Formule 1

Discussie in 'Algemeen' gestart door Sognare, 7 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Helaas niet, maar hoop er wel dicht in de buurt. Game koop ik toch wel, al doe ik op moment ook weinig met Forza 3. 8)

2. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    helemaal mee eens, t is zelfs zo dat t menselijk brein 24ms nodig heeft om signaal te vertallen naar een actie/herkenning.. vandaar dat films altijd maar 24fps zijn.

zolang de frames boven de 24 zijn is t vloeiend voor iedereen. komen ze eronder, dan is er merkbare vertraging en dat is irritant. (en bij games ook nog eens zo dat je daardoor een battle/race kan verliezen omdat je niet goed/gelijk kunt reageren op de situatie)

Maar ik ben benieuwd want 30fps bij zonnig weer is een, maar is t dan ook 30fps met 12(?)man ONLINE in de regen en ook bij een botsing in diezelfde race. Want dat was wat er bv mis was met racepro.. geen dynamisch weer maar toch framedrops bij van te voren gekozen nat circuit. Iedere keer als iemand de lobby online joinde LAG=framedrop....

3. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Wat betreft het weer hoop ik juist op willkeurig weer. Regen in Bahrein zou niet echt logisch zijn, maar Maleisie twee weken later wel. Ook Melbourne heeft wel regen gekend. Regen in de kwali en zon tijdens de race. Ik zou echt graag zien dat het weer realistisch word nagemaakt.

In MP realistisch gedragend weer zou natuurlijk ook wel de bom zijn. ;)

4. Remco

Remco Guest

Is een startpost update niet handig?

5. Gallardo

Gallardo De vrolijke strijder

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien dat één van de mensen die altijd TS maken even een nieuw topic kan maken, want dit topic is toch al redelijk vol aan het worden.

6. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Kan volgens mij nog wel even voort hoor. :+

Laatst bewerkt: 16 apr 2010
  7. Martijn NL

Martijn NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net echt :+

8. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Zit ik weer in het verkeerde topic. 8)

9. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Persoonlijk heb ik ook nooit last van frame-drops. Ik zie dit gewoon niet.

Echter, dat een bioscoopfilm 24p is, komt volgens mij door een destijds technische beperking.
    En een bioscoopfilm is allesbehalve vloeiend! De 24 beeldjes per seconde zijn echt te weinig voor een scherm van die grootte.

Als je van de film zit te genieten zie je dit echt niet, maar ga maar is op de lijnen letten! Niks vloeiend. ;)

10. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    zelfs een bluray gaat niet verder als 1080p/24fps op dit moment.

Wat ik wel raar vind is het onderstaande stukje wat ik tegen kwam

Films 24fps shown at 48hz,72hz,96hz,120hz
    UK TV 25fps shown at 50hz,100hz
    US TV 30fps shown at 60hz,120hz

Vooral raar dat er verschil zit in europese en amerikaanse modellen...

as you see the hz or fields are usually double what the frames per second are

with 30fps each frame is shown twice to make 60, ie 1,1,2,2,3,3,4,4 and so on

3:2 pulldown is how you get 24 to show 60, if you use the example above you would only get 48 so this time its show a frame 3 time, next frame 2 times, then 3 times, ie 1,1,1,2,2,3,3,3,4,4

what 3:2 causes is telecine judder you hear most people talk about on panning shots

There are some TV's that are 120hz and you would think, great its a multiple of 24, but it does 3:2 to get to 60 then doubles up to 120, so watch out for that.

Note:- fps is different to hz (fields per second) there is no TV that shows 24fps at 24hz, 48hz is the minimum it will show it

Laatst bewerkt: 16 apr 2010
  11. Sander H

Sander H Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik switch tussen Forza 3 en Dirt 2 (60fps vs 30fps) merk ik echt wel verschil hoor :)

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
  13. Ethereal

Ethereal Active Member

Leuk Bevonden:
    97
    Oh wat wil ik dit spel graag spelen. Nu. :mad:

14. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

Het bijzondere aan een blu-ray is juist dat de film in de originele 24p op de disc staat.

Verder:
    Dat is helemaal niet raar.

Mijn Pioneer toont de 24p inn 72hz, net als in de bioscoop gebeurt. Ieder frame wordt 3 keer getoond.
    De Panasonic plasma's (high end modellen dan) tonen de frames 4 keer en dus op 96hz.

De iets minder geavanceerde modellen kunnen dit niet en tonen alles op 50 of 100hz. Daarom moet 24p (24 beeldjes per seconde) worden herberekend naar 50 of 100 hz. Dit wordt gedaan door een 3:2 pulldown.
    Zo wordt ieder 3de frame 2 keer getoond en de andere frames 1 keer. Hierdoor ontstaat er een heel klein hikje in de beweging die je wel kunt waarnemen als je er op gaat letten. Dit heet "judder".

Dit is een ander hikje dan wat er al in de bron zit, dat wordt veroorzaakt omdat 24 beeldjes per seconde gewoon wat weinig is wanneer dit op een groot scherm wordt getoond.

Overigens is fps hetzelfde als hz hoor. 24p is 24 beeldjes per seconde en dat is 24hz. Dit wordt inderdaad nooit zo getoond. De vorige Panasonic plasma's voor de USA deden 24p in 48 hz tonen, maar dan kreeg je een irritant knipperend beeld. De Europesche modellen deden 96hz en dat was perfekt.

In de USA zendt men op 60hz uit en in Europa dus 50hz. Daarom heb je hier ook 100hz en in de USA 120hz. 60hz op een 100hz tv wordt weer een probleem.
    Bij analoge tv zit je weer op interlaced signaal en dat is hier 25 beeldjes per sec van de even beeldlijnen en 25 oneven beeldlijnen.

Laatst bewerkt: 23 apr 2010
  15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ja ik ook, maar ik twijfel toch.
    Ik meende net iemand in dat filmpje horen zeggen dat er toch iets van arcade in zit.
    Dit wil ik dus echt niet, zou de game geen goed doen.
    F-1 hoort gewoon realisme te zijn en dus simulatie ten top.

16. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Forza 3 vind je al te moeilijk, en dan moet deze simulatie ten top zijn? :confused:

17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Forza 3 vind ik niet zo moeilijk hoor, behalve het maken van setups enzovoort en dingen verkopen om auto's te krijgen. Dat was allemaal heel anders dan in Forza 2.

Deze moet gewoon simulatie zijn aangezien de sport ook geen wiegel, waggel auto's heeft.

Ik denk dat ik hem wel koop, maar met minder plezier als er arcade shit in zit. Hou daar net zo min van als JRPG's. :mad:

18. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
  19. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Wat ik heb meegekregen in het filmpje is dat Codemasters nu een heel ander publiek wil aanspreken dan Dirt 2, en een erg authentieke ervaring in F1 willen neerzetten. Nu worden er wel dingen gezegd dat ondanks ze voor een sim willen gaan dat het rijgedrag consistent en voorspelbaar moet blijven en hiermee willen zorgen dat zelfs fans van arcade racers met dit spel overweg moeten kunnen gaan.

De developers wijzen ons er wel constant op in het filmpje dat ze nogsteeds voor een sim gaan en geven ook gewoon voorbeelden van welke sim elementen ze in de game hebben, hierbij krijgen ze ook feedback van een coureur. Ze willen de game toegankelijk houden zonder de kantjes erbij af te lopen om een f1 ervaring te geven. Al met al denk ik dat dat het waarschijnlijk niet zo hardcore zal worden als sommigen hadden gehoopt maar om je zorgen te maken dat het gewoon een arcade racer is lijkt mij onnodig.

20. Bertje sim

Bertje sim Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, maar ik vraag me toch altijd af:'' dat zijn toch geen mongolen die arcaderacers?''

Rfactor handling met alle AIDS aan, dat is tcoh perfect voor het arcadepubliek?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina