Final Fantasy XIII [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 10 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    Dan is dit toch juist een goede game voor je? :confused:

2. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Yep, al was Blue Dragon niet mijn smaak. Lost Odyssey hemel ik al in bijna elk JRPG thread op. :b:

3. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    11 uurtjes erop zitten en zit nu al een behoorlijke tijd in chapter 7. De game is echt een interactief verhaal. Ik heb nog nooit zo'n RPG gespeeld waarbij je 10 minuten kan lopen en dan weer een cutscene krijgt en dat steeds opnieuw en opnieuw. Op zich vind ik dit niet vervelend, maar je mist een beetje het RPG-gevoel.

4. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Het upgrade systeem is ook echt naadje. Geen enkel idee / feedback wat je moet doen.
    En ik haat het om telkens te moeten saven en dan weer na het hoofdmenu en weer laden alleen maar om te kijken of ik zuiniger met components had kunnen omspringen.
    Dit had echt 10x beter gekund!

EDIT:
    Net in Ch12
    Proudclad
    verslagen. Zou een moeilijke battle moeten zijn, maar ik had hem in de eerste stagger down, ruim binnen de tijd met 5 stars. Yeeeeeeh \o/

EDIT2:
    Damn zonder saven weer een boss fight erachteraan ...

EDIT:
    Een Humbaba (behemoth) + 4 soldiers zou in 1.34m moeten kunnen zonder preemptive ?? Yeah right ..
    Die humbaba's zijn echt irritant. Krijg ze net niet in 1 stagger down en icm met andere mobs zijn ze verdomd heavy :eek:.

Laatst bewerkt: 25 apr 2010
  5. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zit nu in chapter 11 in de 1ste map.
    Krijg je vanaf hier meer vrijheid ?

6. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Nog een stukje doorlopen en dan ben je op de archlyte steppe.
    Maar stel je er niet te veel van voor. Je bent dan nog te zwak voor de meeste encounters daar, dus je zult er maar kort zijn en dan ga je weer in een strakke rechte lijn :cool:

Ik vind het nu tedious worden. Continue 3 way fights, waarbij ze ipv elkaar aanvallen allemaal mij aanvallen en dan duren de fights gewoon te lang ...
    En ik krijg soms geen preemptive ondanks dat er geen /!\ boven de hoofden staat ???

EDIT:
    Hoe kun je in godsnaam twee humbaba tegelijkertijd bevechten ?? Zelfs met een preemptive strike krijg ik de eerste niet dood voordat hij opstaat en volledig (!!) healed. En samen delen ze zo veel klappen uit, dat ik er niet tegenop kan healen ....

7. Ashavan

Ashavan Guest

ik zit te kloten met zo'n argonaut robot na de steppe in chapter 11. wat een kut tegenstander is dat. Pure tijdverspilling. gewoon wat protect/shells/veils met Hope en dan met Fang/Lightning blijven aanvallen terwijl Hope constant healed met de Diversity paradigm. Maar je moet wel 5-6x die gast op staggered krijgen en afmatten eer je wint. Wat een tijdsverspilling, want je weet na de eerste Staggered dat je al gaat winnen en dan is het een hele lange zit :mad:

8. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Welcome to FFXIII :D

Met shrouds, voor het eerst een deciptisol en fortisol gepakt: Preemptive en binnen 52s beide dood... Kun je nog voorkomen dat ze zich volledig healen als ze rechtop gaan staan ? en ze leveren maar 3800 CP op. WTF ?!?

EDIT:
    Die Juggernauts zijn k*t. Terget time zou 2.5m zijn, maar ik heb er 10m voor nodig. Ik doe te weinig damage en hij veels te veel. Ik blijf aan het healen... Niet moeilijk, wel langdradig...

Hoe komt het dat bij die Juggernauts de stagger zo snel terug loopt als je hem hebt gestaggerd? Ik krijg niet veel tijdd om veel dmg te doen met com/rav/rav...

Ik krijg ze nu in 3.5m maar nog steeds te lang, kost me twee staggers

9. Ashavan

Ashavan Guest

Inderdaad. begin nu op eenzelfde soort punt te geraken als bij Lost Odyssey dat het zo dramatisch en irritant is dat ik de game niet eens meer uit ga spelen.

Mijn personages hebben op dat punt elke circa 3000HP en hun wapens op lvl15 met accesoires rond lvl 4-5. Dus ze zijn wel aardig sterk met uithoudingsvermogen voorlopig.

10. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Lol, ik kwam net in Eden een Adamantoise tegen en dacht, ah wat the heck :)
    Binnen 1 stamp a 11k dmg alledrie dood :D

11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.723
    Welcome to FFXIII ;)

12. GForce

GForce Danica Patrick

Leuk Bevonden:
    14
    Ik vond BD ook mager in het begin. Vond het daarna echt een topgame :)

Iemand die mij kan overhalen FFXIII te beginnen. Heb de game + guide als sinds de release maar hij is nog nooit in mijn X360 geweest :eek:

13. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Heheheh, touche!

Overigens, Lionheart heeft nu een sterretje. Weet iemand welke catalysator ik daarvoor nodig heb ?

Nog een vraagje, lightning heeft ook al een tijdje army of one ability. Mij lijkt die niet zoveel dmg te doen?
    Autobattle selecteert hem iig nooit. Wanneer kan ik die het beste gebruiken ?

14. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    Lionheart heeft een Scarletite nodig..

Wanneer je zin hebt in flashy moves ;). Army of One heeft volgens mij niet echt een grote toevoeging wat damage/chain betreft, maar het ziet er gewoon super leip uit ^^.

15. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.723
    Jawel, Army Of One heeft wel een toegevoegde waarde. Als een opponent net gestaggert is kan je hem daarmee heel snel naar 999% krijgen. ;)

16. Mezzla

Mezzla Times Like These

Leuk Bevonden:
    0
    :eek: I didn't know. Relaxed :).

17. Grievous NL

Grievous NL Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    vandaag maar weer eens veder zit ergens in chp 8 daar kan ik een baas niet verslaan dus maar effe levelen

18. TotalSOLO

TotalSOLO launch ball

Leuk Bevonden:
    0
    Net even wat teruggelezen in dit topic, en iik kan mij volledig vinden in de mening van de heren die het spel al uitgespeeld hebben. Misschien moeten we dit soort games die lekker wegspelen zonder te veel diepgang een nieuwe naam geven. Zoals je in de filmwereld popcorn films hebt, (hap, slik, weg) zou dit soort games in het vervolg JPRPG moeten heten. Japanese Popcorn Roleplaying Game.

19. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Cool! Thanks, dat wist ik niet!

20. Aegrez

Aegrez Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ben eindelijk aangekomen in chapter 11, maar ben nog steeds niet helemaal zeker wat te doen met het upgraden van wapens.

Tot nu toe zijn mijn wapens nog altijd level 1. Ik heb inmiddels best aardig wat components, maar ik kan alleen nog maar componenten met een klauwtje (organic) kopen in de shops. Nog geen schroefjes (synthetic). Ook heb ik nu nog niet veel gil.

Wat zouden jullie doen? Wel al bijvoorbeeld de gladius van Lightning upgraden (heb nog geen lionheart)? En wat is de beste methode? Aangezien ik nog maar beperkt schroefjes heb kan ik hem niet meteen naar ster-level brengen en lijkt het me behoorlijk verspilling van klauwtjes om telkens terug te brengen naar 3x multiplier.

Of toch nog even verder spelen met level 1 wapens?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina