nieuwe wapen ligt bijvoorbeeld pas bij level 67.

8. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Thanks! Maakt het wat duidelijker! Maar "Let erop dat je niet over de max level heen gaat want dat zou zonde zijn. Save dus altijd", dat ku je toch niet echt zien. LAs ik 20x component x gebruik en daarmee maxt het level, kan ik niet zien of dat met 16x ook zo was geweest of al met 12x ...

9. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
    Inderdaad!! gewoon proberen. en kijken misschien had het met minder gelukt

10. Aegrez

Aegrez Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou, ik heb het ook te pakken. Leuk spel dat ffxiii. Steek er veel teveel tijd in :D.

Zit nu aan het begin van chapter 10 en de guide geeft aan dat het eindelijk tijd is mij te verdiepen in het upgraden van wapens. Bovenstaande reacties maken het al heel wat duidelijker, maar zit nog met een paar puntjes. Ik hoop dat een "expert" hier mij verder kan helpen. Ik wil eerst het verhaal afmaken met als groep lightning, vanille en hope zoals aangeraden in de guide.

Ik begrijp dat er een optimale manier is om te upgraden via 36 Sturdy Bones, Barbed Tails of Vibrant Oozes en daarna Ultracompact Reactors of Particle
    Accelerator te gebruiken om ze meteen naar het maximale level te krijgen. Ik heb echter op dit moment bij lange na nog niet genoeg gil hiervoor.

Mijn vragen:
    - Is het beter te wachten tot chapter 11 met upgraden om daar meteen deze methode toe te passen?
    - Wat doe ik met het materiaal wat ik nu al heb (mindere kwaliteit?). Verkopen of toch nu al gebruiken op wapens?
    - het goedkoopste lijkt mij om mij eerst te richten op 1 wapen voor elk van de 3 karakters. Is dit ook zo? Welke raden jullie aan?

Laatst bewerkt: 21 apr 2010
  11. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    1: Ja, makkelijker met heen - en weer reizen imo. Zorg dat je met Vanille Death kan casten en equip een connaisseur catalog en een collector catalog. Je kunt bij Eden een Adamantoise killen (eerst summon je je eidolon, zodat de toise valt, je haalt hem gelijk weer weg en begint Death te casten) en laten respawnen voor trapezohedrons en platinum ignots voor weapon upgrades en cash (staat ook in de guide bij level spots)
    2: weet niet precies, maar wat ik niet echt nodig bleek te hebben en ik in de wapens gemikt.
    3: Er is een Trapezohedron multiplier trick (staat ook in de guide) waarbij je er 3 kan scoren voor de prijs van 1 (wel met een fully upgraded weapon), dus ja beter eerst 1. Welke je kan kiezen om de trick uit te voeren staat er ook bij.

//edit; Zie blz. 145, & 218 t/m 220. Op 220 staat de Trapezohedron trick.

12. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
    Volgens mij raad de guide Fang aan naas thope en lightning ipv Vanille.

Fang is namelijke de beste damage dealer.

Wapens die ik heb gemaxed voor de karakters:

Lightning: Lionheart
    Fang: Taming Pole: Dragon Lance is ook een optie
    Vanille: Malboro wand (misschien is dat tweede vorm dan heet het Belladonna Wand
    Hope: Hawkeye
    Sazh: Volgens mij dureb duelers ofziets. weet niet meer precies. puur achievmeent wise
    Snow: Battle standard ofzoiets geloof ik

13. Aegrez

Aegrez Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt... die bedoelde ik ook, schreef alleen de verkeerde naam 8). Bedankt voor jullie reacties. Weet nu welke wapens ik me op moet richten. Volgens mij kan ik die death truc alleen niet zo snel gebruiken omdat dat wel erg veel CP vraagt, maar is wel iets om naartoe te werken.

14. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Eindelijk wat vrijheid. lekker wat over de steppe cruisen en allerlei monsters proberen. Ik kan er al redelijk wat aan, niet gelet op de stars natuurlijk :D

EDIT:
    Wat doet stagger lock precies? Kun je dan je enemies niet meer staggeren ????

15. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Wat een prachtige game! Vandaag eindelijk aan begonnen. Voordat ik het door had was ik 3 uur bezig!

Nu net in Chapter 2. Ik heb nu alleen nogal het gevoel dat ik in het diepe wordt gegooid. Ik weet niet hoe ik mijn characters moet gaan "speccen" (Weet de FF-Term even niet).

Iemand tips/adviezen? :)

16. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Komt vanzelf. De tutorials lopen nog behoorlijk wat uurtjes door. ;)

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ALs je het over het crystarium hebt dan maakt de eerste 10 chapters volgens mij geen bal uit, je krijgt makkelijk voor het einde van een chapter de crystarium wel helemaal vol.

qua equipment kun je kiezen om automatisch te optimaliseren voor offense/defense/balance

18. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Alright, thanks. :)

19. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    So I've heard... :+

20. Vegeta

Leuk Bevonden:
    18
    Alleen maar goed spel blijft uitbreiden en blijft verrassen. Gewoon een top spel! Maar RPG zijn niet voor iedereen weggelegd. Me zwager ook zei van ja is echt supermooie grapichs ga ik kopen en ik zei doe nou niet want waarschijnlijk is je intresse zo weg. (aangezien hij normaal alleen shooters en fifa speelt...) is niet erg ga dan ook niet zeuren!

btw stagger lock: Je hebt wel mee met de staggerbalk omhoog gooien maar als je bijvoorbeeld 500% nodig hebt om te staggeren en hij bereikt 500 dan staggered hij niet maardan blijft hij iop vijfhonderd hangen tot de andere party members aanvallen. één staggerlock wapen in je party is dus niet erg en dan het liefts op Fang TAming pole gewoon een super wapen is en lighnting en hope dan de finishing stagger kunnen doen!

Laatst bewerkt: 22 apr 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina