Als eerste ziet het er weer gelikter uit. De sfeer in het spel is fantastisch! Zowel tijdens de menu's, het tonen van de loting en groepen, als het spel zelf tijdens het spelen van een wedstrijd.
Daarnaast heb ik het idee dat de bewegingsvrijheid die in Fifa 10 al aanwezig was, nu nog meer verbeterd is. De bal lijkt nog minder gestuurd, waardoor er heerlijk spannende momenten voor de goal kunnen ontstaan.
Tegen de computer spelen op legendarisch, maakt het ook weer moeilijker dan in Fifa 10. Voor mij weer beter, aangezien ik niet op live speel. De uitdaging is er dus weer, aangezien de AI zich verbeterd heeft.
Bij de laatste 16 moest ik tegen Portugal! Met 0-3 van de mat gegaan... Na teveel risico nemen. Als laatste is dit penalty systeem, het beste wat ik tot nu toe heb gezien! In Fifa 10 speelde we nooit penalty's met maten. Puur omdat dit toch loterij was, en je willekeurig raak of mis kon schieten.
Nu kun je je echt trainen in het nemen van penalty's. De variatie met een chipshot, het plaatsen van de bal of even stoppen met de aanloop maken het erg vermakelijk!
Zelf ben ik van mening dat dit het beste Fifa deel is tot nu toe. Die kleine
klote overtredingen waarvoor de scheids in Fifa 10 zo snel fluit, zijn er nu ook uit. Net zoals de keeper die ze vreemd uit kwam rennen. Het zijn kleine aanpassingen die de snelheid van de gameplay ten goede komen. Tot nu toe heb ik nog geen kleine irritaties ontdekt.
Dit spel wordt natuurlijk extra leuk als het Wk straks daadwerkelijk begint! Verheug mij nu al op het feit om straks voor en na wedstrijden van het Wk onder het genot van een biertje samen met maten op de bank te hangen! Heerlijk beetje voetbal kijken, en het vervolgens na doen
Klik om te vergroten...